amazones meer moeite met bevallen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

amazones meer moeite met bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 12:59

Vanmorgen op stal ging het even over bevallingen. De 2 vrouwen die het er over hadden, zeiden dat vrouwen die paardrijden meer moeite hebben met bevallen dan andere vrouwen. Onze spieren bij onze heupen zijn toch behoorlijk goed getraint en daardoor zouden we meer moeite hebben om die spieren tijdens het bevallen te ontspannen en dus zou het langer duren, meer pijn doen en je ontsluiting héél langzaam op gang komen.

Ben er erg benieuwd naar of jullie ook ooit zoiets gehoord hebben en voor de moeders onder ons, of zij dat ook echt zo ervaren hebben...



Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:05

Het werd mij ook verteld, toen ik zwanger was van de eerste... de ontsluitings weeën die duurde ook een eeuwigheid (23 uur), maar toen ik eenmaal 'aan de gang kon' lag mijn oudste er ook na 3 perseeën (ong 20 minuten) naast.
De tweede is in een paar uur geboren, ging allemaal redelijk snel, en de persweeën duurde in totaal 2 minuten, en daar was mijn jongste.
Al is het wel zo, dat je vaak bij paardrijdende vrouwen ziet, dat ze veel controle hebben over hun spieren en vaak 'gericht' kunnen spannen en ontspannen..
Ik denk dat het meer, erflijk bepaald is (ik heb drie zussen en eigenlijk deed iedereen over de eerste veel langer dan de tweede, en om het helemaal voorspelbaar te maken (not) de uitzondering bepaald de regel, het gaat altijd anders en je kan je eigenlijk nergens op voorbereiden (eigenlijk DE *gulden regel* bij het krijgen en opvoeden van kinderen)

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:06

Ik iig wel. Mijn bevalling duurde meer dan 48 uur Scheve mond

זכור

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:52

Dan ben ik vast een uitzondering Scheve mond , ik ben van mijn dochter in 2 uur en kwartier bevallen.
Vier keer persen en toen was ze er al.
En dat wel van de eerste Bloos

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:47

Ik ben 3 dagen aan het bevallen geweest dus er zal toch wel een kern van waarheid in zitten Verdrietig

Paardentaxi Zeeland

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:06

Ik heb juist gehoord dat je dan beter weet met die spieren om te gaan, en ze dus ook weet te ontspannen op tijden dat het nodig is...

En helpt zwangerschapsgym dan niet? Daar leer je toch hoe je je moet ontspannen?

En zo niet... hou op, jullie maken me bang om zwanger te raken Tong uitsteken Haha!

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 15:21

SweetTinka schreef:
En zo niet... hou op, jullie maken me bang om zwanger te raken Tong uitsteken Haha!


Ik wil eigenlijk ook liever lezen dat niemand er last van heeft gehad Tong uitsteken ... Niet dat ik nu zwanger wil worden, maar wel ooit...



Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:27

Niet om het een of ander hoor, maar na 9 mnd zijn die spieren toch wel enigszins afgezwakt?

- Offline -

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:04

nou en mijn zus die jaren actief heeft gereden werd dus mede gedeeld bij haar bevalling dat ze daar nu meer profijt van zou hebben omdat haar bekken soepeler is dan de gemiddelde vrouw ivm het rijden.

waarheid zal wel ergens in t midden liggen he

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:40

Carolinef schreef:
nou en mijn zus die jaren actief heeft gereden werd dus mede gedeeld bij haar bevalling dat ze daar nu meer profijt van zou hebben omdat haar bekken soepeler is dan de gemiddelde vrouw ivm het rijden.

waarheid zal wel ergens in t midden liggen he



werd bij mij ook verteld dat t makkelijk zou zijn met bevallen.(heb uiteindelijk een keizersnee gehad dus weet t nog niet whahahah Haha! )

elke gek heeft zijn gebrek!!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:50

Dat klopt hoor mijn dokter zij ook meteen van, je rijd paard dan zal de bevalling lang duren door je spieren. En hij heeft gelijk gehad het heeft wel anderhalve dag geduurd. Wat is blij dat mijn dochter er eindelijk was ik was doodop.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:59

Ik heb juist weer gehoord dat als je jong begint met paardrijden, je moeite hebt met de bevalling. Dit zou komen omdat je met rijden de bekkenbodemspieren aanspant. Bij een jong iemand, waar het bekken nog moet groeien, blijft het bekken dus nauw. En daardoor zou je moeite hebben met bevallen.

Ben ik blij dat ik pas op mijn 20ste ben begonnen met paardrijden Knipoog

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:03

Mijn bevalling duurde van Zaterdag ochtend 8.00h tot Maandag avond 22.13h!!!
Misschien klopt het inderdaad.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:19

Ik rijd mijn hele leven al. Mijn 1e kindje duurde 2 uur, en mijn 2e kindje heb ik in 3 uur eruit gewerkt. Bij beide bevallingen heb ik maar een paar persweeën gehad. Mijn idee is dat ik alleen maar voordeel had van het paardrijden, tijdens de bevalling omdat de spieren goed te beheersen waren, na de bevalling omdat de boel weer snel strak stond.

Volgens mij maakt het geen moer uit.... Haha!
Laatst bijgewerkt door Remy op 24-07-04 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:26

ik rijd al een jaar of 25. mijn bevalling duurde 30 uur, en 7 ruggenprikken later moest ik met een keizersnede geholpen worden. Ik weet niet of het door de spieren van het paardrijden kwam of door de twee gebroken ruggewervels welke ik 3 jaar geleden heb opgelopen, maar het lukt in ieder geval niet!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:44

Volgens mijn leraar biologie, was het vroeger vooral zo omdat de paarden toen breder waren, waardoor de heupen en het bekken draaiden en de opening voor het kind smaller werd.

Daardoor overleefden zowel moeder als kind de bevalling vaak niet.

Maar dat was wel in de tijd dat we maar 1 PK hadden...

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:54

Een vriendinnetje van mij die al vanaf haar derde rijdt heeft haar kind verloren doordat ze normaal is gaan bevallen.

Ze wist zelf dat het nooit zou lukken waarop haar arts zei dat iedereen dat denkt. Ze vroeg, nee smeekte maanden lang om een keisersnee maar kreeg die niet Boos!
Het kindje is vast komen te liggen en heeft 10 geen zuurstof meer gehad. Ze werd dood geboren, maar ze hebben haar weer gereanimeerd. Ze zou nooit meer worden dan een plantje. Ze hebben haar een dag laten leven en toen alsnog de stekkers eruit getrokken Huilen

Haar tweede kindje hebben ze wel met een keizersnee gehaald.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:59

Bij mij waren de bekkenbodemspieren neit genoeg "week" en dat maakte het verhaal niet echt feestelijk...Maar ach, over een week of 8 kan ik weer van Jetje, dus geen reden voor paniek Haha!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:31

Bij yoga hebben we het hier ook over gehad (ben ook zwanger) en de yogajuf zei dat bij ons amazones de bekkenbodemspieren zeer goed getrained zijn. Het is een kwestie van heel bewust leren ontspannen van die spieren. Vaak als je paardrijd en je moet bevallen span je die spieren onbewust aan, met alle ellende vandien. Ik besteed hier nu heel veel aandacht aan, met ontspanningsoefeningen, maar ook met het aanspannen om mezelf heel bewust te maken van die spieren en wat ik ermee kan. Het is ook zeker een aanrader voor mensen met getrainde bekkenbodemspieren (ook turnsters hebben hier last van) om zwangerschapsyoga te volgen, je leert er echt heel goede oefeningen voor dit soort ongemakken en het is echt niet zweverig. Niet te vergelijken met gewone yoga.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:55

Het probleem bij bevallen is het feit dat je bekkenbodemspier extreem ontwikkeld is als je paardrijdt. Daarom schijnen er problemen te kunnen optreden.

Meisjes die op jonge leeftijd ( 5-6-7 jaar) veelvuldig paardrijden hebben helemaal een mogelijkheid dat ze problemen gaan krijgen met de bevalling ( Dus ik neem maar geen kids Haha!)

Maar dit zijn dingen die ik uit een onderzoek heb, want praktijkervaring heb ik niet Haha!

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:57

Ook ik werd gewaarschuwd dat ik mijn borst nat kon maken voor mijn bevalling omdat ik paardrijd (notabene door een collega-amazone, daar zat ik ECHT op te wachten ). Maar ik moet zeggen dat ik niet echt het idee heb gehad dat mijn bevalling hierdoor moeizamer is gegaan. Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en daardoor heel goed op mezelf kunnen focussen. Dus volgens mij kan het een toegevoegde waarde zijn, maar is het niet per definitie zo.

Een mens raakt nooit uitgekerstmutst... [o]
**** http://www.finesse4dieren.nl ****

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:58

Dan ben ik zeker ook een uitzondering.
De eerste was er binnen 2.5 uur, gerekend vanaf de eerste wee.
De tweede binnen 2 uur en bij de derde is de dokter met mij naar het ziekenhuis gereden om er maar bij te zijn (een klassieke net-uit-de-lift-bevalling).
De vierde is met een spoedkeizersnee geboren wegens complicaties.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 22:06

Zou daar dat verhaal vandaan komen dat je pas op een paard mag als je 12 bent of zo... (wel op een pony dus)


juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:16

Ik rijd ook al paard sinds mn 9e. Toen ik zwanger werd heb ik het wel gevraagd aan de verloskundige of ik door het paardrijden moeilijkheden kon verwachten, maar volgens haar viel dat wel mee.
Ik ben ook tijdens mn zwangerschap tot maand 7 door blijven rijden, en heb nooit ergens last van gehad.
De bevalling van de eerste was zwaar, maar ik denk dat dat meer kwam doordat ik moest worden ingeleid in het ziekenhuis, dan dat het met het paardrijden te maken had. Ik heb van te voren trouwens wel zwangerschapsyoga gedaan, daardoor kon ik me toch best goed ontspannen tijdens de weeen.
De tweede bevalling moest ik ook worden ingeleid, maar die bevalling ging echt supermakkelijk, binnen 2 uur was mn kindje er. (vandaag 2 jaar geleden!)

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:28

Het verhaal ken ik maar bij mij ging de bevalling best vlot. Julian was er binnen 7 uur na het breken van mijn vliezen (overigens braken die toen ik bij mijn paard was Haha! ).

Voordeel van paardrijden is volgens mij dat die bekkenbodemspier niet helemaal "weg" is na de bevalling. Andere meiden op de nagym klaagden dat ze de spier gewoon niet meer voelden terwijl ik nergens last mee had.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, AhrefsBot, carineken, DDD3, Esther_r20, Femke_Tweety, fleurtjeuh, fotolijstje, goesju, IASCrawler, Iloveiswan, Koekie_186, LesleyAnne, Miran, rollyjogered, Shinedown, Stephaniiee_ en 65 bezoekers