hulp bij zadelkeuze ijslander (met en zonder boom)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

hulp bij zadelkeuze ijslander (met en zonder boom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 18:04

Al een tijd ben ik aan het rondkijken naar een nieuw zadel voor Bjarni maar weet het echt even niet! Op dit moment heb ik een Pagony IJsland die ik sinds mei helemaal niet meer gebruik omdat het gewoon niet lekker ligt.
Vanaf april ben ik al verder aan het kijken maar er komt het 1 en ander bij kijken.

Paardje is ten eerste maar 1.24m met een kort ruggetje, dus het eerste punt is al een niet te lang, niet te zwaar zadel.
Ten tweede is hij 18 jaar en heeft spat, op het moment gaat het goed maar voor hoe lang gaat dat nog... Dus een superduur zadel vind ik ook weer zonde (geef het liever uit aan medicijnen enz)

Ik heb al op het internet rondgekeken maar bij veel zadels kan je bijvoorbeeld niet vinden hoe lang het is en hoe zwaar het ongeveer is.
De barefoot trekt me toch wel erg, heb ik er ook op gehad maar vond hem toch aan de lange kant maar het ging wel.

Wie heeft er een idee voor een zadel in een gunstige prijsklasse, liefst met eigen ervaringen erbij! En op welke site ik eventueel kan kijken. Ik was bijvoorbeeld op zoek naar de wintec IJsland maar kon niet op een nederlandse site een duidelijke foto & beschrijving vinden.

Heb nog veel meer vragen maar zie op het moment door de bomen het bos niet meer dus sorry voor mijn waarschijnlijk warrige verhaal!

Alvast bedankt, groetjes Manon