schouderbinnenwaards?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

schouderbinnenwaards?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:40

op m&m rijd ik een jonger paardje dat echt niet snapt wat schouderbinnenwaarts is,
hoe is het makkelijker om hem dat duidelijk te maken?

*ik heb daar les van een dressuur ruiter, Maar ze geeft niet echt tips Scheve mond*

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:47

Iets naar binnen laten kijken en dan langzaam de voorhand iets van de hoefslag rijden. En eerst maar wat schoudervoor oefenen...(denk ik?)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:49

eeeh Verward schoudervoor Verward
is dat hetzelfde als stelling? Bloos

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:53

Is het paard er al aan toe?
En heb je het al eens aan je instuctruce gevraagd? Denk dat het heel moeilijk is om dat zo via de computer even uit te leggen.....

disneypolish
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Valkenburg ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:59

tuurlijk elk paard kan schouder binnen waart lere dus hij is er echt wel aan toen. maar eerst moet je zorgen dat hij echt aan 2 kanten geod kan buigen, zodat hij lkkr soepel word. Dan stuur je hem vanuit de hoek alsof je de diogonaal oprijd maar je hoiud hem tegen met je binnen been en je buiten teugel. Het is moeilijk dat weet ik om de juiste hoeveelheid van je hulpen te in te schaten maar door veel te oefen leer je het vast wel

heel veel succes!!!!!!!!!!!!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:00

volgens mijn lesgever is ie er aan toe. Ik persoonlijk voel het niet zo aan maar... zij rijd langer, en geeft al een hele tijd les...Maar toch betwijfel ik het af en toe.
disneypolish: weer zon naam die ik niet kan schrijven zonder 500 keer te kijken Schijnheilig ik snap het geloof ik wel Lachen ik hoop dat het werkt! heb dinsdag een privelesje op hem...

disneypolish
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Valkenburg ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:02

heel ik hoop dat je het gat lukken!!! vast wel laat het me wete of het gelukt is wil je dat Lijkt me leuk
sussec

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:05

als het lukt krijg je een dolgelukkige Phara in je inbox Knipoog

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:12

wat leuk zeg ik hoop ook dat het gaat luken wat is een phara ?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:12

disneypolish schreef:
tuurlijk elk paard kan schouder binnen waart lere dus hij is er echt wel aan toen. maar eerst moet je zorgen dat hij echt aan 2 kanten geod kan buigen, zodat hij lkkr soepel word. Dan stuur je hem vanuit de hoek alsof je de diogonaal oprijd maar je hoiud hem tegen met je binnen been en je buiten teugel. Het is moeilijk dat weet ik om de juiste hoeveelheid van je hulpen te in te schaten maar door veel te oefen leer je het vast wel

heel veel succes!!!!!!!!!!!!!

Dat elk paard het kan leren, zegt nog niet dat hij eraan toe is natuurlijk )*

Maar Phara, ik neem aan dat je instructrice dat goed in kan schatten Lachen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:14

ja ik ook... tenminste ik hoop dat ze het goed in kan schatten...
Het is een gevoellig paardje en volgens mij en mijn lesgever zou ie het wel eens goed kunnen doen op wedstrijden (met de juiste ruiter)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:26

Voordat een paard schouderbinnenwaarts kan doen moet het eerst geleerd hebben wat een 1zijdige kuithulp inhoudt (zijwaarts in plaats van voorwaarts). Dat oefen je doorgaans door wijken voor het been.

Als dat goed gaat ga je een pasje schoudervoor vragen. Daarbij komt de voorhand iets naar binnen maar nog niet zoveel als nodig is voor schouderbinnenwaarts. Je oefent het door de hoek voor de lange zijde goed in te rijden, de voorhand een heel klein stukje van de hoefslag af te rijden (daarbij beide handen iets naar binnen brengen), op te vangen met je buitenteugel en zijwaarts te drijven met je binnenbeen. Na 2 of 3 pasjes met je stem belonen en weer rechtuit rijden.

Deze paar pasjes schoudervoor steeds verder uitbouwen totdat je een halve lange zijde schoudervoor kan, dan beginnen met de voorhand iets verder naar binnen te zetten dus schouderbinnenwaarts (het buitenvoorbeen in hetzelfde spoor als het binnenachterbeen).