Wat te doen tegen doorrijden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Wat te doen tegen doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 11:00

Ik heb maandag voor de 2e keer sinds een jaar tijd weer gereden maar heb me voor de 2e keer weer daar beneden doorgereden, wat kan ik hier tegen doen. Volgende keer neem ik mijn eigen kieffer zadel mee daar heb ik altijd met mijn oud eigen paard mee gereden en nergens last mee gehad Schijnheilig misschien dat het aan het zadel licht [hard], en met een gelpad rijden vind ik niet fijn.

Wat kan ik hier tegen doen, hebben jullie het ook eens gehad en wat deden jullie er toen tegen Verward

Groetjes
Suzanne Knipoog

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 12:26

je kan een schaenvacht ding kopen, dit kan je over je zadel heen doen en het zit super zacht...

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 12:41

Je hebt idd schapenvachtjes (wel de echte nemen) en tegenwoordig ook gelseats voor op het zadel.

hou ook eens bij of je van bepaald ondergoed meer last hebt dan van ander.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 13:42

Nadeel van zo´n bontje is dat je minder kontakt met de rug hebt en dat is toch erg belangrijk.

Ik denk dat je het eerder in je ondergoed moet zoeken. Helaas had ik altijd problemen met de randjes nu heb ik Sloggies met kleine pijpjes (minimaa) en ik heb geen problemen meer. Oke het is niet sexy maar dat hoeft van mij ook niet ihih (als ik aan het rijden ben Tong uitsteken ).

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:44

Ik heb het met mijn Kieffer zadel gehad, later had ik een maatje groter en toen had ik er minder last van. Nu heb ik een Hulsebos en heb ik er af en toe last van. Ik let wel altijd erg goed op mijn ondergoed, absoluut geen verdikkingen in het randje en zoveel mogelijk katoen. Ik rijd me niet echt stuk meer, maar heb af en toe wel heel vervelende bultjes in mijn lies. Doet ongelofelijk zeer, soms rijd ik dan ook een paar dagen niet daardoor.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:48

ik heb zo'n gelpad voor op het zadel, het zit erg lekker, maar bij lange ritten krijg je wel last van je kont... dus als ik een keer geld te veel heb (wat nooit zal gebeuren vrees ik) koop ik zo'n lamswollen ding voor over het zadel.

ander ondergoed kan ook goed werken, volgens mij kan je bij de HEMA naadlose slips kopen, die zitten heerlijk.

groetjes liselot

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:19

op het moment heb ik ook een BLAAR Haha! op mijn kont. Gisteren gebeurt. Ik moest onverwacht een paard rijden, en had mijn rijkleding niet mee. Dus ik kreeg een rijbroek van iemand, die me veel te groot was, bij mijn kont. Kwamen dus allemaal plooien in, die 'heerlijk' in mijn ass sneden Haha!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:44

Wat te doen tegen doorrijden? Op een ander paard gaan zitten! Ik had altijd last van doorrijden, rij nu sinds een maand of 3 op een ander paard en nergens meer last van (Dit is natuurlijk onzin: ik rij nu ook op een ander zadel, lijkt me dat het daar vooral mee te maken heeft).

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 13:23

Zo'n schapenvachtje lijkt me heerlijk maar kost ook wat, Zo'n gelpad voor over het zadel vind ik niet erg fijn zitten.
Aan mijn ondergoed moet het niet liggen denk ik wat die droeg ik ook op mijn oude paard.
Maar het zadel waar ik op rij is een typisch manege zadel kei hard dus misschien dat het daaran ligt en in combinatie met ondergoed.
Ik ga het maandag eens proberen met mijn eigen zadel. Op het paard waar ik nu op rij reed ik ook een aantal jaren geleden.
Ik denk dat ik gewoon verwend ben met het zadel, heb op mijn oud paard met mijn kieffer zadel gereden terwijl ik een aantal jaren geleden op het zelfde zadel reed als ik nu doe op Ispahan. Ik denk dat ik ook maar eens de hema binnen loop voor ondergoed.
Of in de Divoza hebben ze ook speciaal ondergoed tegen doorrijden misschien dat dat wat is maar ze zijn wel duur.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:36

Wielrenbroekjes schijnen ook goed te helpen, wordt veel gebruikt door enduranceruiters die 120 km of meer rijden.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 20:30

Ik heb zelf een naadloze katoenen slip en daaroverheen een fietsbroekje. Ik droeg dat vooral in het begin, toen ik na 3 jaar weer ging rijden. Ik heb me toen behoorlijk kapot gereden. Nu heb ik het bijna niet meer aan. Na een tijdje krijg je vanzelf 'zitvlees'.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:56

Bij ons op de manege hebben ook sommige mensne daar last van, zij gebruiken dan een 'seatsafer' (weet niet hoe je het precies schrijft). Dat is een gelpad maar dan voor je zelf op het zadel. Zit echt super lekker!!!
Is geloof ik wel vrij duur.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 13:45

Dat hebben ze ook bij ons op de manege, maar ik vindt het niet erg fijn zitten, net of ik helemaal geen grip in het zadel heb dat ik op een plat stuk zit. Ook hebben ze bij ons een soort schapenvacht.

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 00:24

In verschillende ruitersportzaken verkopen ze naadloze
onderbroeken, misschien dat dit help?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 02:49

Probeer het ondergoed van Oroblu maar eens. Of het sport slipje vanFila. Sowieso naadloos. Als je je poentje bedoelde, misschien een wat dikkere inlegkruis, ook daar helpen die naadloze gevallen ook........Hoe verzin je het he, als man Bloos *LOL* .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:50

Doorrijden heeft vaak te maken met hoe je zit. Wanneer je verkrampt zit en niet soepel in je bekken blijft schuur je jezelf gewoon kapot. Span je buikspieren aan en laat je door je paard meenemen in de beweging. Je moet een soort van zweefgevoel krijgen waarbij je het contact met je paard niet verliest.
Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je paard lekker los laat in zijn rug. Doorzitten op paarden die hun rug nog niet 100% loslaten is vragen om problemen. Je rijdt jezelf door en je krijgt er zelf rugklachten van als je daar een beetje gevoelig voor bent. Ook in galop kun je prima rijden in een iets verlichte zit wanneer je paard niet lekker door de rug is.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 17:53

Ik denk dat het probleem vooral te maken heeft met het zadel.
Op manege's zie je (helaas) toch nog vaak "spartaanse" zadels, en da's niet tof om een uur op te zitten, zeker als je al een tijd niet meer gereden hebt en zodoende wat minder zitvlees hebt opgebouwd.
Misschien een goed idee om eerst je oude vertrouwde zadels eens te proberen, voordat je jezelf op kosten jaagt met peperduur ondergoed ?
Heel veel succes !

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 01:41

Hoi,
ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb als jij Haha! Ik heb af en toe doorrijplekken daar beneden en in het begin echte schuurplekken net onder mijn stuitje, het doet zeer en het brand Huilen Het ligt dus niet aan mijn zadel, ik heb een nieuw stubben zadel wat hartstikke lekker rijdt en bedekt is met het zachtste leer (elandleer) en nog heb ik af en toe pijn Boos!
Ik ben er achter gekomen dat ik dus geen katoen meer moet dragen! Ik rij vrijwel altijd met lerenzitvlak in mijn rijbroek en katoen neemt wel vocht op maar in combinatie met je rijbroek gaat het enigzins vochtige katoen schuren, gevolg: weer schuurplekken!
Sinds kort rij ik met strakke naadloze boxersshorts van Oroblu en Fila, het werkt echt perfect, ondanks dat het synthetisch is en ik hier eigenlijk niet tegen kan heb ik dus veel minder last van doorrijplekken, oftewel geen doorrijplekken meer!.
Het materiaal wat ze in deze shorts gebruiken is microfibre en het zorgt er dus voor dat het niet tegen de huid aanschuurt, het zit super lekker! Oroblu is trouwens een pantymerk en wordt in de betere speciaalzaken verkocht. Voor mij geen ander ondergoed dan dit, ik kan het je ook zeker aanbevelen, probeer het gewoon eerst met 1 short, bevalt dat dan kan je er altijd meer aanschaffen Knipoog

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 10:16

Waar heb jij ze gekocht? Je nml. vlak bij mij in de buurt.
Ik heb dus hetzelfde probleem, tot bloedens toe bij langere ritten.
Heb ook al zo'n speciale ruiterbroek geprobeerd, daar zit een soort van luier in tegen doorrijden, tenminste, ziet er zo uit en je gaat er ook zo van lopen Haha!
Zo te zien hebben meestal de dames dit probleem, hebben wij weer pech. Verward

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 12:43

He wat grappig Haha! mijn ouders wonen daar nog steeds, op de reigerlaan!
Waar rij je dan? Ik rij bij stal Horstermeer op de middenweg, kom je toch een keer kijken, kunnen we meeten Haha!

Maar om ff op je vraag terug te komen, ik koop dat Oroblu ondergoed bij een sokkenwinkeltje in Bussum, als je recht voor de Mc Donalds staat loop je richting de Hema en ga je de winkelstraat in aan je linkerhand. Na 50 meter links zit dat zaakje. Loop je de winkelstraat door richting de Blokker dan kan je links of rechts, ga dan links en aan het einde op de hoek zit Nieuwenhuis, daar koop ik het Fila ondergoed (wel goed opletten, want je hebt verschillende boxers van Fila, die van mij zijn aan de achterkant naadloos en aan de onderkant van het pijpje zit een klein randje, je hebt ze in het zwart en wit).

Veel succes, en als je wil meeten dan hoor ik het wel, trouwens ik ga zometeen naar stal dus mocht je zin hebben....... het zit aan de Middenweg 72 en ik ben er tot 18uur ongeveer., vraag je gewoon naar Tessa en Nappie, dan komt alles goed Knipoog

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 19:46

Ik ga morgen weer rijden (joepie) *LOL* Ik ga eens kijken of het werkt met mijn zadel als ik het nog steeds heb dan ga ik inderdaad eens de onderbroeken test doen. het mag dan wel wat kosten maar als het dan over is ben ik wel blij.

Ik heb het inderdaad daar bij mijn poentje,ik gebruik geen inlegkruisjes heb ik niet nodig, vindt maandverband ook al vreselijk, gebruik OB.

Bedankt voor al jullie reacties, gelukkig ben ik niet de enige die met zo'n probleem zit. Dank jullie wel!!

Groetjes suzanne

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 20:09

schapenvachtje is de investering waard hoor.
Het enige nadeel is dat het zomers wel wat warm wordt.

Ik heb vorig jaar een vachtje gekocht voor mijn westernzadel omdat ik met lange ritten altijd pijn in mijn kont kreeg.
Het is ff wennen aan het bontje maar daarna zit het heerlijk en veel relaxter.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:32

Nou dat meeten wordt dus niets meer, hele dag verjaardagsvisite gehad. Misschien kunnen we deze zomer een keertje naar het bos, is voor jou wel een hele rit he Knipoog
Ga het binnenkort maar eens proberen, alhoewel het schapevachtje me 's winters ook wel wat lijkt. Lekker warm ook Tong uitsteken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:56

lekker warm, maar dan ga je wel zweten en broeien wat weer schuurplekken/drukplekken in de hand werkt Verward

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 14:31

Ik heb maandag weer gereden met mijn eigen zadel, voelt lekker vertrouwt, ik heb nergens meer last van, ik heb extra dezelfde rijbroek en onderbroek aangedaan als de week ervoor, wel gewassen natuurlijk!!!haha en heb nergens meer last van. Ik denk dat het dan toch aan het zadel heeft gelegen Verward maar ik ga in ieder geval wel broekjes met pijpjes halen.

Bedankt voor al jullie berichtjes!!

Groetjes suzanne