Advies nodig: Lederen Chaps

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 12:59

Vraagje wie gebruikt hier lederen Chaps en hoe bevallen ze ?

Ik heb lederen laarzen alleen die slijten nogal en om ze netjes te houden wil ik dus chaps. Met gewone chaps kan ik niet lekker rijden kan mijn benen niet goed stil houden en voel me paard niet lekker aan. Ze staan in het divoza boek onder Gaithers pag. 53.

Ik hoor het graag.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 13:14

Ik heb vorig jaar echt superchaps gekocht!!! Ze waren best duur (f 200,=), maar dan heb je ook wat. Ik heb nogal lange benen, maar deze passen precies. Ze zijn extra lang maar heel smal en de bovenkant heeft echt zo'n dressuurvorm. Heel mooi ook!
Er zit een rits in en onder en boven een drukknoopje. De rits is echt ideaal. Het buitenste stuk is een klein beetje elastisch zodat ze toch goed passen. Ik zou je wel een rits aanraden, en geen klitteband. Daar komt namelijk vanalles tussen en het sluit niet lekker aan bij je been.
Maar goede schoenen onder je chaps zijn minstens even belangrijk voor je beenligging en het rijden. Ik heb van die Mountain Horse schoenen. In de winter en in de zomer loop ik er echt dagen op. Ik heb ze nu een jaar en ze zijn nog als nieuw, terwijl ik ze echt elke dag intensief gebruik. De zool is vooral heel fijn. Het is geen rubber, zodat je niet in je beugels blijft 'plakken' en dat is wel zo veilig.
Met mijn leren laarzen rijd ik ook heel erg veel, maar nu ff niet want ik heb mijn enkelbanden gescheurd en dan kom ik dus echt niet in zo'n laars...
Veel succes!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 13:18

Van welk merk en type heb je je chaps en schoenen.

Ik zat aan die van divoza te denken maar zijnbest goedkoope (chaps fl. 99,95) Kan ze bestellen bekijken anders gaan ze gewoon retour hiihi.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 13:27

Ik heb ze van suede-leer. Blauwe. Wel met klitteband, maar wel een riempje aan de bovenkant. Ze zijn heel soepel. Ze waren NLG.110,- , dus 't was te doen. Ik neem ze binnekort wel mee, dan kan je ze bekijken.

Knuf Mayo

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 13:44

Ik heb schoenen van Mountain Horse, die waren f 150,= ofzo. Ze zijn hoog en geven ook steun aan de enkel.
Er kunnen heel goed sporen om heen worden gedaan en ze zijn echt ontwikkelt voor het rijden. Ze hebben echt een hele speciale zool met staal en een hele rare onderkant. Dat is dus geen rubber zodat je niet in je beugels blijft hangen.
Ik weet niet van welk merk die chaps zijn, want dat is helemaal vervaagt. Het was wel een duur, engels en exclusief merk. Het is niet zo'n bekent merk maar ze hebben wel hele mooie spullen. Ik kan nu ff niet op de naam komen, maar als ik het weet zeg ik het je. Wel een nadeel is dat je dat merk niet overal kan kopen, beter gezegt, bijna nergens...
De schoenen en chaps heb ik nu al een jaar en ik gebruik ze elke dag, zomer en winter, best wel intensief. Nog steeds zijn de schoenen en de chaps heel erg mooi en ik hoop dat ze nog lang mee gaan, want het was best wel een prijzige aankoop!!! Maar wel 1000x beter en fijner dan die goedkope plastic schoenen of chaps met klittenband.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 14:01

hey prisca!!
Ik heb drie jaar geleden chaps gekocht en ben er nog steeds heel gelukkig mee!!
Wij rijden ook dikwijls zonder zadel, dan is dat ook wel handig, je blijft er makkelijker opzitten Lachen Party!! Party!! Lachen
Ze waren ook wel best duur, maar heb er toch al veel plezier van gehad, dus het is dat wel best waard.
Het zorgt ook dat je minder glijdt in je zadel!

greetz

Aglaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 14:52

Je moet toch stevig blijven zitten door het hebben van een goed evenwicht??? Toch niet doordat chaps ruwer zijn dan laarzen!!! En het maakt dan niet uit of je met of zonder zadel rijdt. Als je een goed evenwicht hebt dan ga je nooit glijden, ook niet zonder chaps of zonder zadel of wat dan ook!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 15:13

Ik heb leren chaps van Tredstep volgens mij. Zitten echt super. Veel verschillende maten. Ik heb lange en dunne onderbenen. Wel duur ongeveer 200.00.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 15:18

Klopt die ken ik maar dat zijn gewone slape chaps waar ik niet lekker mee kan rijden.

Maar ik zit te twijfelen over die chaps die eigenlijk ook laars zijn dus eigenlijk alleen de bovenkant van de laars en niet de schoen. Ze staan in de divoza gids. Je kan deze op je schoenen zetten en geven het gevoel als een laars. Maar ik weet niet of de kwaliteit goed is.

Zucht op http://www.divoza.nl staan ze niet.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 16:20

Mijn schoenen zijn van blackstone, stevige stappers met vooral een stevige zool die niet zo snel erg doorbuigt. Dat is belangrijk met rijden.
Mijn chaps zijn van Jacson, gedeelte suede, gedeelte canvas (koel in de zomer) met een rits en elastiek, ideale dingen.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 18:13

Ik heb ook leren laarzen en chaps, gewoon die van divoza (suede met elastisch stuk, iets van f80/90)maar ik kan er alleen niet fijn mee rijden...Ik moet m'n laarden aan anders heb ik geen stuen genoeg. Als ik buitenrijdt doe ik wel altijd chaps, dan doe ik gewoon geen spoor om en m'n buegels een gaatje korter, maar als ik dresuuur met chaps wordt ik helemaal kriegel, dan irriteer ik mezelf zó dat ik m'n been niet stilhou....

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 18:51

Citaat:
Op 2001-04-25 14:27, schreef Mayo:
Ik heb ze van suede-leer. Blauwe. Wel met klitteband, maar wel een riempje aan de bovenkant. Ze zijn heel soepel. Ze waren NLG.110,- , dus 't was te doen. Ik neem ze binnekort wel mee, dan kan je ze bekijken.

Knuf Mayo

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 18:52

Oops was vergeten er onder te zetten.Die heb ik dus ook alleen dan in het zwart.Zijn echt heel erg fijn.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 21:20

Ik ben donkerblauwe suede chaps van het merk Soubirac.Er zit een heel breed stuk klitteband in, en boven en onder een soort van riem, ook met klittenband. Onder je voet zit een heel sterk elastiek. Ik heb deze chaps al bijna 5 jaar jaa..je leest het goed.Alleen de binnenkant van je kuit is het suede glad, omdat je daar natuurlijk met je kuit tegen het paard aanzit. Ik heb ze de hele zomer aan, en af en toe in de winter. Ze waren iets van FL 120,- .

Groetjes Ymke

PS: ik ben er heel tevreden over...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 07:46

Die zijn echt niet slap hoor ze zitten heel stevig en strak om je been en geven hele goede steun. Het rijdt superlekker.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 08:32

Ik heb ook van die chaps (zwart) met rits en onder aan een drukknoop en dan nog met elastiek, die zitten perfect! Ik heb ook nog met klitteband, maar die met elastiek vormen beter om je been. Het rijdt heerlijk, 100x beter dan rubber laarzen. Het verschil met leren laarzen weet ik niet
Ik het jodphur laarsjes eronder (weet niet welke) waarvan de binnenkant van leer is.
Groetjes Petra

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 30 bezoekers