afscheidsfoto's van Aranka...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

afscheidsfoto's van Aranka...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 19:14

Aranka heb ik vanaf vorig najaar gereden voor de eigenaren die er zelf niets mee deden. Ze had toen bijna 2 jaar stil gestaan en de eigenaren kwamen enkele keren per jaar even langs om te kijken.

Toen ik haar ging rijden stond ze al een tijdje te koop en ik heb toen aangeboden haar weer in training te brengen. Na een winter met veel pech door een gemene beenwond, kreupelheid daardoor, een slechte bodem door veel slecht weer en vervolgens een tijd eruit door een hoefzweer, en toen de topdrukte op school voor mij, had ik vanaf Februari maar heel af en toe kunnen rijden en longeren. Een week of twee terug was ik weer met haar begonnen op te bouwen toen ik van de eigenaresse te horen kreeg dat Aranka zou verhuizen.
Ze zal verhuizen naar de Bosmanege in Bakkeveen waar haar dochtertje zal proberen haar onder begeleiding in de lessen te gaan rijden en een instructrice haar 1 a 2 x per week bij zal rijden.

Ik hoop voor Aranka dat ze daar een goed plekje krijgt met liefdevolle aandacht en iemand die haar op een vriendelijke manier verder door zal rijden...

Vandaag was de vroegere verzorgster van Andrew mee, en zij wilde wel een paar foto''s maken als afscheid. Het was vandaag denk ik de 4e keer dat ik haar weer reed. Daarvoor had ze een aantal maanden vrijwel nit onder het zadel gelopen.

Let maar niet op mijn houding, want die was verschikkelijk zag ik wel. Ik kroop in elkaar en naar voren met mijn onderbenen te ver naar achteren en mijn handen vaak te laag Schijnheilig Gelukkig weet ik dat ik het ook beter kan Tong uitsteken

Is even wennen op haar denk ik... Ze is heel erg scheef, namelijk rechts bol en links hol en wil heel moeilijk buigen in hals en lichaam. Ze valt ook heel erg naar binnen als je haar daar de kans voor geeft. Het liefst loopt ze met valse knik achter de teugel waarbij ze heel snel is in het uitspugen van het bit Schijnheilig

De kunst is om aanleuning te krijgen zodat je haar echt kunt gaan rijden, een stuur krijgt en aan het werk kunt zetten...

Sorry voor de grote hoeveelheid foto's Knipoog Wilde een compleet en eerlijk beeld geven en kon niet zo goed kiezen Schijnheilig ...

Afbeelding
losstappen en proberen aanleuning te krijgen in lage halshouding (les van Carmen Knipoog )

Afbeelding
Gewoon met je been naar je hand blijven rijden... Dan krijg je aanleuning Tong uitsteken (Goh, wat lastig... denkt Aranka dan)

Afbeelding
Dit bedoel ik, brave meid!

In draf ook proberen contact te houden... Soms erg moeilijk Schijnheilig
Afbeelding
Afbeelding
de ene keer te diep...

Afbeelding
en dan weer wat tegen de hand en het been...

Afbeelding
Afbeelding
Joyce probeert die bolle buik wat aan de kant te duwen Schijnheilig

Afbeelding
Even laten zien dat het neusje ook voor de loodlijn kan Haha! Knipoog
Jammer dat ik zo enorm in elkaar duik... Had ik over de bakrand willen springen? Haha!

Afbeelding
Dat neusje was er dus vaker uit Knipoog Gewoon blijven rijden...

En ja hoor, dan komt het allemaal vanzelf weer...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vooral deze laatste foto vond ik erg mooi als je niet let op hoe ik er op zit Tong uitsteken
Ik heb nog niet zoveel kijk op wanneer een paard goed loopt, maar volgens mij heb ik haar hier echt aan het werk...

Commentaar mag natuurlijk altijd (en ik weet hoe beroerd ik er op zit), maar wilde gewoon onze laatste foto's plaatsen omdat ik haar nu echt kwijt raak en jullie een beetje een idee wilde geven hoe ze nu loopt...

Jammer dat ze weg gaat, want stiekem ben ik me toch wel gaan hechten en had gehoopt op een heel lief baasje die haar eerlijk zou rijden en in de sport uit zou brengen.
Maar aan de andere kant goed, want het was voor mij wel erg druk omdat ik Andrew en Moenira natuurlijk ook nog heb, en die gaan voor...


Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:21

wat een ontzettend leuk beessie zeeg !!!
sterkte meis!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:34

Dat zijn hele nette foto's Joyce OK dan!
Heel eerlijk en naar ontspanning gereden.
Jammer dat ze naar een manege gaat, zo'n pony zou je idd met een jong ambitieus ruitertje de sport in moeten sturen, maarja dat heb je niet voor het zeggen natuurlijk.
Sterkte ermee, je hebt er behoorlijk aan gewerkt om tot dit resultaat te komen, petje af!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:48

leuke fotos!!!
jmmr dat ie naar een manege gaat
Het lijkt me een hele leuk diertje om op te rijden!!

<3

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:22

Je zit er super op hoor! Als je geen paardjes meer hebt/ of tijd over hebt dan staat hier nog wel wat te rijden Knipoog

Ziet er super uit!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:26

Leuk paardje hoor. Ziet er goed uit...

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:27

ziet er leuk uit hoor!
probeer alleen wat mee rechtop te zitten, en je handen iets hoger te houden, dat is net de finishing touch (of hoe je dat ook schrijft)!!! Knipoog

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:24

Leuk beestje zeg! Fijne bak ook zo te zien *LOL* ! Ziet er netjes uit .. probeer alleen af en toen wat meer te "zitten" !

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:32

Ziet er goed uit Joyce! Het blijft ook een leuke pony Lachen
Hopen dat dat goed uitpakt met het dochtertje van de eigenaar!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:44

het zijn hele mooie foto's! en wat een leuk beestje!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:52

Gave pony zeg!
Echt een leukerd Lachen

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:25

Ziet er heel netjes uit Joyce..
Ben een keer op de bosmanege geweest maar de paarden staan er goed verzorgd bij vond ik toen.. En zo kun je haar ook nog een keer opzoeken toch? Sterkte.. Lachen
Trouwens ik begrijp uit je verhaal dat ze niet als manegepaard wordt gebruikt?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 00:33

Blij te horen NehnaDagmar...
Het is inderdaad nog mogelijk haar te bezoeken. Zal dit zeker doen. Kinderen bij mij op school rijden les in Bakkeveen en 1 van de moeders jureert er vaak, dus ik zal wel regelmatig kunnen horen hoe het met haar is, en makkelijk even een keer heen gaan om te kijken. Maar dat is toch anders... Immers de eigenaar is er niet bij, dus uit de box halen en even iets met haar tutten gaat niet Verdrietig Ben benieuwd of ze me straks nog herkent! Nu hinnikt ze altijd en komt in de wei op me afrennen als ik haar naam roep

In eerste instantie is dat inderdaad niet de bedoeling, maar komt ze in pension alwaar de dochter haar 2 keer per week zal rijden in de lessen en een instructrice (Wendy?) haar ook 1 a 2 keer per week zal rijden. Als het niet zou lukken met die dochter, dan kon daar makkelijk iemand gevonden worden die de pony dan wel kon rijden tijdens de lessen.
Waar ik bang voor ben is dat ze al snel ingezet zal worden in de manegelessen als ze mak genoeg blijkt...
Deze mensen hebben 3 pony's, 1 bejaarde met pensioen, Aranka en nog een veulen van Aranka ergens anders in opfok. Er zijn bij ons op stal veel meiden die hen zelfs nog nooit 1 keer hebben gezien... En dus niet weten van wie die pony's zijn... Schijnheilig
Verder vriendelijke mensen hoor Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 00:40

ja, ik schaam me diep voor dat zitten Bloos! Huilen Haha! , snap niet waarom ik bij haar zoveel moeite met mijn balans heb en zo voorover en inelkaar klap Verward ...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:17

Voor zo'n tijd er niet opgezeten te hebben vind ik het nog meevallen!!! Pony loopt lekker zo op de foto's te zien!

Jammer dat ze weggaat naar een manege. Hier zal inderdaad iemand op moeten die haar verder brengt in de sport!!

Sterkte!

:){

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:22

Ja inderdaad erg jammer dat ze weg gaat Joyce,en net wat je zelf al zegt,zal ze waarschijlijk snel in de lessen mee gaan lopen Verward
Echt zonde het zou mooier zijn als ze de sport in ging.
Waneer gaat ze eigenlijk weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:18

joyce B schreef:
ja, ik schaam me diep voor dat zitten Bloos! Huilen Haha! , snap niet waarom ik bij haar zoveel moeite met mijn balans heb en zo voorover en inelkaar klap Verward ...



Echt Joyce, nu moet je ophouden Haha! , je zit hartstikke netjes op je pony! Bovendien vind ik het er lekker ontspannen uitzien! OK dan! Jammer dat ze weggaat overigens.....

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:58

Heeej
ik vind het er netjes uitzien hoor!
En n leuke pony is het jammer dat ze gaat verhuizen

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:20

Ziet er netjes uit denk idd aan je houding {had je zelf vast nog helemala niet door Tong uitsteken}
Echt jammer dat hij weggaat, sterkte Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.


Martsje

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:25

Leuke pony, die Aranka!! En aan de ene kant jammer dat ze weg gaat (al helemaal voor zo'n "sportpony" dat ze naar een manege gaat), maar dan heb jij wel wat meer tijd voor Moenira en Andrew!!! Knipoog

Dieren zijn altijd eerlijk, behalve als ze vals gemaakt zijn door de mens.....
Stal Karima's Soerajja B+5
http://www.geocities.com/stalkarima

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:25

leuke pony !!! leuke foto's Je zit er heel mooi op

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:38

Wat een supermooi paardje zeg Kwijl
Echt zonde dat zoiets naar een manege gaat...

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:50

heel leuk paardje, het rijden ziet er super uit en met zoveel foto's krijg je toch een beter beeld.
Jammer dat ze weggaat

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 01:21

Prachtige fotos, van een pony die goed gereden wordt!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 01:36

Niets mis met je rijden hoor Joyce! Zo te zien heb je dat beestje weer aan de praat gekregen en dus is het goed. Okeee, wellicht had je iets rechterop kunnen zitten, maar ook Anky zit heus wel eens iets voorover. En jij rijd gewoon keurig!

good luck, Aranka!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers