Mijn dochter durft niet meer te rijden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Mijn dochter durft niet meer te rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 16:28

Wat jammer toch he! Valt Shauni een tijdje geleden van haar paardje Dutchess en durft ze nu niet meer te rijden. Ze deed het op een gegeven moment zo goed, maar Dutchess schrok van iets en ging ervandoor. Shauni viel van haar paardje af en sindsdien is ze niet meer zo zeker. Ik hoop dat ze erover heen komt...want die twee hadden altijd zo'n dolle pret samen.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:34

gewoon rustig aan weer beginnen, desnoods eerst aan een longeerlijn?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:37

idd rustig beginnen en absoluut niet pushen, zie dat zo vaak en het word er niet echt beter op..
veel suc6 en als ze het echt leuk vind komt het wel weer goed

ONDERSCHRIFTLOOS

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:37

Vooral niets dwingen..... ze komt er waarschijnlijk zelf na een tijdje wel weer mee dat ze het wil proberen.
En dan idd rustig aan beginnen, eerst aan de longe en dat rustig weer opbouwen helemaal in haar tempo. Dan gaat het vast weer goedkomen
Jammer is dat dan he, het gaat zo goed en door een val is al het vertrouwen dan opeens weg....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:40

Ik herken het toen ik klein was...

Bij mij is het ook vanzelf goed gekomen..had nu nog angst en heb nu toch mijn angst overwonnen op mijn drukkere haf waar ik niet op durfde. Komt vanzelf goed

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:42

Dat is idd heel jammer, maar je kan wel opnieuw beginnen..
Idd bijv beginnen aan 't longe, rustig opbouwen.
Dan komt t echt wel goed

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:48

Sorry, maar ik las in je profiel dat de paarden waar jullie op rijden pas twee jaar oud zijn??? Misschien moet je ze nog lekker een jaartje op de wei gooi en en het dan nog eens proberen!!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:53

ik zou gewoon iedere dag vragen, wil je rijden vandaag?
en zegt ze nee, gewoon zo laten, niks dwingen
misschien eens bijvragen of ze nuiet aan de longe wil, en voor de rest geoon zo laten
na een tijdje zal ze er zelf wel weer opwillen
maar laat z e wel iedere dag met het paardje bezig zijn, poetsen, misschien keertje longeren

dat de paarden pas 2 jaar oud zijn, ik ben er ook niet mee akkoord, maar we kunnen er toch niks aan veranderen, zielig voor de paarden,....

edit: net profiel gecheckt, ik zie dat je estern rijdt, in de westernsport is het de gewoonte om paarden op 2 jaar in te rijden,
andere stijl, andere gewoontes,andere tradities
(vorig jaar nog een iel,2 jarig hengstje zien ingereden worden door een persoon van 120 kilo,en mar schoppen en slaan op dat beestje... Verdrietig Lips are sealed Frusty

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:58

Dutske, er zijn idd een hoop mensen die "westernpaarden" vroeg inrijden. Was er zelf ook 1 omdat me verteld was dat het kon, maar er zjin er ook méér dan genoeg die dit niet doen, je schildert de western nu gelijk wel heel erg negatief af

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:25

dutske, dat is een voorbeeld wat je in iedere tak van de paardensport kan tegenkomen
ken genoeg dressuur ruiters die ook met twee en een half een paard vol rijden en hoeveel recreatie zijn er niet die een veulen kopen en het geduld niet op kunnen brengen om te wachten tot het derde levensjaar
beetje banketstaaf om dat op de westernsport af te schuiven

voor de TS, vooral niet te veel pushen
wel blijven vragen , begin met rondjes aan de hand stappen en probveer dat uit te breiden naar aan de longeerlijn rijden totdat ze weer zeker genoeg is om het op een braaf dier weer los te proberen en zo langzaam aan verder bouwen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:31

weet ik wel hoor
maar ik wilde maar zeggen dat het geen uitzodnering is dat quarters op 2 jaar ingereden worden (soms nog vroeger)
inderdaad gebeurt dit in de andere takken ook, en zijn er in alle takken mensen die geduld hebben, en mensen die geen geduld hebben
dat is zo en zal altijd zo blijven

maar in de westernsport is het algemeen meer aanvaard dat de paarden vroeg ingereden worden.(denk ik toch Haha!)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:00

Denk dat je daar een verkeerd beeld hebt. Toen ik te vroeg op mijn pony zat kreeg ik half bokt over me heen, waarvan de helft western....

Gooi het eens op western zou ik zeggen.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:04

oke,ik ga eens een nieuw topic starten Haha!
edit: [WN] western,vroeg inrijden, aanvaardt?
srr voor het offtopic te gaan Bloos

zoals ik al zei: probeer nisk te overhaasten, vroeg of laat kruipt ze er vanzelf wel weer op Knipoog

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:10

als je haar geonoeg laat knuffelen met de pony, krijgt ze vanzelf wel weer die kriebels om er even op te stappen, soms duurt het lang, soms maar kort hoor.vriendin kon ook voor een harde val helemaal de pony aan de teugel rijden, inn galop losse beugels enzo, en heel hard corssen. Ze was 1x hard gevallen, en meteen was het over, ze is nu na 3 maanden oefenen eindelijk weer in de galop, en durft nu alleen in de bak te galoperen(wel met andere paarden) Daarvoor reed ze altijd in de paddock, die was klein, dus kon ze snel stoppen, de pony was(en is) super braaf, maar de schrik zit e rnog steeds ene beetje in bij haar!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:13

zorgen dat ze hem weer gat vertrouwen met knuffelen en lopen!!
dan wil ze er vast van zelf weer op!

<3

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:15

Dutske, mag ik vragen hoe lang je Dutchess al hebt? Bij mijn schoonouders op stal heeft een tijd lang een pony gestaan die ook Dutchess heet. Ben gewoon nieuwsgierig...

Voor wat betreft je dochter... het bloed kruipt waar het niet gaan kan, ze komt er vanzelf wel een keer op terug.. Laat haar maar een tijdje spelen met haar pony zonder te rijden, vertrouwen terugwinnen, komt vast wel goed...

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:17

Sorry ik bedoel natuurlijk DiamondCheckers...

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:18

gewoon rustig proberen op te bouwen, poetsen, wandelen. aan de longe stappen etc .
heel veel succes ermee, het gaat vast wel lukken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:21

Lame, DC woont in amerika, hoewel het niet onmogelijk is, lijkt het me vrij stug dat het om hetzelfde beestje gaat

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:24

weer rustig proberen. en anders haar helpen aan de longeer lijn, of er eerst zelf opgaan en laten zien heo braaf hij wel niet is. en dan proberen ahar erop te krijgen. gewoon voorzichtig aan de drang om te rijden komt wel weer !

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 18:47

Lame...lol...het is niet hetzelfde paardje hoor. Ze is hier in Amerika op de Ranch geboren. Ze is een eigen dochter van een beroemd Quarter Horse Si Olena.

Wat betreft het vroeg inrijden...meeste mensen hier in onze buurt starten vroeg. Ik heb nog geen enkel paardje hier gekend dat problemen heeft opgelopen door het te vroeg inrijden. Een van mijn vrienden heeft zelf paardjes die op twee jarige leeftijd ingereden zijn en naar de kampioen schappen gaan en dan nog eerste plaats winnen.

Ik zal inderdaad mijn dochter niet dwingen. Ze zal het toch zelf weer moeten opbouwen. Ze houdt ontzettend veel van haar paardje, dus ik heb best wel hoop!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:31

ik was zelf ook een tijdje heel erg bang geworden na een val etc. dus ik ben een jaartje of anderhalf gestopt, maar daarna begon het al gauw weer te kriebelen... dus ik mocht na 2 jaar weer op paardrijden van mijn ouders, na veel gedram *LOL* vooral niks overhaasten, als zij zelf weer wilt rijden gaat ze dat ook wel doen het heeft tijd nodig denk ik.. Ach gut

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:40

ik denk dat je wel moet proberen haar er weer op te krijgen anders durft ze het nooit meer..
ik heb zelf een fjord over me heen gehad..en leef gelukkig nog..toen durfde ik eigenlijk ook niet meer..maar gelukkig was er iemand die me er weer opzette..diegene ben ik eeuwig dankbaar!!...

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:15

O..haha.. het leek me ook al stug dat het om hetzelfde ponytje zou gaan.. dit was een Welsk. Wel een heel leuk beestje, ik heb er zelf vaak op gereden als we gingen extercisen, beter dan op een grote ier.. Dus ik heb wel plezier van haar gehad...

Holiday123

Berichten: 45
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:20

Ik heb een tijd gehad dat ik helemaal niet durfde te springen, was er toen ook afgevallen. Ik heb toen een hele tijd helemaal niet meer gesprongen (wel gewoon gereden), net zolang tot ik zelf weer durfde en echt zin had om weer een beetje te gaan beginnen. In het begin alleen lage kruisjes en na een tijdje een stukje hoger. En nu gaat het weer hartstikke goed Haha! Gelukkig!

Ik denk dat je je dochter inderdaad niet moet gaan pushen. Dan stapt ze er misschien wel op, terwijl ze eigenlijk niet goed durft.. Ze zal waarschijnlijk vanzelf weer zin hebben om te gaan rijden, en als ze dan een beetje rustig begint en dan haar vertrouwen terug krijgt, komt het vast weer goed!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AVdB96, dezzie, DogWords, meggiemeg, mooney, Natascha, Phonix, Poldermenner, Princesj, Rainer, WendyKtH en 96 bezoekers