Sta jij open voor alternatieve geneeswijze o.i.d.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Sta je open voor een alternatief iets?

Nee, ikke niet!
2 (4%)
Ja, maar alleen bepaalde dingen...
15 (31%)
Ja, er is meer tussen hemel en aarde dus waarom niet?
30 (63%)

Totaal aantal stemmen: 47


Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Sta jij open voor alternatieve geneeswijze o.i.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 22:14

Zie onderwerp.

Sta je er open voor en zoja tot hoever zou je gaan?

Neem bijv:
Homeopatische middelen
Reiki
Hand lezen
Bezoek aan een paragnost
Accupuntuur
Essentieele olieen
Waarzegger
enz enz.....

Vroeg me gewoon even af...

Mijn motto is namelijk vaak "er is meer tussen hemel en aarde..." Haha!


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:18

Ja hoor, toen mijn paard Rhino had en de dierenarts er nietuitkwam, ben ik naar een kruidengeneeskundige gegaan.
Die heeft hem kruiden gegeven, waardoor Bill in razend tempo opknapte en helemaal genezen is.
Zelf heb ik vroeger bij een homeopaat gelopen, toen ik klein was, waarom weet ik niet eens meer.

Goedgekeurd onderschrift :)

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:28

Stel dat Ivanka ooit iets zal krijgen wat de DA niet kan verhelpen *even afkloppen*, dan zou ik ook wel de alternatieve geneeswijze proberen hoor! Wat niet baadt, dat niet schaadt (oid Haha!)!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:31

Als de DA er niets meer aan kan doen denk ik dat ik er wel voor open zal staan:)

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:40

t Is mij nog niet helemaal duidelijk of je alternatieve geneeswijzen voor jezelf of voor je paard bedoelt.

Goedgekeurd onderschrift :)

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 23:04

Maak niet uit voor wie...
Mocht je paard het nodig hebben dan je paard of je hond/kat/jezelf..

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:12

Ja ik sta er helemaal open voor. Niet zo zeer voor bepaalde dingen, maar eerder alleen bij bepaalde mensen. Ik heb goede ervaringen met een therapeute (vriendin van mijn moeder), zowel voor mezelf, sjaak, de honden etc. En uiteraard goede ervaring van de therapie bij mijn moeder zelf. Als sjaak iets onverklaarbaars heeft. Bijv vreemd gedrag wat niet te herleiden is richting DA. Sjaak gaat in eerste instantie altijd eerst naar een DA. Biedt dat geen uitkomst dan mag moeders aan de slag. Het werkt echt super bij hem.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 08:16

Kijk mijn onderschrift...
Ik studeer klassieke homeopathie! Al is het niet echt "alternatief" hoor, het is echt een wetenschap!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 08:21

Al ik alles geprobeerd heb .. waarom niet dan.. maar geef mij maar chemisch Haha!

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 08:56

Ja, ik wel. Als mijn DA er niet uit komt stuurt hij me ook door naar een alternatief iemand.
Sommige dingen zijn niet te genezen, maar als het iets is waar de reguliere geneeskunden niets mee kan, waarom niet?

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:16

Het gaat er toch om dat je paard beter word? De weg maakt dan toch niet altijd uit? Of dat via regulier of alternatief is maakt niets uit. Daarnaast, als je van de misstanden in de regulire gezondheidszorg hoort en onderzoeken leest die zomaar worden weggemoffelt terwijl ze toch wetenschappenlijk bewezen zijn (zo is homeopathie dus te verklaren via de wetenschap!) dan klinkt alternatief niet zo gek in je oren. Maar handlezen of waarzeggerij, hmm, dat weet ik niet hoor, vooral handlezen eigenlijk niet.
Momenteel loop ik bij een natuurgeneeskundig arts en daar ben ik blij mee ook aangezien ik volgens de reguliere geneeskunst maar moet uitzieken, dat ik al meer als een half jaar met flinke pijnen en enorme vermoeiheid rondloop doen ze neits mee... Die natuurgeneeskunde heeft me wel mooi van een deel van mijn pijn afgeholpen Lachenen dankzij dat kan ik weer paardrijden en dat is wel heel erg fijn hoor Haha! .

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:19

Nope, geloof er totaal niet in.

Kruiden etc wel, maar voor de rest geloof ik niets totdat er wetenschappelijk bewijs voor de werking te vinden is.

edit: Als er sluitend bewijs is voor bijv homeopathie wil ik het graag eens lezen, ik heb het nooit kunnen vinden.

Pexluvah

Berichten: 443
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: De Geast [Fryslân]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:26

Ik wel!!
Ik ken mensen die hebben een pony met zomereczeem..
Je kunt wel een vliegendeken opdoen, maar dan voorkom je de verschijnselen alleen maar, maar je pony houd z'n zomereczeem!
Ze hebben er een homeopaat bijgehaalt, die heeft de pony bekeken en hem drupjes voorgeschreven, waarmee het van binnenuit word opgelost..
Het helpt het paard weerstand op te bouwen en na 2 jaar is hij er waarschijnlijk vanaf Haha!
Deze pony gebruikt het nu al vanaf maart/april en heeft nu al z'n manen nog [vorig jaar: alles kaal en open plekken ] en heeft geen schuurplekken..
Je kunt ook aan de pony merken dat hij zich meer happy voelt dan vorig jaren en ik ben blij dat 't zo kan voor zo'n jonge pony.. Lachen

Keurig.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:48

In homeopatische middelen geloof ik zeker wel!
Reiki en Accupuntuur wil ik ook nog wel geloven, maar er zijn ook 'middelen' die mij te ver gaan.

Zoals waarzeggers. We hebben ook laatst nog iemand bij Magic gehad die via een foto kon pendelen.
In het begin schrok ik wel van de dingen die ze goed had, maar naderhand ging ze me toch echt te ver. En begon ik weer te twijfelen of ze toch niet op een andere manier aan die informatie gekomen was...

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:51

Ja hoor zeker!!

Ik ga zelfs eerder naar een homeophaat dan naar een gewone arts (behalve natuurlijk met spoedgevallen), ook word mijn paard regelmatig na gekeken door een osteophaat...

Ik wil ook over een jaar of 2 opleiding homeophatie voor dieren gaan doen Lachen

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:56

Ja hoor!
Ik heb zelf een Reiki cursus gedaan, dus dat pas ik wel eens toe.
Toen Tess ziek was heb ik het een paar keer bij haar gedaan en ze knapte er erg van op.
Homeopathie maak ik ook gebruik van. De rest heb ik geen ervaring mee. Een waarzegger zou ik niet naar toe gaan. Om de simpele reden dat ik niet wil weten wat de toekomst brengt, maar het zelf wil ondervinden Knipoog

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:02

Mijn moeder kan ook dingen voelen/zien zo heeft ze al veel mensen en dieren geholpen.
Dus ja, ik geloof er zeker in.

[o]

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:10

bij gebroken dingetjes heeft het volgens mij niet zo veel nut maar bij ziektes en kwaaltjes zeker wel!! een paar jaar geleden had onze kat iets met zn schildklier. hij was al geopereerd door een gewone DA maar t was nog niet over en ze hadden m opgegeven, dus wij naar een homeopaat. zij heeft m weer helemaal opgelapt en hij heeft nog 3 jaar geleefd Lachen
onze andere twee poezen kunnen niet zo goed met elkaar opschieten (de ene pest de ander en die is daardoor bang voor m) als het heel erg is krijgen ze ook homeopatische drupjes en dat helpt! met mn paard heb ik t nog nooit geprobeerd omdatie nooit ziek is maar als hij iets krijgt probeer ik het zeker!

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:11

Ben inmiddels sinds dit jaar na 6 studiejaren afgestudeerd klassiek homeopaat Haha! (mensenopleiding gevolgd) en ik geloof er dus absoluut wel in. Wat ik vaak jammer vindt is dat reguliere geneeskunde en alternatieve geneeskunde elkaar "bijten". Het zou juist een heel mooie aanvulling op elkaar moeten zijn. Ik ben zelf niet alleen voor alternatief of alleen voor regulier, beiden hebben zich volgens mij bewezen en sommige dingen zijn alternatief niet 123 op te lossen(denk maar aan een gebroken been bijvoorbeeld.....).
Er is absoluut meer tussen hemel en aarde en ik denk zelf ook dat iedereen die geneeswijze kiest die bij hem of haar past, daarom is het ook zo mooi dat er zoveel keus is.

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:35

Ik geloof er zeker wel in, maar niet in alles, waarzeggers en dergelijke geloof ik niet. Telepathie weer wel.
Homeopatische middelen geloof ik ook.
Maar ik zal pas naar alternatieve geneeswijzen over gaan, als de reguliere geneeskunde niks meer kan doen Lachen

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:13

Je moet natuurlijk je gezond verstand gebruiken .... maar ja, mijn voorkeur gaat uit naar het 'alternatieve' ipv het chemisch gedoe!

Ik gebruik al bijna 6 jaar alternatieven en heb alleen de DA op stal voor het insemineren, scannen en inenten (bijv. rhino, griep). Bij koliek (afkloppen .... al 5 jaar niet meer gehad op stal) bel ik altijd eerst de DA, geef in afwachting van zijn komst IBEROGAST en probeer te stappen ... een goede combinatie van de twee wijze !

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:21

ik geloof er zeker in!!!! ik doe er ook dingen mee... ben ook heel erg geinteresseerd in de bach remedies...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:35

ik doe zelf ook aan reiki en gebruik vaak edelstenen en homeopathische middelen. mocht dit niet helpen dan zoek ik het in de reguliere geneeskunde, en eerder mits de klachten van dien aard zijn.

maar ook als er andere dingen op mijn pad komen maak ik daar net zo goed gebruik van. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 19:33

Vindt het heel leuk dat mensen open staan voor de diverse dingen!
Ik weet nog toen mijn eerste paardje wat had en die toen 2 weken bij iemand heeft gestaan mensen mij heeeeel vreemd aankeken..
Tuurlijk ga ik als er iets aan de hand is vaak eerst naar de HA/DA/VA maar heb laatst een prachtig steentje op mijn pad gekregen en ik merk het rustig aan wel..
Ook ben ik een poosje geleden behandeld door iemand met reiki en dat werkte nog beter dan de meeste pijnstillers..
Moet ook zeggen...
Hoe meer je open sta voor zoiets des te sneller werkt het..(of het werk niet maar doordat het tussen je oren zo zit werkt het weer wel...Verward)
Al met al...
Als iets helpt dan helpt dat in mijn ogen...hoef ik geen wetenschappelijk bewijs voor..

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:39

Ik doe zelf aan reiki, heb ook 2 edelsteentjes en gebruik bach druppels... Verder is mn reikimaster (en vriendin) empatisch, oftewel ze kan dingen erg goed aanvoelen... Soms is dat ook vreselijk frustrerend Tong uitsteken
Dusse ja, ik geloof wel in alternatief, maar ik heb wel iets van, als ik ergens last van heb zal ik eerst proberen of het met reiki opgelost kan (evt met hulp van mijn master) maar als het niet gaat, of ik heb het idee dat het wat ernstigs is, ga ik zeker WEL naar reguliere arts... Ik zie alternatief als ondersteuning van regulier, ik ga zo goed als nooit naar de huisarts, maar dat deed ik ook al niet voordat ik reiki had (pas half jaar Tong uitsteken )

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Lui_ en 41 bezoekers