Gumsel wegvegen zonder tekening te vervagen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Gumsel wegvegen zonder tekening te vervagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 16:17

Ik ben natuurlijk niet zon tekenwonder dat alles wat ik teken gelijk goed is, dus gebruik ook wel eens de gum. Tong uitsteken Maar vooral met witte vlakken is dat lastig, want als ik dat gumsel weg wil vegen bestaat de kans dat ik potlood meeveeg wat dan van die mooie grijze strepen geeft. Scheve mond Probeer t meeste weg te blazen en dat lukt ook wel, maar er blijven eigenlijk altijd van die schilfertjes achter, hoe krijg ik die weg zonder de hele tekening uit te vagen? Verward Ik gebruik btw. zo'n witte vlakgum, is zo'n kneedgum dan handiger?

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:26

het is mij geleerd om hem eerst met een hard potlood te schetsen, en daarna met zachtere potloden 'echt' te maken.
Zodat je de gum misschien alleen nodig hebt om het hardepotlood uit te gummen, maar dat veeg je niet zo snel weg omdat het dan nog dunne lijntjes zijn.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 16:34

Marwszjeuh schreef:
het is mij geleerd om hem eerst met een hard potlood te schetsen, en daarna met zachtere potloden 'echt' te maken.
Zodat je de gum misschien alleen nodig hebt om het hardepotlood uit te gummen, maar dat veeg je niet zo snel weg omdat het dan nog dunne lijntjes zijn.


Dat is op zich het probleem ook niet, alleen ik werk wel met de gum om bv. stukjes die echt wit moeten zijn of heel veel lichter in bv. het hoofdstel of het oog op te lichten. Dat vind ik mooier dan er zegmaar omheen te kleuren, maar dan heb je dus wel gumsel. Verder veeg ik nog wel eens wat weg met mn hand (moet eigenlijk een papiertje onder mn hand leggen maar dat vind ik niet echt prettig werken) dus ook weer strepen, en als ik die wegveeg bestaat weer de kans dat ik extra strepen maak...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:44

Blazen?

Of koop zo'n vleugel, dat werkt echt super!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 17:06

Rainie schreef:
Blazen?

Of koop zo'n vleugel, dat werkt echt super!


Met blazen krijg ik niet alles weg, dan blijven er toch nog wat van die korreltjes achter. En hoe bedoel je, wat voor vleugel? Verward

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:17

Ken je die niet?

Dat is gewoon echt een vleugel van een vogel en daarmee kun je alles gewoon wegvegen zonder je tekening te vervagen. Ik kan er op internet niets over vinden. Misschien bestaan ze niet eens maar ze werkten wel.

Misschien kun je wat stevige veertjes zoeken en daarmee gumsel wegvegen?

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 18:03

Rainie schreef:
Ken je die niet?

Dat is gewoon echt een vleugel van een vogel en daarmee kun je alles gewoon wegvegen zonder je tekening te vervagen. Ik kan er op internet niets over vinden. Misschien bestaan ze niet eens maar ze werkten wel.

Misschien kun je wat stevige veertjes zoeken en daarmee gumsel wegvegen?


Ow die dingen, die heb ik wel eens gezien ja! Ik zou alleen niet weten of ze die hier in de buurt ook verkopen, binnenkort maar eens op onderzoek uit denk ik... Thnx voor de tip!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:59

Kneedgum gebruiken

Komt geen gumsel vanaf, en je kan makkelijker kleine stukjes weghalen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:08

Vleugel: men neme een vogel en de rest laat zich raden Haha! (of ga naar de tekenwinkel)
Ikzelf heb een stevige duivenveer voor het veegwerk. En kneedgum scheelt idd een hoop ellende.

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:35

ik gebruik ook een kneedgum die werken super
er komt idd geen gumsel vanaf en je kan: voor kleine stukjes je gum kleiner maken en voor grotere vlakken je gum groter maken Haha!
heel handig als je t mij vraagt