Kopen..? of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Kopen..? of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 17:03

Ik krijg dus als het goed is binnenkort een paard en nu kan ik het paard dat ik al een tijdje verzorg kopen van de eigenaar omdat zij nu 3 paarden heeft en tijd tekort komt eigenlijk.
Voor de prijs hoef ik het absoluut niet te laten, maar ik zit meer over de leeftijd in..
Het paard is voor de rest erg lief van karakter

Het is een 14 jarige Quarter Horse merrie, met een hele goeie afstammeling.. doc bar, king, poca beno (weet nie hoe je het allemaal schrijft hoor Haha!)
Ze heeft 1 veulen gehad, en dat is een erg mooi beestje.
Ze is ongeveer 1.54 groot
Erg lief van karakter, ze word western gereden en ik rijd haar freestyle.
Toen ze nog jong was heeft de eigenaar met haar wedstrijden gereden en zijn ze zelfs Europees kampioen geworden (pleasure) Ze kan changeren, wijken etc, en zou zo naar het ZZ gereden kunnen worden.
Alleen ze is nooit gewend om naar het bos bv te gaan en lekker een buitenrit te maken waar ik wel erg van hou.. het is haar natuurlijk wel allemaal aan te leren, want ze is wel goed verkeersmak maar het lijkt net een hengst als je met haar een stukje buiten gaat lopen (maar gebruikt geen kracht en blijft wel goed naast je lopen )

Ook ben ik best lang en komen m'n benen een stukje onder haar buik vandaan..
Wat zouden jullie doen? eigenlijk wilde ik een paard kopen van rond de 1.70, ruin, en van een jaar of 6 waar ik lekker mee buitenritten kan maken en evt endurance en/of cross.
Maar het is wel een schat van een merrie en ik kan het heel goed met haar vinden

Hier is een foto van ons samen dat we zonder zadel en hoofdstel in galop zitten, ik heb hem wel moeten verkleinen omdat hij heel wazig was.:

Afbeelding


Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:23

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is! Je bent toch gehecht aan zo'n paardje... Wat ik zou doen, is me afvragen wat je nu echt wilt doen met je eigen paard. Wil je de sport in, wedstrijden rijden? Of rijd je liever recreatief? Als je dat voor jezelf hebt vastgesteld, kun je beoordelen of je verzorgpaard het paard is dat in dat plaatje past.
En verder is 14 natuurlijk niet heel erg jong meer, maar je kunt nog wel een tijdje vooruit...

Succes met deze moeilijke beslissing!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 17:26

dank je! ik wil niet de sport in maar gewoon lekker recreatie.. maar deze merrie rijd al een aantal jaren geen wedstrijden meer en word nu alleen nog maar een beetje met freestyle in de bak gereden.. misschien dat ik ooit een keer een onderling wedstrijdje wilt rijden en daar is zij super geschikt voor..

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:35

Volgens mij weet je eigenlijk al wel wat je wilt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:50

wel lastig ja, jammer dat ze niet wat groter is... maar als je haar heel graag wilt en er niet aan moet denken om haar kwijt te raken dan kun je er natuurlijk wel over denken of je hem wilt kopen of niet, lijkt me wel een schat van een beest moek zeggen. hoe je over haar praat en op de foto.. suc6 met de beslissing Lachen

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:53

14 is niet oud hoor
Ze is toch gewoon gezond enzo?

Ik heb 1 van mijn pony's op 16 jarige leeftijd gekocht, gaat nog steeds super hoor

Overigens schrijf je dat ze al eens een veulen gehad heeft, dan kun je er als je dat wil altijd nog een veulen mee fokken als 'opvolger'

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Stilla
Berichten: 274
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:54

De grote en leeftijd zou ik me niet druk om maken.

Als je het goed lees lijkt het alsof je zelf al een beslising hebt genomen...

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:02

Gewoon op je gevoel afgaan...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 18:09

ja m'n gevoel zegt eigenlijk wel dat ik het moet doen.. maar m'n moeder en zus willen misschien ook wel een keer rijden en ze is absoluut niet geschikt voor beginners en is best éénkennig.. ze is nl super licht aan de hulpen en als je bv je buiten been al een klein stukje optilt zit je in galop en ze is heel erg op het gewicht te sturen, en dat werkt helaas niet als een beginner aan het bonken is.. of een 2e paard erbij Haha!


ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:07

Quarterh0rse schreef:
ja m'n gevoel zegt eigenlijk wel dat ik het moet doen.. maar m'n moeder en zus willen misschien ook wel een keer rijden en ze is absoluut niet geschikt voor beginners en is best éénkennig.. ze is nl super licht aan de hulpen en als je bv je buiten been al een klein stukje optilt zit je in galop en ze is heel erg op het gewicht te sturen, en dat werkt helaas niet als een beginner aan het bonken is.. of een 2e paard erbij Haha!


dan zou ik haar maar gewoon kopen. ik vind dat het erom gaat dat jij gelukkig moet zijn met het paard Lachen . en dan zou ik het niet laten omdat je moeder of zus misschien ook wel eens een keer een stukje zou willen rijden.

disneypolish
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Valkenburg ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:13

hee ik snap dat je inzit over zijn leeftijd maar ik heb zelf ook een ouder mak paard(16jaar) gekocht daarmee kan ik alles achterstevore buitenritten meemaken, en ik rij er zellufs z2 mee, oko heb ik een jong paard dat niet mak is altijd lastig. een een ouderpaard kan veel ziektes niet meer krijgen en mijn jongere paard van 5 kan nog veel gaan mankeren. ik zou dus voor dat paard gaan je kan er veel plazier van hebben meer dan een jong lastig paard.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 07:10

14 is nog jong..kan je nog met gemak 10 jaar op rond rijden...
en zowiezo, garantie heb je nooit een vier jarige kan ook wat mee gebeuren zodat ie met 8 niet meer te berijden is..

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 07:22

Quarterh0rse schreef:
ja m'n gevoel zegt eigenlijk wel dat ik het moet doen.. maar m'n moeder en zus willen misschien ook wel een keer rijden en ze is absoluut niet geschikt voor beginners en is best éénkennig.. ze is nl super licht aan de hulpen en als je bv je buiten been al een klein stukje optilt zit je in galop en ze is heel erg op het gewicht te sturen, en dat werkt helaas niet als een beginner aan het bonken is.. of een 2e paard erbij Haha!


Dat werd hier ook geroepen Knipoog In de praktijk gaat het altijd ietsjes anders *LOL* Mijn moeder heeft in het jaar dat ik Winnie nu heb welgeteld 1x op zijn rug gezeten en mijn zusje precies hetzelfde verhaal..

Je moet aan jezelf denken wat JIJ wilt. Als dit jouw droompaardje is dan zou ik haar zeker kopen.. Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 07:29

ze is pas! 14 , die kan zo nog tien jaar mee, op zijn minst ±D
dus als jij dit paard leuk vind gewoon doen
lengte daar zou ik niet over inzitten , past prima
en gewicht hoef je je helemaal niet druk over te maken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 07:29

en je koopt een paar voor jezelf , niet voor je zus of moeder ,
jij moet er mee kunnen lezen en schrijven

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:25

Als jij het paard leuk vind zou ik heb nemen en ik vind het nog wel leuk staan hoor!! maar je moet niet langer worden zegmaar. suc6 (laat je weten wat je uiteindelijk hebt genomen?)

Utah is mijn topper!!!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:54

Ik zou het gewoon doen.
En 14 is niet bepaald stokoud hoor,kun je nog jaren plezier van hebben.
Wat ik ook een leuk idee vond(stond hierboven ergens) is dat je haar altijd kan laten dekken door een grotere hengst.
Dat is toch prachtig!
En ik denk dat als je met geduld en begeleiding haar eens meeneemt naar het bos,ze het prachtig zal vinden.
Een paard is nooit te oud om te leren Knipoog

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:16

Volgens mij heb je je keuze al half gemaakt..
Ik zou dr gewoon voor gaan hoor

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:23

DOEN !!!! je weet wat je krijgt mooier kun je niet hebben toch ?
bij een ander paard is het toch afwachten of het klikt !

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:26

trouwens leefdtijd zegt niks een vriendin van me is haar paard pas verloren binnen twee dagen aan een ontsteking in de darmen, dus je weet het toch nooit, en wat jij wel weet is dat hij nu gezond is
en trouwes mijn vorige pony is 27 geworden!!!!!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:30

ik zou toch een beetje rondneuzen naar andere paarden, een die nog beter bij je past...
je kan misschien met deze eigenaar een dealtje sluiten, dat jij nog even rondkijkt naar andere paarden voor een bepaalde tijd, en moicht je niets beters vinden, koop je deze!
succes in ieder geval met je keuze!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:33

Ik zou voor haar gaan. Je weet niet of je altijd buitenritjes wil blijven maken. Je kan het haar leren. Wanneer je er genoeg van krijgt, kan je je ook nog op de dresuur richten, wat met een ander paard niet zo makkelijk gaat. Haar leeftijd zegt niet veel. Ze is jong genoeg. En ik vind je niet te groot hoor. Je benen komen er iets onder uit. Persoonlijk vind ik het mooi als je je hak uitdrukt, dat die dan net onder de buik uit komt. Bij jou komt je been er iets verder onder uit zonder zadel, dus met nog wat minder. Ik zou haar kopen. Succes!

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:58

ik vind 14 ook niet oud hoor! ik zou het gewoon doen, als ik het geld had, dan had ik mijn lease paardje ook kunnen kopen.. maar helaas.. dus grijp je kans!

En al was hij wel wat ouder, als je samen een leuke tijd hebt toch!

elissa

Berichten: 259
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:42

hoi

daar hoef je toch niet over na te denken volgens mij is het je droompaardje.
Gewoon doen en je kunt altijd nog een veulentje fokken als je dat wil OK dan!

Live to ride
ride to live


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, greendragon en 37 bezoekers