slecht voor het been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sione

Berichten: 525
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Langedijke, Friesland

slecht voor het been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 15:26

Hoi,
Mijn paard reageerd slecht po mijn been.
Hoe kan ik hem alerter maken behalve overgangen rijden. Ik wil nl niet meer met zweep rijden. Wil het met mijn benen af kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:30

1x vragen, 2x vragen, SKUP Haha!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:35

Wel met zweep rijden tot je paard wel reageert, en dan pas je zweep wegleggen.
1x licht drijven, geen reactie, 1x wat duidelijker drijven. Nog geen reactie, tik mee.
Wanneer het paard bij het duidelijker drijven reageert, na 't lichte drijven al meetikken, zo gaat het paard op je lichte beenhulp reageren.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:04

Ik sluit me aan bij Clitia. Belonen met de stem na reactie op 1x een lichte hulp helpt ook, dan begrijpt je paard wat jij bedoelt. Oefenen, oefenen en oefenen is het geheim. Verwacht niet dat je paard na 2x snapt wat je bedoelt.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:24

Ik ga ook met Clitia mee.
En gelijk als je gaat rijden veel overgangen rijden en schijnovergangen. Ik merk zelf dat als ik dat vergeet te doen, dat het dan minder lekker rijden is. Ik begin met stappen met een lange teugel. Dan stukje draven, paar passen darven en weer terug naar staap, paar passen stappen, weer draven enz. Als ik dat op beide kanten heb gedaan, ga ik draven en schijnovergangen rijden, dus bijna terug naar stap en dan van daaruit weer wegdraven. Dan ben ik meestal weer een kwartier en heb dan lekker losgewerkt en eigenlijk geen zweepje meer nodig. Nu ik dit een poos heb volgehouden heb ik mijn zweep erbij voor de sier. Want ik heb hem niet meer nodig.

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:37

alles wat hier boven staat en misschien met een spoortje rijden en bij sommige paarden werkt alleen het vasthouden van een zweep al

bijtje
Berichten: 172
Geregistreerd: 07-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:29

als je besluit met een spoortje te gaan rijden zorg dan wel dat je die goed gebruikt, want er bestaat bij verkeerd gebruik ook de kans dat hij steeds slechter gaat reageren. ik zelf zou het inderdaad met de zweep proberen op te lossen

Sione

Berichten: 525
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Langedijke, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 19:49

Ik heb een te onrustig been voor een spoor. Ik trek mijn hakken op bij het drijven, vandaar dat ik geen sporen draag, vind ik niet eerlijk tegenover hem.

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:09

dat is wel eerlijk, anders heeft het ook geen nut om sporen te dragen wordt hij dan alleen maar slomer van, ik hoop dat je een betere oplossing vind

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:02

Sione schreef:
Hoi,
Mijn paard reageerd slecht po mijn been.
Hoe kan ik hem alerter maken behalve overgangen rijden. Ik wil nl niet meer met zweep rijden. Wil het met mijn benen af kunnen.


je kunt ook als hij na 1x niet reageerd, nog een keer aansporen, maar tegelijk een tikje achter je kuit geven, ik had t zelfde probleem, en dat is nu al weer bijna opgelost(mijn verzorgpony heeft dan gewoon zin om lui te doen, en doet alsof ze ineens niet weet wat t betekend, maar t helpt bij mij wel)