Ik ben ZO kwaad!!!! -:(-

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Ik ben ZO kwaad!!!! -:(-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:24

Stoom uit je oren

Ik reed met een anders meisje, samantha (sammiej op bokt)
met mijn haflinger over het ruiterpad.
Op een gegeven moment kom we de manege tegen.
Voor de mensen hier uit de buurt: als ik zeg de slechtse manege van NL weten jullie vast wel welke ik bedoel >;) .
Het was een niet zo breed pad, en de begeleidster roept naar achter: er komt een paard aan!
maar blijft gewoon heel droog doorrijden op het midden van het pad.

Ik wist niet wat mijn haf zou doen, vanwege hengstigheid kan ze nog weleens flink uithalen naar een ander paard, en dat wil je niet als je een les tegenkomt met iele kleine kinderen.
Dus ik denk: voor de goeie orde, en stuur mijn paard de berm in.
(lekker die dennentakken in je gezicht)

Rijdt die begeleidster langs me, ipv dat ze zegt: dankje wel (voor het aan de kant gaan)

Zegt ze: zozo, zonder cap nog wel, met een ijzig gezicht rijdt ze vlak langs mn paard.
Dus ik zeg: wat denk je wel niet, eerst ga ik netjes voor je aan de kant terwijl je je super aso gedraagt, en dan nog eens commentaar geven, je hebt het wel over mn eigen paard hallo!

Ze heeft er geen flikker mee te maken of ik met of zonder cap wil rijden, en het is vrij normaal dat je allebei aan de kant gaat i.p.v de ander van de weg af douwen.

Roept ze terug: dát zal ik tegen je vader zeggen Samantha!
(samantha heeft 1x in de week les op die manege maar ze gaat er weg)

Welver.... wij komen niet van de manege, het is m'n eigen paard,
we gaan helemaal voor haar de berm in, en dán nog durven commentaar te leveren op mij. Stoom uit je oren


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:27

Nou als je hier al zoooo kwaad om wordt.......... kan je beter geen rijbewijs gaan halen Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:34

hm Dit is niet het enigste voorval.
de eigenaar sluit een paard op dat is achter gelaten door zijn baasjes omdat ze de stalling niet betaalden, doet hij een hangslot om de stal. Brand? Jammer voor het paard.

Hij wil zijn dochtertje (iets van 7 ) grand prix hebben, zet haar op een haflinger,
drijft m in de hoek met een longeerzweep, geef m een lel: juist ja, paard driaat om, gallopeert weg, kind ligt eraf.
z'n vrouw rijdt de paarden zagend 'aan de teugel'.

Een meisje dat haar paard daar heeft staan neemt een vriend mee, hij vraagt op het erf een vuurtje aan de lesgeefster, die zegt: heb ik, maar krijg je niet. wat doeje hier uberhaupt?

Een meisje uit engeland die hier in de buurt op een camping staat wil mee op een buitenrit. ze weten niet of ze kan rijden, zetten haar op een fjord, en sturen haar mee met een paar andere manegekinderen (ja idd, zonder begeleiding)
Je raad het al, kind valt eraf.

Zo kan ik nog wel 3 uur doorgaan.
Mijn zus heeft er 9 jaar geleden gereden, toen was het al precies zo.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:36

Niet al te leuke manege zo te horen.
Hoe heet die manege dan?

Ik zou denk ik ook wel boos zijn geworden.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:38

Jeetje, wat een dom wijf..
Je kan er eigenlijk niks aan doen eigenlijk. Jammer dat wel..

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:38

het is dus duidelijk dat jullie elkaar niet kunnen luchten, Haha! maar neem deze goed raad van mij aan: hou de eer aan jezelf en hou je mond de volgende keer, blijf netjes hoi en dag zeggen, Dan ben jij NOOIT fout. Het zal moeilijk zijn, maar beter dan commetaar geven, en op iedere manege is wel wat. Haha!

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:42

Citaat:
Een meisje dat haar paard daar heeft staan neemt een vriend mee, hij vraagt op het erf een vuurtje aan de lesgeefster, die zegt: heb ik, maar krijg je niet. wat doeje hier uberhaupt?


Als er bij op stal op het erf een onbekende zou vragen om een vuurtje, onringt door hooi, stro, paarden etc. dan zou ik ook weigeren, en vragen wat zo iemand in hemelsnaam op mijn stal komt doen. Ga fijn ergens anders met vuur spelen!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:42

Ze kan niemand luchten.
Samantha heeft les van haar gehad, ze deed altijd heel normaal.
Ze doen tegen iedereen zo belachelijk..

Pas, toen dat dochtertje er keihard (echt heel hard) af was gevallen, vroeg ik aan die vrouw of haar kind het nu niet eng vind, nadat ze zo hard was gevallen. eerst gaf ze geen antwoord, loopt droog verder, en zegt met haar rug naar me toe zonder me aan te kijken: iedereen valt weleens, ze mag niet bang zijn van ons. en loopt gewoon weg.
zonder aan te kijken, op antwoord te wachten, enz.

en dan: je kind mág niet bang zijn? uhum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:43

Anoeska schreef:
Als er bij op stal op het erf een onbekende zou vragen om een vuurtje, onringt door hooi, stro, paarden etc. dan zou ik ook weigeren, en vragen wat zo iemand in hemelsnaam op mijn stal komt doen. Ga fijn ergens anders met vuur spelen!


het was niet op het binnenerf, op de parkeerplaats.

en ik zou zeggen: nou nee, want je mag hier niet roken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:44

gijsenkim schreef:
Nou als je hier al zoooo kwaad om wordt.......... kan je beter geen rijbewijs gaan halen Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!


Ik ben gewend dat ruiters reageren met "dankjewel" als je helemaal aan de kant gaat voor ze.
In de eerste plaats al, niet van de weg afrijden.
Zo hoort het toch?

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:09

Ik ken nog zo'n manege waar ze op een dergelijk verkeerde manier met mensen en dieren omgaan, ik heb er helaas stage gelopen vorig jaar.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 28-07-04 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Don't dream your life, live your dreams!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:23

Het klinkt als een wijf waar ik tijdenlang heb gereden, die was ook al zo geschift..

Sloeg haar eigen kind met een zweep toen deze zat te jengelen op haar pony..

Deze klinkt ook alsof ze een draadje los heeft Knipoog

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:24

ik ben dus Sammiej...
maar ze had gewoon niks over ons te zeggen ze moet voor haar groep zorgen en niet ons lesgeven!
en anders hadden hun ook wel ff aan de kant kunnen gaan.
ze weet trouwes ook helemaal niet van ut paardje van roos af! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:29

haha roos en ik zijn zwaar boos Knipoog

Mja, ik vind het belachelijk dat ze iets over mij zegt, ik krijg geen les van haar (en anders nog, ik zit op mn eigen paard >;) )
en ik ga 3 meter de berm in. rijd ze nóg dicht langs de rand van de berm, en dan een grote bek geven. en zij is volwassen?

Nou, Samantha is 13, bijna 14, en die is veeeeel beleefder dan zij.
Het is toch normaal dat je ruiters groet, en als je dan niet besluit te doen, kan je jezelf toch gewoon normaal gedragen? Stoom uit je oren
en dan te bedenken dat ik die mensen nog de hele zomer tegen ga komen.

Ben overigens blij dat mijn paard er niet zo een is die achter een andere groep paarden aan stormt als ze weggalloperen, want passeren in stap doen ze niet aan en de groep gaat er vaak vandoor, of er valt iemand af.

Joepie..

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:48

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF MENSEN zijn ERG en ambetant ! ik kan ook een boek schrijven over mijn gevaarlijke wandelingen...Rrr

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:51

Tja, leuk is anders....
Maar zoals al vaker gezegd hierboven, houdt de eer aan jezelf en verlaag je niet tot hun niveau.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:00

wow ik hoor net dat het dochtertje nog maar 5 is..

Ja, doe ik, ik blijf groeten, dat is sowieso standaard.
maar ik zeg wel wat terug als iemand zich met mij bemoeit.

Een meisje die daar ook rijdt schold me constant uit als ze in haar weiland reed. vanaf haar paard, met een vriendinnetje: "goooo-thic"
Totdat ze geen bak meer had en bij de buren in de bak zou komen rijden.
Bij die buren, daar staan de paarden van mn beste vriendin.
Dus nu gedraagt ze zich voorbeeldig, groet me netjes enz, want anders hoeft ze daar niet meer te verschijnen Lachen

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:35

Ze heeft je wel netjes bedankt voor het opzij gaan dus weet wel een enigszins hoe het hoort Lachen Ik heb altijd meegekregen dat degenen met het minst aantal ruiters in een groep, aan de kant gaan. Als ik bijv. met mijn vriendin aan het rijden ben en we komen een manegegroep tegen van 10 of 12 man, gaan wij ook aan de kant. Is nl. een stuk minder moeite om met zijn tweeen even opzij te stappen dan zo'n hele groep de bosjes in te sturen Knipoog Ik weet verder niets over deze manege dus daar ga ik niet op in.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:04

Alacairion schreef:
maar ik zeg wel wat terug als iemand zich met mij bemoeit.

Maar dan gaat het er ook om, op welke manier je het zegt. Buiten dat het misschien ook verstandig is om er gewoon even niet op in te gaan....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:14

Als ik dit vaak zou moeten meemaken, vriendelijk zijn en altijd door een b*tch mijn neus zou laten afbijten. Zou ik mooi mijn gedacht zeggen!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:15

groeten is beleefd
rekening houden met elkaar ook
zonder cap is nooit slim (ook niet verzekerd)
als je je boos maakt terwijl je op je paard zit is niet slim
(je paard voelt dat en weet niet dat je boos op iemand anders bent )

ik begrijp dat je je druk kunt maken om bepaalde persoonlijk heden
maar het heeft zo weinig zin
de volgende keer weer lekker op zei gaan , beleefd groeten
voor de rest lekker niks zeggen
en een ieder in zijn waarde laten
(zonde van je energie joh al die boosheid!)
je hebt toch ook voor de rest niks met ze te schaften?

het leven is veel te mooi om er chagarijnig bij te lopen !

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:16

nickyu schreef:
(..)
zonder cap is nooit slim (ook niet verzekerd)
(...)


Een cap is niet verplicht, en je bent wél verzekerd als je zonder rijd.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:19

RanouK schreef:
Een cap is niet verplicht, en je bent wél verzekerd als je zonder rijd.

Ik weet niet hoe dat in België geregeld is, maar in Nederland ben je niet verzekerd als je zonder cap rijdt

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:39

Maar met dat cap dat is nog niks ...ze had gewoon niks anders moeten zeggen dan hoi OK dan! ofzo te zeggen behalve commetaar geven Verward ?
Ze moet ons niet les geven nog altijd hun(the manegekids)!
Ze ging niet eens fatsoenlijk aan de kant en dat is een instructice die zou het dan toch beter moeten weten?
Wat zouden jullie doen als je het mee zou maken? Verward
Je reageert nu anders dan als je het zou mee maken!!

Kuzjuh Sammiej

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:42

Citaat:
Voor de mensen hier uit de buurt: als ik zeg de slechtse manege van NL weten jullie vast wel welke ik bedoel .


Sorry, maar heb een vraagje, ik heb zelf in Veenendaal gewoond, ben er nu een jaar of vijf weg, en wil graag weten welke manege het hier om gaat. Niet puur uit nieuwsgierigheid, maar omdat mijn kleine nichtje ook in veenendaal woont en wil gaan paardrijden, en ik er wel voor wil zorgen dat ze goed terecht komt!
Als je de naam niet in het topic wil melden (i.v.m. privacy) pb je me dan even?

Alvast bedankt!

offtopic: within temptation is te gek!

Freedom's just another word for nothing left to lose


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, Mark0919, Mnoonn, Poety, Rivendell, Vagabondo, VosjeN en 40 bezoekers