Woestein @ work tijdens de les van A8H

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Woestein @ work tijdens de les van A8H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 11:18

Afgelopen donderdag les gehad van Carole.
Hierbij de Cheese! :

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Nee hoor leg mijn been niet veel te ver naar achter... Schijnheilig
Afbeelding

15
Afbeelding

16
Afbeelding

17
Afbeelding

Zou zeggen brand maar los met het commentaar..Haha! Haha!
Oja de Cheese! staan allemaal op volgorde.

Groetjes Angenita


Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:31

Mooie foto's! woestein is echt mooi!!

alleen afentoe lijkt het of je je beugels wel een gaatje langer mag doen Lachen maar op sommige foto's juist weer niet Scheve mond Tong uitsteken

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:32

Ziet er goed uit, Woes ziet er goed uit .
Hij loopt er netjes bij.
Jeetje waar gaat die voet van jou heen idd haha.
Laatste foto is opzich mooi, deed je dit met zin om het dieper in te stellen, of klierde hij wat Haha!
En inderdaad beugels een gaatje langer, dan kan je je been ook niet meer zo giga na achteren brengen.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:48

heeeee daar is woestzwijn Clown
hij is echt mooi
foto 12 vind ik het mooiste Kwijl

'In het land der blinden is eenoog koning'

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:11

Mooie foto's! Woes loopt mooi aan de teugel, op vele foto's Lachen
Ik zou eens een gaatje lager proberen, maar dat is mijn mening. Ik had eerder mijn beugels namelijk echt super hoog zitten Tong uitsteken

Jessicaaa
Berichten: 770
Geregistreerd: 26-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:12

wat een knapperd! jullie zijn een leuk stel

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:17

woestein heeft best veel van henk, mijn hafruin.
haha ben jij het meisje in het roze short? dus de instructrice heeft bij het lesgeven een cap op en jij niet Knipoog haha vond ik wel grappig.
verder leuke fotos:-)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:58

Ok, je vraagt om commentaar Haha! :
Foto 3 tm 5 ben jij niet neem ik aan Foto 4 vind ik niet erg charmant Bloos .

Puur op basis van de foto's dus momentopname's:
Je handhouding lijkt me wat star en ziet er op de foto wat teruggetrokken uit. Met name 7 en 8
Foto 14 is wat mij betreft nogal beroerd. Als je op zo manier je been optrekt dan kan je echt niet meer goed zitten, dit is niet alleen een been te veel naar achteren.
Foto 16 duikt woestijn ontzettend op de voorhand (of is het het verkeerde foto moment?)
Foto 17 treed hij van achter wel mooi onder maar achter de teugel en mond open

Ik vind het wel knap dat je ook de beroerde foto's hebt geplaatst hoor en niet alleen de foto's die het mooie plaatje laten zien.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:25

woooow wat een gafe voor pluk!!!'
zie er netjes uit!!
mooie fotos

<3

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:18

Wat een gave pony. En wat een mega grote bak!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:20

Wow! Super mooi beestje man Haha! Wat een voorpluk!
Iets om trots op te wezen, leuke foto's ook (wel veel Tong uitsteken)
Alleen op foto 9, zie ik onder zn buik jouw andere voet Tong uitsteken
Zit je nou zo ontiegelijk scheef ? Haha!
Laatst bijgewerkt door SnelleMarz op 24-07-04 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:20

Leuke haflinger blijft het ook ..Je zit wel op veel foto's gigantisch scheef naar rechts..Weet niet of je dat zelf doorhebt?

keep calm, I'm engaged!!! <3

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:21

obelix schreef:
Je zit wel op veel foto's gigantisch scheef naar rechts..Weet niet of je dat zelf doorhebt?

jij zegt, wat ik net verbeterde Haha! haha

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 18:53

Bedankt voor de reacties.
Dat ik op sommige foto's naar rechts zit komt door het volgende:
Woestein had de laatste tijd heel erg de neiging om uit te breken (dus maar met volle gewicht schouders 1 kant op gooien en door elke hulp heen te walsen..)
Zoals te zien is op foto 2.
Nu kan je wel een paard eens flink in de b*k rukken of in volle galop door de bak heen sjezen.. (waar het de laatste tijd nogal eens op uit draaide)maar dan werk je je eigenlijk alleen maar tegen, weg ontspanning weg balans en weg alles..
Door middel van buitenbeen lang maken, op buiten kant meer druk geven en je binnenbeen als een magneetje naar je andere been te laten gaan kan je dat oplossen (ook geef je wat druk met je buitenteugel.)
Aangezien je in het begin, was pas mijn eerste les bij Carole, de hulpen wat overdreven geef om het duidelijk te maken aan je paard ziet het er nu zo uit.
(en ja die benen van mij leven zo nu en dan een eigen leven.. )
De bedoeling is natuurlijk dat je uiteindelijk vrijwel onzichtbare hulpen kan geven die je paard dan ook begrijpt.
Op elke foto had ik nauwlijks druk op mijn teugels (ok op nummer 2 wel Haha!) en probeerde ik me zoveel mogelijk te onstpannen..maar als ik eenmaal geconcentreerd bezig ben wilt mijn houding wel eens wat minder Schijnheilig zijn.
Op foto 16 dook meneer inderdaad weer op zijn voorhand, dus weer in stap en van voren af aan weer aan de gang.
Resultaat is dus foto 17 waar hij zich om alles te ontrekken maar opkrulde en ik hem weer naar voren probeerde te rijden..
Belangrijkste op deze foto vindt ik echter zijn goed dragende achterbeen en dat hij goed in zijn ruggebruik bleef..
(nu nog inderdaad die kop omhoog..Haha!)

Waarom ik deze foto's plaats is puur zodat je later het verschil rustig aan duidelijker gaat zien.
Leven bestaat niet enkel uit perfectie..(oei das moeilijk voor mij om toe te geven..)

@ Arstridh op foto 4 vindt ik weer zijn achterbeen belangrijker dan de rest.., Woes heeft namelijk een beroerde stap en draf..
Maar zoals je het zeg: het zijn moment opnames..

Sorry voor mijn lange "preek"....

Groetjes

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 18:57

Oja waarom ik mijn beugels op deze maat heb??
Is iets ehhh nouja laten we het zo zeggen..als ik ze langer doet dan lijkt Woes zo klein..... Schijnheilig Bloos
En het is en blijft een VZ en dan moet je wel gebruik maken van die kniewrongen.. Knipoog
Oja vindt ze eigenlijk zelf op foto 12 goed op lengte...

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:01

Mooie haf is het hoor!!
Commentaar is al gegeven dus laat ik dat even terzijde.

Hij heeft echt een super voorpluk en super manen zeg.
Om te kwijlen!

Veel spullen te koop!! Zie markt.
Lieve mensen doe ajb een bod want ik wil er echt vanaf. Dekjes mogen voor een prikkie weg.

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:35

hee agenita leuke foto's!! Tong uitsteken
woes blijft leuk!! Tong uitsteken

kus marlot

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:41

nee ik zie dus idd niet het verschil Scheve mond de eerste 2 foto's zijn van vóór a8h en de rest er na. maar op de foto's is niet te zien hoe hij eerst op de voorhand liep en daarna zijn achterpartij ging gebruiken. wat irl wel te zien was dus, eerst spanning en daarna de ontspanning! Lachen

astrid, woes vond het absoluut niet leuk om zo aan het werk te worden gezet, hij protesteerde nogal omdat hij nu spieren moest gebruiken die hij een tijd ervoor weg had kunnen drukken

had hij spierpijn angenita? Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:02

mooie foto's.. ik zie toch wel wat verschil... ik vind foto 10 erg mooi... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:08

Rijtechnische opmerkingen over je foto's zal ik niet maken, dat is al gedaan. Bovendien is het moeilijk een foto te beoordelen.
Ik vind trouwens dat je een super stoere haf hebt met die giga voorpluk


Pellie schreef:
astrid, woes vond het absoluut niet leuk om zo aan het werk te worden gezet, hij protesteerde nogal omdat hij nu spieren moest gebruiken die hij een tijd ervoor weg had kunnen drukken

Scheve mond
Ik schrok wel een beetje van deze opmerking. Als een paard verzet/protest geeft omdat hij spieren moet gaan gebruiken die hij normaal niet gebruikt betekend dat dat je op dat moment je paard overvraagt. Door minder grote stapjes te nemen geef je je paard de kans zich fysiek te ontwikkelen waardoor je eerlijke dingen van je paard kunt verlangen die hij vervolgens graag zonder protest zal uitvoeren. Paarden hebben nl een enorme will to please!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:29

Je pony is op geen enkele foto fijn luchtig nageeflijk. Dat geeft niet, dat komt misschien nog wel een keertje als je geduld hebt. Ik denk namelijk niet dat je van je pony moet verwachten dat hij die switch in 1 les maakt. Probeer zelf zoveel mogelijk te leren, maar geef je pony vooral veel TIJD om het allemaal te verwerken.


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:43

Jippie schreef:
:\
Ik schrok wel een beetje van deze opmerking. Als een paard verzet/protest geeft omdat hij spieren moet gaan gebruiken die hij normaal niet gebruikt betekend dat dat je op dat moment je paard overvraagt. Door minder grote stapjes te nemen geef je je paard de kans zich fysiek te ontwikkelen waardoor je eerlijke dingen van je paard kunt verlangen die hij vervolgens graag zonder protest zal uitvoeren. Paarden hebben nl een enorme will to please!


tsja, misschien moet ik mijn woorden dan maar terugnemen of anders neerzetten want ik ben geen fysio of kenner die er werkelijk verstand van heeft Lachen

ik weet niet of het direct een overvraging is, want menig paard met karakter zal protest aantekenen als ze voor het eerst iets moeten uitvoeren waar ze wat moeite mee hebben.

maar goed dat je het opmerkt Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:55

wauw wat een gave haf, die voorpluk Kwijl echt heel mooi

RomieDeniez
Berichten: 168
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:12

blij het zeggen wat een pracht beest!!!!*kwijl* Haha!

Haha! Alaise is m'n sgatjuhh...

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 21:20

Lovely schreef:
Je pony is op geen enkele foto fijn luchtig nageeflijk. Dat geeft niet, dat komt misschien nog wel een keertje als je geduld hebt. Ik denk namelijk niet dat je van je pony moet verwachten dat hij die switch in 1 les maakt. Probeer zelf zoveel mogelijk te leren, maar geef je pony vooral veel TIJD om het allemaal te verwerken.


Over dat luchtig nageeflijk..
Mijn gevoel toen die foto's gemaakt werden was er 1 van lichte druk op de teugels, dat is niet om het goed te praten dat bijv. mijn handen bijna op mijn knieen liggen maar dan begrijp je het misschien wat ik voel.
Hoe nageeflijker moet hij dan nog voelen op zo'n moment..?
Zoals ik al eerder zei is dat Woes een beroerde stap/draf heeft en dat hij graag hangt, ok zal ook wel aan mij liggen, maar op deze foto's en tijdens deze rit had ik dat gevoel dus niet meer.
Geduld heb ik genoeg, anders had ik wel meer wedstrijden gereden en binnen een jaar naar de L1 kunnen gaan en verder..
Dus hij krijgt van mij alle tijd.
Het is niet alleen van zijn kant dat hij de "switch" moet maken maar ook ik moet er nu mee aan de gang om hem zo goed mogelijk te ondersteunen.
Ik probeer overal en van iedereen wat te leren, bij de 1 sta ik er meer voor open dan bij de ander en waar ik dus wel voor open sta krijgt vaak bij mij een kans om zich "te bewijzen".
Vaak betekend dat bij mij of het wel goed klikt tussen ruiter/paard/instructie en of alles wel op een vriendelijke manier gaat.

Het is beslist niet zo dat ik 1 op handen draag en een ander een schop onder zijn k*nt geeft maar wat helpt dat helpt.

Hoop ook dat niemand zich aangevallen door mij voelt..

(ben tenslotte maar een hobbyruitertje op haar eigen persoonlijke toppertje, hoe hij ook loopt en hoe hij ook is..Haha! hij is helemaal van mij.. Lovers )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers