Help! Manlief gaat zeevissen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Help! Manlief gaat zeevissen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 22:04

En ik mag de buit op tafel zien te krijgen!
Ze willen geloof ik op zeebaars en makreel gaan vissen.
Iemand enig idee hoe je dat
A schoonmaakt (yuk)
en B ook nog tot een lekker gerecht verwerkt????

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:06

Moet je het ook zelf schoonmaken? Sterkte... Ach gut Kun je ze niet gewoon naar de visboer brengen en die dat klusje laten opknappen? Lijkt me geen pretje... *vis openmaken, kop eraf choppen, guts eruit scheppen, kat op afstand houden* Scheve mond

Voor recepten zou ik even op lifeandcooking.nl of zo kijken.

edit: heb je hier wat aan? [VT] Visrecepten?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:08


Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 23:41

Bedankt!!
Ik hoop maar gewoon dat ze helemaal niets vangen....Brrr

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:23

Kan manlief het zelf niet schoonmaken? MIsschien doet de schipper het wel bij hun voor... dat was tenminste toen ik een x ging zeevissen wel het geval

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:24

Ach, die van mij gaat regelmatig, maar hij vangt zelden iets Haha!

Een keer heeft hij een schol (ofzo? in ieder geval een platvis) gevangen, en geprobeerd het vel eraf te halen.. Ik geloof dat het nog in de gordijnen zit...
Niet te doen dus.

Tip van de dag: Leg de vis eerst een dagje in de vriezer, dan schijn je het vel er zo af te krijgen!

(overigens hebben wij wel de afspraak dat HIJ vissen leuk vind, en ze dus alleen kant-en-klaar schoongemaakt bij mij mag afleveren! Haha! )

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 10:32

Jellie schreef:
Kan manlief het zelf niet schoonmaken? MIsschien doet de schipper het wel bij hun voor... dat was tenminste toen ik een x ging zeevissen wel het geval


Ze gaan volgens mij vanaf de pier vissen, dus helaas zonder behulpzame schipper. En we zullen dat schoonmaken vast wel met z'n allen doen, maar moet wel even weten hoe dat gaat, ik ken vis alleen als fileetje... Lachen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:24

miepmiep schreef:
(overigens hebben wij wel de afspraak dat HIJ vissen leuk vind, en ze dus alleen kant-en-klaar schoongemaakt bij mij mag afleveren! Haha! )


OK dan! Dat is nou de betere afspraak Haha!

Overigens: er is een geweldig kookboek: Kookook, daarin staat van zo ongeveer alles hoe het te bewaren, schoonmaken, toe te passen en te bereiden. Dus ook van alle soorten vis waar je man mee thuis kan komen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:36

Nou, ruim de vriezer maar vast uit! Mijn vader doet het af en toe wel eens, en die komt met minimaal 1 emmer thuis (meestal 2). Hun zitten wel op een schip, maar ik weet niet of dat uitmaakt?
Ik ben helemaal weg van Jamie Oliver. In zijn boeken staan ook erg lekkere (vis) gerechten

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:48

Veel succes met de vis schoonmaken, dat zou ik ook NIET doen dus.
Kan ik niet tegen.
Vis bereiden wil ik wel. Gewoon op je gevoel en wat kruiden. Haha!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 22:59

Nou, ze hebben een aantal makrelen gevangen en waren er veel te trots op om ze uit handen te geven, dus ze hebben ze zelf schoongemaakt en gebakken. Niet vies, maar geef mij maar gewoon een kant-en-klaar gerookt makreeltje hoor!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:15

Dat lijkt me een smerig klusje. Heb het een keer gedaan. Toen kocht ik (op Aruba) een vis in het enige winkeltje dat open was op zondag (en op loopafstand lag)... Wat kocht ik: een vis uit de vriezer... wist ik veel dat alles er nog op en aan zat.
Nou ik kreeg er niets vanaf... en het gehele ding belandde in de vuilnisbak achter het huis. Een week lang hebben de katten eromheen gelopen. En stinken dat het deed.... Ik wist van niets Schijnheilig