pavo midden beemster - 4 jarigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

pavo midden beemster - 4 jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 11:33

Ik ben net terug van de 4 jarige pavocup selectie in de middenbeemster. De uitslag is nog niet bekend. In de breedte viel de kwaliteit me niet mee. Alleen bij de paarden die voor mij éruit’sprongen heb ik wat op mijn lijstje genoteerd. Over het algemeen zit ik niet erg op 1 lijn met de jury dus dat zal nu ook wel niet, hoewel mijn grote favoriet kan volgens mij niet anders dan op 1 staan. Ik heb niet alles gezien, want ik kwam best wel veel bekenden tegen dus heb ook af en toe staan ouwehoeren.

Mijn absolute topper was de beeldschone zwarte hengst gribaldi x glendale. Een geweldige uitstraling, super mooi in het voorbeen en 3 goede gangen. Alsof hij de grond niet raakte. Volgens mij een paard waar we nog heel veel van gaan horen.

De jazz x balzflug merrie vond ik een heel aansprekend paard, veel tact, mooi voorbeen en sterk van achteren. Alleen jammer dat het een schimmel is Haha!

Zuidhorn x ariban xx, erg sterk van achter, veel tact. Veel spanning, wegspringen en wat overhaast voogesteld

De Jazz x action merrie: heel mooi front, mooi in de balans, achter iets traag

Gribaldi x beethoven: erg mooi in de voorhand maar wat slap/dweilerig achter. Werd wat boven het tempo gereden waardoor balansverlies optrad.

Monte cristo: mooi type, langgelijnd, 3 goede gangen, niet spectaculair maar wel eerlijk voorgesteld.

De kennedy x purioso hengst zat samen in de groep met de 'topper'wat maakt dat hij van mij wat weinig aandacht heeft gekregen. Was wel een mooi, langgelijnd paard maar werd wat erg 'lang'voorgesteld.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:45

jaaaa ik hoorde dat marieke vandaag starte met de jazz X blazflug merrie die schimmel dus

maar hoe ging het??

want dat was de eerste keer dat hij op een ander is geloof ik

ben heeel benieuwd naar hun punten Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 12:27

ik ga straks naar de 5 jarigen kijken dan zal ik de punten wel zien van de 4 jarigen. Ik vond het dus erg goed gaan (marieke dus).

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:34

astridh schreef:
ik ga straks naar de 5 jarigen kijken dan zal ik de punten wel zien van de 4 jarigen. Ik vond het dus erg goed gaan (marieke dus).


gelukkig, ik vind het zelf een hele mooie merrie, met erg goede beweging, ik vind het alleen jammer dat het een schimmel is en niet zo heel groot..

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:06

ik heb net gekeken,zat prachtige gribaldi x glendale hengst tussen,die werd 2e,een merrie ,vos,waar van ik afstamming niet weet werd 1e,zat ook plaatje van een jazz tussen.

Z1+4

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:11

Ben net thuis van een dagje Pavo-cuppen Haha!
En als ik het zo bekijk ben ik het grootendeels eens met Astridh

De eerste Jazzen 's ochtends heb ik niet gezien, want toen was ik nog bij Magic...
Een Jazz was eerste (weet niet welke eerlijk gezegd).


Inderdaad was die zwarte Gribaldi hengst super gaaf, wat een voorbeen Bloos!
Achter kwam hij nog zeker te kort, maar het is natuurlijk pas een 4-jarige Knipoog
Dit paard werd 2e.

kennedy x purioso: ben het met Astrid eens dat dit paard te weinig aandacht gekregen heeft. Bewoog zeker niet verkeerd en was gewoon een heel mooi dier om te zien. Had wel wat tijd nodig om in het werk te komen.

De Zuidhorn waar Astridh het ook al over had vonden wij (mams en ik) ook een heel leuk dier en goed bewegen, maar zat wel een koppie op.

Montecristo: Zeker een mooi paard om te zien en ook niet slecht lopen. Kon echter van zijn gangen niet kwijlen. Zat ook niet bij de eerste zoveel.

Toen de 5-jarige paarden. Hier zaten naar mijn mening maar enkele echt goede paarden bij. Verder ook een aantal die van mij net zo goed thuis hadden kunnen blijven Lips are sealed

Op het moment dat ik dit typ weet ik de uitslag nog niet, dus ben zelf ook wel heel benieuwd.

De beste naar mijn mening:
Flemmingh x Renovo gereden door Rob Koning, mooi hoogbenig paard met super gangen.

Het 1e paard van mijn instructrice (Linda Wijnker) Koriander x Corleone, ook weer een paard met gewoon super gangen.

Jazz x Aktion gereden door Marije Tromp, zie reacties hierboven Haha!

Verder vond ik het 2e paard van mijn instructrice ook één van de betere, maar twijfel of hij goed genoeg is voor de finale.

Ik ga even kijken voor foto's op HAW vandaag of anders morgen Lachen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 16:19

De uitslag:

4 jarigen
1. gribaldi x beethoven 74 pnt
2. jazz x balzflug 72 pnt
2. gribaldi x glendale 72 pnt
4. guidam x wellington 70.5 pnt
5. jazz x aktion 70 pnt
6. zuidhorn x ariban xx 67 pnt
Volgens mij had ik 5 van de 6 op mijn lijstje staan, alleen mijn volgorde was anders. de guidam x wellington was zeker ook een goed paard, 3 goede gangen, veel tact en ruimte maar geen spektakel. Goed dat de jury dan evengoed deze punten geeft. De montecristo x darwin die me ook erg aansprak had 64 pnt. Van de 4 jarigen heb ik de complete puntenlijst dus wie iets wil weten, vraag maar (ga ze hier niet allemaal overtypen ).

5 jarigen
1. lord sinclair x glendale 69 pnt
2. havidoff x rubinstein 67.5 pnt
3. cocktail x uniform 67 pnt
3. le vainquer x pablo 67 pnt

kwaliteit bij de 5 jarigen was beduidend minder. Er wordt natuurlijk ook veel meer van de paarden gevraagd waardoor er veel door de mand vallen (1/2 lange zijde uitgestrekte draf, dan terug en weer wegrijden).

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:32

Bloos! Bloos!
De uitslag van de 5-jarigen verbaasd me toch wel erg!

De laatste twee die je opnoemt komen uit de laatste groep en die heb ik niet gezien.
Mijn instructrice weer niet , maar eerlijk gezegd had ik dat al voorspeld, wel heel sneu voor haar.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 16:53

Ik heb linda gezien en ik vind het wel grappig dat al de paarden die ze rijdt op dezelfde manier voorgesteld worden, ik weet niet of dat komt omdat ze op een bepaald type paard valt of door de manier van trainen. Je haalt haar er zo tussenuit. Ik vind het wel knap wat ze doet maar voor mijn idee is het teveel erin gereden en blijft er te weinig van het paard zelf over. Daardoor ziet het er in het 'verzamelde'werk goed, tactmatig en expressief uit, in de verruimingen echter gaat het mis, de paarden missen (nog) hun balans.

Die 2 laatsten zaten beide in de laatste groep en waren beide fijne paarden. Ik geloof dat ze wat bemerkingen kregen op de stap, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet zo opgelet.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:57

Wie was de ruiter van Gribaldi x Glendale? En wie is de eigenaar?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


CarolienS
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:05

Heeft een van jullie ook het de olivi x belisar gezien??
Hoe was deze en weet iemand mischien de punten?
Ben erg benieuwd, dus als iemand dit weet...............

boer & peerd

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:06

ow yes die van marieke is door, en nog tweede ook, dat vind ik echt een heel fijn en mooi beest!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 17:07

olivi x belisar 57 pnt. kan me niet zo veel van herinneren, bij de draf staat een klein plusje, bij de galop +- .

de gribaldi x glendale werd gereden door jiska van den akker, het is niet haar eigen paard maar ik weet niet van wie wel.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:20

ikke!! van Kelly Zuidervaart met Taifun,geloof dat ze meereden bij de 4-jarige!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:22

hoe had tivoli het van bokt gedaan??

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 17:30

Kelly Zuidervaart - Taifun Jetset x Zeoliet: 60 pnt ik had bij alle gangen + jes staan dus wat mij betreft goed maar niet heel goed. Wel een leuke combinatie overigens.

Tivoli olivi x itens had 62 pnt. , ik had de stap ++ en de draf en galop +

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:37

idd dat zei ze zelf ook!! het is idd een hele leuke combinatie, ze heeft hem nog niet zo heel lang!!

heb je toevallig moi ook nog gezien in de springring?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 17:41

ik heb de hele dag pavo gekeken helaas, ga snel jouwverslag zoeken Haha!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:54

Ja, klopt ik had idd 62 punten. Ben net thuis. Ik ben dik tevreden hij was superbraaf en we hebben weer een hoop geleerd. Hij bleef naar mijn zin een beetje teveel terug, maar ik durfde er geen tik bij te geven na de vliegles van afgelopen woensdag. Haha! Nou, ik weet nu tenminste wat hij doet op vreemd terrein dus we gaan nu ook maar voor de gewone wedstrijden inschrijven! Ik heb de Gribaldi ook zien lopen bij de presentatie, gaaf beest zeg! Die grote vos vond ik ook gaaf ik weet alleen niet welke afstamming die had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:32

Goed mijn verslagje dan maar Haha! Ik heb alleen de presentatie gezien, en bij de vijfjarigen heel even een groepje, waarvan ik gelijk het betere groepje te pakken had Haha!

Van de presentatie kan ik wel zeggen, dat dit een van de fijnste groepen dressuurpaarden was die ik tot nu toe gezien heb.

De Gribaldi x Glendale, ik was daar helemaal niet van gecharmeerd, heel traag in het achterbeen, ontzettend zweverig. De Jazz x Action vond ik zo van de zijkant het beste dressuurpaard, maar er waren wat bemerkingen op het beenwerk waardoor hij niet hoger geplaatst kon worden. De Grib x Beethoven heb ik moeilijk kunnen zien.
De Jazz x Balzflug, ontzettende fijne merrie die heel netjes werd voorgesteld ( zoals gewend van Marieke) Cocktail x Uniform vond ik ook een beter dressuurpaard. En de Lord Sinclair leek ook een fijn dier ( schijnt uit het lijntje van Krack te komen) De Le Vainquer had ik vorig jaar bij de vierjarigen gezien en dat blijf ik toch een heel sympathiek paard vinden!

Al met al een fijne groep dressuurpaarden!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 19:11

Pipo schreef:
De Gribaldi x Glendale, ik was daar helemaal niet van gecharmeerd, heel traag in het achterbeen, ontzettend zweverig.
Zo zie je maar weer, smaken verschillen Vork , ik zou deze graag eens onder het zadel willen hebben hoor, al is het alleen maar om eens aan te voelen. Zo'n paard straks ook nog kunnen verzamelen is verhaal 2.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:13

astridh schreef:
Zo zie je maar weer, smaken verschillen Vork , ik zou deze graag eens onder het zadel willen hebben hoor, al is het alleen maar om eens aan te voelen. Zo'n paard straks ook nog kunnen verzamelen is verhaal 2.

Maar het is natuurlijk wel een selectiewedstrijd voor getalenteerde dresuurpaarden, dus selecteren voor het hoge werk.

En bij deze gaat dat heel veel kunst en vliegwerk kosten om dat zover te krijgen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 19:20

Ben ik helemaal met je eens maar ik was/ben wel erg onder de indruk van de uitstraling van dit dier. Overigens zijn/waren volgens mij de kritieken op gribaldi gelijkluidend echter hij heeft toch inmiddels bewezen wel op het hoogste nivo mee te kunnen draaien.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:51

Zucht! Die Grib is op woensdag de tegenstander van onze Flemmingh.

Is van fam. Schuil uit Broeksterwoude.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:03

CarolienS schreef:
Heeft een van jullie ook het de olivi x belisar gezien??
Hoe was deze en weet iemand mischien de punten?
Ben erg benieuwd, dus als iemand dit weet...............


Mocht je interesse hebben, hier heb ik waarschijnlijk ook nog wel een foto van

Astrid: ik ben het met je eens dat Linda er zo tussenuit te halen is. Ik had deze paarden van haar nog nooit gezien en kon met de ring ertussen zo zien wie zij was.

Pipo, ben het inderdaad met je eens over het achterbeen van die Gribaldi. Maar houd in mijn achterhoofd dat het nog een jong dier is.
Mijn moeder was om die reden ook totaal niet gecharmeerd van het paard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers