Hoe maak jij ruzie? Spelregels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Hoe maak jij ruzie? Spelregels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 14:16

Ik ben vrij slecht in ruzie maken. Om te beginnen heb ik de neiging het altijd uit de weg te gaan (en dingen maar gewoon te slikken voor de goede vrede) en vervolgens trek ik me dingen erg aan en zoek ik vaak de fouten bij mezelf. Dat is vnl frustererend als mensen daar gebruik van gaan maken en de volledige schuld ook bij jou leggen. Eigenlijk vind ik ruzie zonde van mijn tijd, het leven is zoveel leuker als iedereen lief en aardig doet Haha!

Maargoed, soms ontkom je er niet aan en is het part of life. Zoals nu ben ik verwikkeld in en ruzie met een vriendin. Ik heb een domme actie begaan en daar is ze (terecht) boos over. Maargoed, zij heeft mij ook iets geflikt waar ze best haar excuses voor kan maken. Dus ik heb haar opgebeld en sorry gezegd; waarop zij zei 'we zien elkaar nog wel eens'
Twee weken later besluit ik dat we het negeren nu wel gehad hebben en allebei de tijd hebben gehad om af te koelen en na te denken en maar eens gewoon moeten praten. Nu weigert ze dat want ze vind twee weken te laat. Oh, zijn daar spelregels voor dan? Ik vind het al heel wat dat ik de moeite doe om het te bespreken, maar tsja verder komen we nu niet; and it takes two to tango Rolleyes

Heb jij wel eens ruzie gehad? Hoe is dat verlopen? Wat is jouw ruzie-patroon? Hoe is de ruzie bijgelegd? Ben benieuwd Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:20

Hmmm, allereerst schat ik m'n tegenstander in. Dan ga ik lekkere uitlul argumenten verzinnen. Vervolgens zorg ik ervoor dat ik gelijk heb en dat er meerdere mensen aan mijn kant staan. (of ik overtuig ze gewoon van mijn gelijk). Dan maak ik ruzie, zorg ik dat ik gelijk krijg. Ben ik weer blij en zeg ik, dat 't nou weer zo moest he... Jammer... Tong uitsteken

Eigelijk maak ik helemaal niet zoveel ruzie... En of ik flip of ik blijf lekker irritant kalm (das trouwens wel het leukste Knipoog).

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:31

Tomaatje schreef:
Hmmm, allereerst schat ik m'n tegenstander in. Dan ga ik lekkere uitlul argumenten verzinnen. Vervolgens zorg ik ervoor dat ik gelijk heb en dat er meerdere mensen aan mijn kant staan. (of ik overtuig ze gewoon van mijn gelijk). Dan maak ik ruzie, zorg ik dat ik gelijk krijg. Ben ik weer blij en zeg ik, dat 't nou weer zo moest he... Jammer... Tong uitsteken

Eigelijk maak ik helemaal niet zoveel ruzie... En of ik flip of ik blijf lekker irritant kalm (das trouwens wel het leukste Knipoog).


Ikke precies hetzelfde!!! Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 14:34

dus jullie geven nooit iemand anders gelijk?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:42

Ruzie? Ik noem het eerder meningverschillen...

Ik heb wel eens woorden met vrienden. Zij ook met mij. Ook voel me soms aangevallen door een onrecht wat mij is aangedaan en zij voelen zich soms aangevallen door een onrecht wat ik hun heb aangedaan.

Ik ben vergevingsgezind en ik zou een ander gelijk geven wanneer die persoon dat heeft, maar ik zou nooit mijn eigen gelijk opgeven wanneer ik daar voor de volle 100% zeker over ben. Ik ga mezelf geen onrecht aan doen om de lieve vrede te bewaren.

Over bepaalde dingen zal de mens het gewoon nooit eens worden met elkaar.

Ik probeer altijd het met praten tot bezinken te laten brengen. Soms word het praten schreeuwen, maar ook die kreten worden wel in hun kracht gedempt... Ik ben heel erg to the point en ik ben heel erg eerlijk. Ik zeg wat ik denk, maar ik denk wel na over wat ik zeg... Het is een eigenschap die over het algemeen wel van mij word gewaardeerd.


Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:44

Hoe ik ruzie maak of oplos hangt ervan af hoe ik me op dat moment voel.
Voel ik me al zielig en kwetsbaar, dan vat ik dingen al verkeerd op waar ik normaal gesproken alleen maar om moet lachen.. Clown

M. en ik hebben altijd een paar onuitgesproken regels bij het ruziën:
- speel het nooit op de man, dus geen persoonlijke sneren..
- oude koeien blijven in de sloot
- weglopen mag niet , alleen een time-out inlassen als je echt dreigt
elkaar de kop in te slaan
- wij sluiten altijd officieel vrede, daar hebben we een speciaal teken voor.
Als de ander dit teken geeft, moet je daar in meegaan. Hierna is
de ruzie officieel voorbij en mag je er niet meer op ruzietoon over
beginnen. Zo'n teken is ideaal voor mensen die het woord "sorry" niet uit
hun strot kunnen krijgen... *LOL* (ikkuh? Nee.......)
- De mannelijke ruziemaker mag nooit zeggen "je bent zeker ongesteld?"

en tja, ruzie maken tussen vrouwen vergt weer een hele andere aanpak..
'k heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe je dat moet aanpakken, volgens mij zijn er tussen vrouwen onderling geen regels af te spreken.. Haha! Gewoon zorgen dat het niet zover komt.....

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:46

Ik heb 2x knallende ruzie gehad met mn beste vriendin, naja 1x was het niet echt ruzie, we spraken mekaar gewoon niet meer. Ze had een vriend die al haar tijd en aandacht opeiste, hij mocht mij niet en zorgde er dus voor dat zij zoveel mogelijk uit mijn buurt bleef. Zij zag dat niet, ik heb t meerdere malen geprobeerd onder de aandacht te brengen maar op een gegeven moment was ik het zat en heb ik dr genegeerd. Maar ik kon het gewoon niet, en na een paar weken (was zomervakantie) heb ik dr opgebeld omdat ik dr miste. En dat was wederzijds en sindsdien verliest ze me nooit meer uit t oog, in dat opzicht dat als ze een vriend heeft, ze mij niet vergeet en al haar tijd op laat eisen door haar vriend. Dus in dat opzicht heeft mijn strategie dus gewerkt, ondanks dat ik het helemaal niet leuk vond om haar te moeten missen.

De andere keer was vorige zomer, had haar iets geflikt waar ze terecht boos om was, maar door MSN is dat nog verergerd omdat zij dan dingen anders oppakt dan ik ze bedoel. Als we dan in de stad waren, negeerden we mekaar dan straal enzo, was echt erg. En uiteindelijk besloten we ongeveer op t zelfde moment t weer goed te maken, we waren op een feest en hadden allebei tegelijk zoiets van 'Ik moet ff met jou praten.' en toen was t dus eigenlijk weer goed. Haha!

Maar met andere mensen ben ik niet zo geduldig, als ze me echt iets heel ergs hebben geflikt dan moeten ze echt hun best doen om dat weer goed te maken. Maar heb eigenlijk niet echt vaak ruzie, probeer het t grootste deel van de tijd te voorkomen. En bij mij gelden er ook niet echt regels bij ruzie maken, maar als iemand er echt bewust op uit is om me te kwetsen ben ik weg, dan hoeft t voor mij ook niet meer.

Hoewel ik t wel heel moeilijk vind om mn ongelijk toe te geven, doe ik het vaak wel. Maar alleen als ik weet dat die persoon het aardig oppakt, dwz begrijpend, niet alsof het vanzelfsprekend is ofzo.

Interessant topic dit, nooit echt over nagedacht eigenlijk! Haha!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 14:54

Wauw Remy, dat zijn nog eens mooie regels! Lachen
Ik heb de pech dat ik een aantal personen om mij heen heb die verbaal heel sterk zijn en mij in een ruzie/meningsverschil nogal kunnen ondersneeuwen. Dan heb ik achteraf vaak een 'ja maar HALLOO??!!'-aftershock.
Mijn ex heb ik op een bepaald moment een brief geschreven met alles erin wat ik wilde vertellen omdat ik het tegenover hem gewoon niet voor elkaar kreeg omdat hij mijn woorden telkens zo draaide dat ik mijn punt niet maken kon. Dat hielp wel voor beide partijen.

Citaat:
als ze me echt iets heel ergs hebben geflikt dan moeten ze echt hun best doen om dat weer goed te maken.
Wat dan bijvoorbeeld? Mijn vriendin geeft dus nu zo'n reactie. Maar ik heb mijn excuses aangeboden en vind dat eigenlijk wel egnoeg. Bovendien ben ik ook nog boos op haar verwijten (waar ze dus geen excuses voor wil aanbieden) dus ik weiger door het stof te gaan.

Ik kan ook heel slecht kwaad worden; ik ben veel te geduldig. Pas achteraf kan ik me opnaaien en dan heeft het geen nut meer. Hele irri eigenschap hoor *LOL*

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:54

Ik heb niet zoveel ruzie.. Maar heb wel een voorbeeldje van een tijd terug. Toen was er echt iets heeel banketstaaf gebeurt.. Ik vertelde een vriendin dingen in vertrouwen, ik kan dingen niet zo goed voor mezelf houden, dus ik vertelde haar altijd veel zodat ik het kwijt was.
Vervolgens wisten ineens heeeeeel veel mensen het.. En kreeg ik degene waar t over ging heel erg boos aan de deur.
Ik heb die vriendin gevraagt of ze dat had doorverteld maar dat was niet zei ze.. Heb t toen laten zitten.
Nahja uiteindelijk was t op een moment dat ze een beetje tegen me begon te zeiken over andere dingen en daar kregen we een beetje ruzie over.. En dan word ik zoooo boos van binnen, dat ik dan ook echt álles eruit gooi. En uiteindelijk sta ik dan vaak helemaal te trillen. Bloos!
Dat heb ik altijd. Ik probeer altijd mijn woede te onderdrukken maar er is dan op een gegeven moment altijd een moment dat ik helemaal uitbarst.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:59

Ik ben niet gauw echt boos, maar wanneer je me echt kwaad hebt heb je het vaak al wel verbruid...

Mensen die het laten afwaten na een " ruzie " en geen moeite meer doen voor de vriendschap, zoals die vriendin van jou Laura, zijn mijn vriendschap en liefde ook niet waard.

Veelal ben ik van mening dat een ruzie de band wel kan versterken. Je leert elkaar beter kennen, je leert elkaars gedachtengang en mening beter begrijpen. Het bouwt bij mij een soort van respect op wanneer iemand mij de waarheid durft te zeggen en of als die persoon de waarheid van mij accepteerd.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:01

op het moment heb ik een soort van ruzie met een goede vriendin van mijn (ex)vriend. Het is allemaal heel raar gegaan. Zij en haar vriend gingen uit elkaar, en ik heb dus aan mijn ex gevraagd hoe dat kwam, want ze waren echt perfect bij elkaar. En hij heeft me dat dus verteld. Later vroeg mijn huisgenoot dus ook hoe het kwam dat die mensen uit elkaar waren, en ik heb hem het verhaal dat ik van mijn ex had gehoord verteld.
Nu is zij dus boos op mij geworden, omdat ze denkt dat ze mij dat verhaal heeft verteld... wat niet zo is...
Heb haar sinds die tijd niet gezien, maar mocht ik haar zien dat praten we er dan wel over..

Binnen een relatie kan ik trouwens wel heel fel zijn. Vraag maar aan mijn (ex)vriend.... Ik heb borderliner... nou is dat geen excuus, maar verklaart wel een hoop. Ik ben vaak heel sarcastisch en probeer iemand met woorden helemaal de grond in te werken, wat vaak wel lukt. Dit doe ik eigenlijk alleen zodat ik zelf niet gekwetst kan worden.

Spero melior

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:03

Nathalie schreef:
Ik heb niet zoveel ruzie.. Maar heb wel een voorbeeldje van een tijd terug. Toen was er echt iets heeel banketstaafligs gebeurt.. Ik vertelde een vriendin dingen in vertrouwen, ik kan dingen niet zo goed voor mezelf houden, dus ik vertelde haar altijd veel zodat ik het kwijt was.
Vervolgens wisten ineens heeeeeel veel mensen het.. En kreeg ik degene waar t over ging heel erg boos aan de deur.
Ik heb die vriendin gevraagt of ze dat had doorverteld maar dat was niet zei ze.. Heb t toen laten zitten.
Nahja uiteindelijk was t op een moment dat ze een beetje tegen me begon te zeiken over andere dingen en daar kregen we een beetje ruzie over.. En dan word ik zoooo boos van binnen, dat ik dan ook echt álles eruit gooi. En uiteindelijk sta ik dan vaak helemaal te trillen. Bloos!
Dat heb ik altijd. Ik probeer altijd mijn woede te onderdrukken maar er is dan op een gegeven moment altijd een moment dat ik helemaal uitbarst.


Jij bent in eerste instantie fout geweest door het geen wat de andere persoon jouw in vertrouwen heeft verteld door te vertellen aan een andere vriendin van jou...

Vriendschap is gebaseerd op vertrouwen en dat mag je niet schaden.

je vriendin is op haar beurt weer fout geweest door hetgeen wat jij haar in vertrouwen hebt verteld door te vertellen.

Het zijn situaties die vragen om moeilijkheden.

(Zou het werkelijk zo zijn dat waar je mee omgaat mee word besmet? )

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:04

Ik heb zelden ruzie... Ben iemand die veel kan verdragen en veel door de vingers kan zien... Niet dat ik over me heen laat lopen hoor, absoluut niet, maar ik ben niet zo een ruzie-maker...

Als ik dan al ruzie heb, is het wel tegoei raak... Ik blijf wel eerlijk, ga niet met dingen gooien die maar half waar zijn ofzo... Maar ik ben wel hard als ik ruzie maak, dan zeg ik de dingen ongezouten zoals ze zijn en probeer ik ze niet wat minder hard te laten overkomen...
Heb er ook geen problemen mee om m'n ongelijk toe te geven als ik ongelijk blijk te hebben of verkeerd blijk te zitten... Maar heb ik 100% gelijk geef ik ook niet af.

En echte regels om ruzie te maken heb ik niet...
Het enige waar ik me probeer aan te houden is zorgen dat de ruzie uitgepraat raakt zodat je er niet dagen daarna nog moet op zitten malen omdat de ruzie niet afgesloten was...
Of als ik eens ruzie met m'n vriend heb (nog maar 1 keertje gebeurd trouwens) dan moet de ruzie zijn uitgepraat voor we gaan slapen of voor we weg moeten ofzo..

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:04

ik heb vanuit mijn werk de 'officiele regels van het ruzie maken':

-kritiek op positieve wijze, poneer je wens niet als dwingende eis
-concreet i.p.v. vaag praten, zeg wat je wilt en verwacht
-achterwege laten van waarom-vragen, die komen over als beschuldigingen
-geen beweringen(jij bent zo en zo)
-verleden achterwege laten(geen oude koeien uit de sloot)
-voor jezelf praten en niet denken voor een ander
-rechtstreeks taalgebruik, spreek in de ik-vorm en ga niet andermans mening erbij halen

nu zou ik het dus zou moeten doen in mijn werk, maar prive bak ik er dus helemaal niks van, want ik haal altijd die oude koeien uit de sloot, ik maak beweringen(jij doet altijd zo of jij doet noooooit zo) en ik geloof dat ik nogal negatieve kritiek lever......
tja ruzie maken doe ik liever niet.....ik ben er bar slecht in
wel kan ik mijn eigen fouten inzien en ik kan ook mijn excuses maken

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:04

Laura schreef:
Wat dan bijvoorbeeld? Mijn vriendin geeft dus nu zo'n reactie. Maar ik heb mijn excuses aangeboden en vind dat eigenlijk wel egnoeg. Bovendien ben ik ook nog boos op haar verwijten (waar ze dus geen excuses voor wil aanbieden) dus ik weiger door het stof te gaan.


Heb een vriend, tenminste, de naam vriend is hij al niet eens meer waardig, die me al een aantal keer behoorlijk heeft laten zitten. Bijna 3 jaar in meer of mindere mate gek op m geweest, diverse keren gezoend, geflirt en alles en steeds op t laatste moment liet ie t afweten. Kwam niet opdagen op afspraken, vond alles belangrijker dan mij, zegde op t laatste moment dingen af... En ik tuinde er met mn stomme kop steeds opnieuw in, want daarna kwam ie weer met lieve mailtjes en alles. Maar laatst was er de druppel die de emmer deed overlopen, vind m niet leuk meer ofzo maar we hadden gewoon afgesproken als vrienden op een paardengebeuren hier in de buurt. En hij kwam *#(@) gewoon WEER niet opdagen, geen belletje, geen SMSje of wat, probeerde hem te bellen maar geen bereik, hij deed niet eens een poging om te laten weten dat ie verhinderd was of wat dan ook. De reden? Hij was het vergeten... Hij is nu echt veel te ver gegaan, ik heb hem geblokt op MSN en verwijderd, hij heeft t echt helemaal verpest voor zichzelf, hij mag door het stof om het goed te maken...

Kan jouw punt wel begrijpen, als iemand mijn excuses niet wil accepteren en zich niet wil excuseren voor dingen die ze zelf geflikt heeft, dan hoeft t voor mij ook niet meer, dan ben ik het echt zat. Zou het ff helemaal laten zitten, tenzij die vriendin heel belangrijk voor je is, dit vind ik geen manier van met mensen omgaan...

Ik ben ook iemand die vrij makkelijk uitgel*ld raakt door iemand die verbaal sterk is, pas later bedenk ik dan allemaal wat ik dan had kunnen zeggen/doen... Erg irri! Scheve mond

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:14

Remy schreef:
-"je bent zeker ongesteld?"



Dat is hier het startsein voor een ruzie Extreme duivel

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:40

Oooh, ik houd van ruzie Bloos

Ik kan heel goed anderen eruit l*llen, al zeg ik het zelf. Tong uitsteken
De mooiste manier van ruzie maken vindt ik het doen alsof je doodkalm bent, rustig praten, geen stiltes laten vallen en vooral niet schelden.
Zooo lollig gewoon als je ziet hoe mensen dan ineens stil zijn, zo van: Scheve mond

Iemand heeft echte ruzie met mij als hij/zij dingen over mij rondverteld die niet waar zijn.
Het boeit me (meestal) niet eens echt als ze dingen vertellen die wel kloppen (tenzij ik hem/haar dit in vertrouwen heb verteld ofzo).
Eerst ga ik over tot afstandelijkheid, dan verder met negeren, zo lang totdat ze zelf vragen: Is er soms wat?
En dan krijgen ze de volle laag *LOL*

Goedmaken doen we meestal door erover te praten, en meestal is het ook geowon met heel lang aankijken al weer over. Zoals bij mams bv.
Dan kijken we elkaar lang aan en ineens moet een van ons twee lachen Haha!
Sommige mensen kunnen het ook nooit meer goed maken, maar dan meot je al wat heel ergs gedaan hebben. Zoals m'n paard oneerlijk behandelen/slaan o.i.d.

Dat was het wel geloof ik Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:41

Echte spelregels heb ik niet met ruzie maken...
Wel weet ik van mezelf dat ik het heel moeilijk vind mijn gevoelens onder woorden te brengen...
Vaak bedenk je een heel verhaal wat je wil gaan zeggen, maar na 1 onderbreking is de hele rode draad weg gevaagd... Schijnheilig

Ik vind ruzie maken heel moeilijk... Het ligt er ook aan met wie je ruzie hebt, bij iemand die ver van me afstaat kan ik heel hard zijn, en zo alles er uit gooien... Maar bij mensen die heel dicht bij mn hart staan, ben ik een stuk voorzichtiger... Ik wil niemand kwetsen, en probeer altijd redelijk te blijven...

Ik kan ook nooit "beginnen" met een ruzie...
Vaak wordt iemand boos op mij, en is dat voor mij de reden om ook even een boekje open te doen... ~~}> Ik praat altijd liever alles uit op het moment dat mij iets dwars zit, dan hebben we het er even over, en dan is het klaar... Als ik later ruzie heb met diegene, hoef ik dat er teminste niet meer bij te halen...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:52

Justice schreef:
Jij bent in eerste instantie fout geweest door het geen wat de andere persoon jouw in vertrouwen heeft verteld door te vertellen aan een andere vriendin van jou...

Vriendschap is gebaseerd op vertrouwen en dat mag je niet schaden.

je vriendin is op haar beurt weer fout geweest door hetgeen wat jij haar in vertrouwen hebt verteld door te vertellen.

Het zijn situaties die vragen om moeilijkheden.

(Zou het werkelijk zo zijn dat waar je mee omgaat mee word besmet? )


Het ging niet over dingen die mij in vertrouwen waren verteld, maar dingen die er gebeurt waren tussen mij en dat ander persoon.
Echter was het hele verhaal wat ik dus tegen mijn vriendin had verteld, door iemand verdraait. Iedereen zegt nog steeds dat zij dat gedaan heeft, maar ze zegt zelf van niet. Ik laat het nu rusten, het is allemaal wel weer goed nu. Maar het was dus niet zo dat ik dingen doorspeelde die mij ook weer in vertrouwen verteld waren, want dat doe ik niet.

Kana

Berichten: 9051
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:01

Ik heb constant ruzie omdat ik mijn mening zeg. En soms is die een beetje hard Bloos
Maar als ik eenmaal ruzie heb dan blijf ik maar doorgaan.. Alsof ik erzin in heb. Ik heb een ijzeren wil die ik bestrijdt met vuur Clown

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:07

Ik had/heb iedere keer ruzie met mijn hardsvriendin, over mijn verzorgpony. Dan ging ze zeggen wat ik verkeerd deed, en als ze mij dan zo kwaad had, begon ik iedere te schelden Bloos en dan wou ik weer een tijdje niet met haar praten. Daarna na 2/3 dagen ofzo, wanneer je t allang weer vergeten bent, was alles weer goed, nu zorgen we ervoor dat we niet meer over paarden praten Haha!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:10

Heb wel een paar keer ruzie gehad. Met 2 mensen heb ik er nooit behoefte aan gehad om het weer goed te maken... dus dat heeft 1x een week geduurd en nu negeer ik die 2.

Met een meisje uit m'n klas wel een keer ruzie gehad... door een misverstand in een smsje wat zij dan weer gelezen had. Eerst werd ze boos, en ik probeerde rustig te blijven, wat wel lukte. Toen ben ik even een half uur uit de buurt gebleven, daarna heb ik gezegd dat ik met haar wilde praten mits ze normaal deed. Nou dat wilde ze niet want ze werd schijtziek van me zei ze... dus ik: nou oke, ik heb het geprobeerd je moet maar naar me toekomen als je denkt dat het weer kan. Een paar uur later kwam ze naar me toe en hebben we het weer uitgepraat Lachen

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:59

Nathalie schreef:
Het ging niet over dingen die mij in vertrouwen waren verteld, maar dingen die er gebeurt waren tussen mij en dat ander persoon.
Echter was het hele verhaal wat ik dus tegen mijn vriendin had verteld, door iemand verdraait. Iedereen zegt nog steeds dat zij dat gedaan heeft, maar ze zegt zelf van niet. Ik laat het nu rusten, het is allemaal wel weer goed nu. Maar het was dus niet zo dat ik dingen doorspeelde die mij ook weer in vertrouwen verteld waren, want dat doe ik niet.


Than no offence...

Het kwam op mij over dat het zo gebeurd was zoals ik op je verhaal reageerde.

Mijn exuus...

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:10

Ruziemaken ... De laatste tijd heb ik het gevoel dat ik niets anders doe. Ik verdraag heel veel, op het randje af teveel. Maar een keer erover is ook erover en dan eeuh ja heb ik geen regels meer Extreme duivel . Maar mijn verdraagzaamheidsgrens ligt echt héél hoog.

Met onwaarheden smijten, doe ik dan niet, maar op zo'n moment durf ik me wel verlagen tot het allerlaagste niveau en met echt kwetsende dingen naar buiten komen. Alleen om me zover te krijgen, heb je dan al heel wat op je kerfstok Bloos . Ik heb momenteel een vrij "haatdragende" verstandhouding met iemand en die weet ondertussen dat hij elke keer de volle laag van me krijgt als ie met iets nieuws afkomt en die drijf ik dan effectief tot bijna aan het huilen. Maar dat kan mij op zo'n moment echt niet schelen.

Belsje de pletwals Clown

Klink ik nu bitcherig?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:11

Belsje, klinkt geweldig Extreme duivel
Vooral dat bijna huilen enzo...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Anoukjuuuhh, EmptyWords, GrapeshotBot en 122 bezoekers