sparta-oma-fiets-met-motertje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

sparta-oma-fiets-met-motertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:31

ik wil graag een bromfiets of iets waar ik niet hele einden mee hoef te fietsen Tong uitsteken maar ik heb geen zin en geld om een brommercertificaat te gaan behalen. Mag je op een bromfiets wel zonder certifitcaat of kan ik alleen zo'n sparta-oma-fiets-met-motertje kopen?


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:33

jij bedoeld een spartamet ? ik geloof dat je daar ook een bewijs voor moet hebben.

volgensm ij met alles met een moter !!

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:35

horsewisper schreef:
jij bedoeld een spartamet ? ik geloof dat je daar ook een bewijs voor moet hebben.

volgensm ij met alles met een moter !!


Ja ik bedoel een spartamed!!! Haha!
En nee daar hoef je geen bewijs voor te hebben mijn moeder had er ook 1 en die hoefde dat niet Lachen

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:37

wrom vraag je het dan? Haha!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:38

me oma had er ook 1, die is nu inmiddels overleden, wij hebben hem nu in de garage staan.

me oma hoefde er idd geen rijbewijs/certifitcaat voor te hebben..
maar die dingen zijn wel erg duur hoor!


en je bent 18!!! waarom begin je niet met je rijbewijs!!! Verward
veel beter voor je geld!

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos


Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:21

Je moet wel een certificaat hebben, alleen mensen ouder dan (40 dacht ik) hoeven hem niet meer te halen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:42

Klopt, hiervoor heb je zeker een bromfietscertificaat of rijbewijs nodig;)

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:27

Er zijn wel electrische fietsen zonder rijbewijs, mijn zoon van 12 rijdt daar mee naar school! Sparta Forza is er zo een, op marktplaats.nl kun je wel voorbeelden vinden. Als je echt interesse hebt dan wil ik er wel meer over vertellen.

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 11:21

Saskia008 schreef:
me oma had er ook 1, die is nu inmiddels overleden, wij hebben hem nu in de garage staan.

en je bent 18!!! waarom begin je niet met je rijbewijs!!! Verward
veel beter voor je geld!


Omdat niet iedereen van die lieve ouders heeft die dat voor hun kind betalen hoor!
Dat kan ik never nooit betalen Huilen
En Amondi bedankt, ik ga eens op internet rondkijken naar zo'n type fiets OK dan!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:22

nou als je zon ding 2e hans koop is het echt NIET duur via marktplaats. 150,- 125,- 175,-

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:36

een sparta Forza zit wel iets hoger in prijs, maar goed zoeken die van ons kostte €250,00 En Colin wil nooit meer iets anders( behalve een brommer als ie 16 is)

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 13:26

amondi schreef:
een sparta Forza zit wel iets hoger in prijs, maar goed zoeken die van ons kostte €250,00 En Colin wil nooit meer iets anders( behalve een brommer als ie 16 is)


Ik heb eens op de site van sparta gekeken maar ik zie alleen maar hele dure dingen echt veeeel duurder dan 250. Hadden jullie em nieuw gekocht of tweedehands?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:29

Mijn moeder heeft een elektrische fiets en die was ronde 1500 euro. Dus ik denk dat het over een tweedehands gaat. Daar heb je inderdaad geen certificaat of rijbewijs voor nodig. Voor een spartamed wel hoor!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:41

2e hands, ze zijn meestal van senioren geweest en bijna altijd zeer goed onderhouden. Nieuw was deze Forza zo'n 1700 euro, daar koop ik bijna een auto voor.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:45

Vroeger bestond er nog geen bromfietscertificaat. Toen kon je gewoon een brommer kopen. Op een gegeven moment is het ingevoerd voor iedereen die na die bepaalde datum 16 zou worden.
Dus als je zeg maar voor (ik geloof) 1978 geboren was, kan je gewoon een certificaat aanvragen, hoef je geen examen te doen. Vandaar die moeders en oma's met een spartamed Haha!

Helaas, maar fietsen is toch gezond?

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:47

miepmiep schreef:
Vroeger bestond er nog geen bromfietscertificaat. Toen kon je gewoon een brommer kopen. Op een gegeven moment is het ingevoerd voor iedereen die na die bepaalde datum 16 zou worden.
Dus als je zeg maar voor (ik geloof) 1978 geboren was, kan je gewoon een certificaat aanvragen, hoef je geen examen te doen. Vandaar die moeders en oma's met een spartamed Haha!


dat bedoelde ik dus te zeggen, wist alleen het jaartal niet meer Haha!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:56

Fietsen is gezond, maar soms zijn er mensen die wat hulp goed kunnen gebruiken.

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 17:41

Hahah ja fietsen is gezond maar waar ik heenmoet is echt te ver om te gaan fietsen vooral als het weer heerlijk vriest in de winter. Bedankt voor alle reacties,weet nu dus waarom alle moeders geen certicifaat hoeven te hebben! Denk dat er niks anders opzit dan toch een certificaat te gaan halen. Heb gehoord dat de prijzen daar van flink meevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:33

miepmiep schreef:
Helaas, maar fietsen is toch gezond?


Dat is waar ja.
Mijn moeder is gek op fietsen, ze gaat dan ook graag met mijn vader een stukje fietsen in de bossen. Helaas heeft ze chronische rug/beenklachten en is lang fietsen niet voor haar weggelegd, een electronische fiest is dus ideaal. Die geeft haar net dat beetje extra wanneer ze dat kan gebruiken.
En zo zullen er nog veel meer mensen zijn.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:17

haha ik heb het ideale voor je gevonden !!

vanmiddag toen ik bij teun was kwam een man rondrijden. heb een foto gemaakt zou hem zo even uploaden Tong uitsteken

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:47

Mauwie schreef:
Hahah ja fietsen is gezond maar waar ik heenmoet is echt te ver om te gaan fietsen vooral als het weer heerlijk vriest in de winter. Bedankt voor alle reacties,weet nu dus waarom alle moeders geen certicifaat hoeven te hebben! Denk dat er niks anders opzit dan toch een certificaat te gaan halen. Heb gehoord dat de prijzen daar van flink meevallen!


is het niet veel slimmer om een autorijbewijs te gaan houden???
dan mag je ook op een brommer als je je autorijbewijs hebt.

ik vind het alleen maar weggegooit geld als je nu een brommercertificaat gaat halen. over een tijdje ga je toch je autorijbewijs halen (als je slim bent)
gewoon rustig aan doen met je geld en 4 keer per maand ong 35 euro kwijt kan best als je er goed mee om gaat

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 12:45

Saskia008 schreef:
is het niet veel slimmer om een autorijbewijs te gaan houden???
dan mag je ook op een brommer als je je autorijbewijs hebt.

ik vind het alleen maar weggegooit geld als je nu een brommercertificaat gaat halen. over een tijdje ga je toch je autorijbewijs halen (als je slim bent)
gewoon rustig aan doen met je geld en 4 keer per maand ong 35 euro kwijt kan best als je er goed mee om gaat


ik ben het compleet met je eens maar een autorijbewijs is zo ontzettend duur dat kan ik de komende 2 jaar zeker nog niet betalen aangezien veel werken er ook niet inzit met mijn studie En ik moet dan ook nog een aan auto zien te komen natuurlijk

En horsewhisper, show me the picture! Ben benieuwdd Haha!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:16

je hebt hem gehad hahha

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:10

Dan zou ik gewoon zo'n certificaat halen en in zo'n 40km/h autootje gaan rijden op het fietspad... Zit je nog droog ook! Haha! Tong uitsteken

:D M2 + 8 :D

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:07

Ik zal even uitleggen waarom Marlies een snor/bromdingetje zoekt Haha!
Marlies was mijn bijrijdster,maar kon door de verhuizing naar mijn nieuwe stal de afstand niet meer overbruggen.
En omdat ik haar toch wel weer heel graag terug wil als bijrijdster heeft ze "wheels" nodig.
Mijn paard staat voor haar op 15 kilometer afstand fietsen.
Dan is fietsen echt niet leuk meer,zeker niet als het snertweer is.
En over dat gezanik over een rijbewijs,niet iedereen groeit het geld op de rug!
(ik heb em gelukkig al iets van 7 jaar Bloos )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, carineken, ComscoreBot, Facebook, Fair, linoleum, maj0, Mo_86, moonsparkle, Roosch, Selina, Telpeva, xSannee, YandexBot en 155 bezoekers