Hulsebos zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Hulsebos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 13:28

Ik denk dat deze topic waarschijnlijk al wat vaker is langs geweest, maar toch vraag ik het maar:

wat vinden jullie van hulseboszadels?
met name de kwaliteit, service, professionaliteit, maar ook hoe ze passen en of je je "oude" zadel moet laten zien etc..
eigenlijk alles dus. graag zou ik ook willen weten hoe bij jullie dit hele proces is verlopen en of je de volgende keer iets anders zou willen doen (op zou letten) bij het laten opmeten en maken van het zadel.
verder met welk (dressuur)model rijden jullie? en voor wat leer hebben jullie gekozen?

hopelijk krijg ik hier reacties op, zodat ik een goede keuze kan maken.

Alvast bedankt Haha!

"Er ontbreekt geen enkel kenmerk, en men mist niets meer
dan de trotse ruiter op de trotse hengst." ~ William Shakespeare


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:39

Ik heb het endurancemodel met buffelleer (is dat dat hele vette?) op het blad. Degene die aan kwam meten vond ik professioneel en heel uitgebreid. De wachttijd was de volle termijn die ze opgegeven hadden en ik moest er zelf over bellen anders had het langer geduurt, dus daar was ik minder van onder de indruk. Degene die het kwam brengen vond ik nogal een eikel, en er vormde zich ook een klein bultje op de schorft. Ik heb toen gebeld en HB zelf is langsgekomen, heeft een uur lang gekeken terwijl ik alle mogelijke dingen deed onder het zadel, en heeft de kussens iets aangepast waardoor dat bultje niet meer voorkomt. Ik vond hem zeer uitgebreid en zorgvuldig. Ben nog steeds erg blij met m'n zadel; het zit goed, ligt goed, en ik heb er een uitstekende houding in. Over het aanmeet-tot-afleverproces ben ik niet onverdeelt positief, maar ik ben dus wel heel tevreden met m'n zadel.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:51

ik heb pas een tweedehands gekocht die ik echt super vind, en dat vind ik niet snel, ik heb wel hulsebos gebeld om hem helemaal pasbaar op mijn paard te maken, 10 augsutus komen ze langd en als het alleen vulling was doet hij het ter plekke en ben ik 70 euro kwijt..

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:52

Mijn Hulsebos dressuurzadel bevalt echt goed. Serice is ook prima! Kijk maar even bij de zoekfuncte, daar vindt je veel ervaringen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:55

Ik heb een Hulsebos dresuurzadel.
Het is echt het fijnste zadel wat ik ooit gehad heb, ik wil nooit meer een ander.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:00

Ik heb een Hulsebos vhz. neigend naar springzadel, zadel zit heerlijk past goed op mijn vorige paard, nu is het zadel aangepast op mijn nieuwe paard, door Hulsebos zelf, goede service alleen ben ik niet te vreden over de singelstoten, in vijf a zes jaar tijd heb ik al aardig wat nieuwe er op moeten laten zetten (door hulsebos)...

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:36

Heerlijk!
dressuurmodel, ultimate, leer is roodbruin.
Afleveren inderdaad minder, ook ik moest 3 keer bellen, en dan was het leer weer niet binnen enzo. Ze nemen echt de tijd voor je en komen desnoods om 22 uur nog langs! Zadel blijft zeer mooi en zit fantastisch.


Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 11:05

dus wat ik begrijp is dat je voor een afspraak met hulsebos misschien nog een keer moet bellen i.v.m. wachttijd en dat het afleveren minder is. hoe gaat dat afleveren precies? ik neem aan dat je er nog een keer op moet rijden zodat ze kijken of er nog iets aan moet veranderen?? en ik begrijp dat ze niet een nacontrole hebben (na een maand kijken of het nog goed zit)??
en je kan zeker ook het beste hulsebos zelf laten langskomen? wie hadden jullie eigenlijk van het personeel? of welke vind je het fijnst?

"Er ontbreekt geen enkel kenmerk, en men mist niets meer
dan de trotse ruiter op de trotse hengst." ~ William Shakespeare

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:15

Zadeltje bevalt me erg goed, ik heb een dressuurzadel.
Alleen die singelstoten scheuren nog al snel.

Ik vond de service erg goed, ik had een man die in Barneveld woonde, lekker dichtbij dus, en dhr. Hulsebos zelf is ook n keer geweest.

Wij hebben t zadel met spoed bestelt, en kregen gratis n leenzadel tot t klaar was. Dit mede doordat we t zadel kochten na advies van Rob Koning, en we dat ook hadden gezegd Knipoog

Ze nemen echt de tijd voor alles, ook voor t opvullen heel rustig enzo. Erg fijn.
Toen ik m kreeg keken ze nog even toen ik reed of t goed was.

T zadel is ook erg fijn Haha!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:34

nou iemand bij ons op stal had een hulsebos nieuw gekocht en na 3 jaar kwamen er deuken in de zitting en zo erg dat ze oplaatt op het harde gedeelte zat.
dan bellen dat hij langs kwam .
Zou komen voor twee maar 1 iemand had afgemeld en toen kwam hij gewoon niet 1 is te weinig .

als ik in de buurt kom dan bel ik wel Verward

nou slechte service Scheve mond

ze zweert wel bij hulzebos zadels dus heeft het zadel ingeruild en weer een 1 jaar oude gekocht omdat haar paard erg gevoelige rug heeft en erg hoge schoft dus hoop dat het met dit zadel niet voorkomt.

Ambertjuh

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:32

De zadels zijn wel goed, maar poef, wat een afschuwelijk slechte service. Als je een nieuw zadel wil, duurt het eerst een maand voordat ze komen passen en meten en daarna duurt het nog eens een paar weken. Mijn favoriet is de County 2000, past zowat op ELK paard

Let's go out and swing

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:52

Maar op zich is het toch logisch dat het even duurt, als het allemaal maatwerk is?

Jaike, wat ben je toch een topper!

Ann

Berichten: 13224
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:16

Het is geen maatwerk, ze komen kant en klaar uit Engeland vandaan, en ter plekke worden de kussens op maat gemaakt voor het paard. Het enige waar je op wacht, is de levertijd vanuit Engeland.

De oudere modellen Fryso zadels zijn identiek aan sommige huidige Hulsebos zadels, ze komen wrs uit dezelfde fabriek.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-07-04 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:17

Als ze aangepast worden aan het paard is het toch maatwerk?

Jaike, wat ben je toch een topper!

Ann

Berichten: 13224
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:18

Ja, als je onder opvullen/aanpassen van de kussens maatwerk verstaat wel Clown

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:19

Ik heb een vrij specifiek aangepast zadel, ik zou het indrukwekkend vinden als er ergens een fabriek was die ladingen van mijn zadel maakte...

Ben er vrij zeker dat de mijne maatwerk is. Maargoed, je hebt voor en tegenstanders van Hulsebos, dat is duidelijk. Ik ben in ieder geval blij met mijn zadel.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:20

Ik ook!
Bij ons op stal hebben trouwens alle paarden Hulsebos zadels, en we zijn er allemaal erg positief over.
Ik heb trouwens zelf nog geen last gehad van singelstoten die snel kapot gaan.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Ann

Berichten: 13224
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:22

Onder maatwerk versta ik de manier waarop Daaleman zadels aanmeet, vanaf een kale boom op het paard.

De werkwijze van Hulsebos is een ander soort van maatwerk Clown
Meer keuze uit ledersoorten, wrongen, soort van zit enz.

Op zich ook belangrijk, maar voor een moeilijke maat paard, laat ik liever Daaleman komen.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:53

Ann schreef:
Ja, als je onder opvullen/aanpassen van de kussens maatwerk verstaat wel Clown


Zo passen ze het zadel aan voor een ander paard idd. Maar als je een laat aanmeten krijg je direct de perfecte boommaat etc.

Citaat:
Mijn favoriet is de County 2000, past zowat op ELK paard


Als je de geschikte boommaat en een vrij standaard paard hebt wel ja Knipoog Haha!

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 11:29

ik heb net gebeld, ik heb begrepen dat ze met buigzaam materiaal de rug en schoft opmeten. dus volgens mij is dat toch redelijk maatwerk?!

"Er ontbreekt geen enkel kenmerk, en men mist niets meer
dan de trotse ruiter op de trotse hengst." ~ William Shakespeare

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:35

Is het ook Milou, al hebben sommige mensen daar een andere mening over.

Jaike, wat ben je toch een topper!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dries1990, GoogleAdsense, Kirrietje, Plonspony, xPabloBokt en 31 bezoekers