Nog iemand naar de madepolder geweest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Nog iemand naar de madepolder geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 00:04

naar de wedstrijd van zondag?

Verslag ?

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.


Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 00:27

Ja, wij zijn naar de Madepolder geweest, een zeer druk bezochte wedstrijd met natuurlijk veel reiningruiters.
Ook een drukbezette beginnerspleasureklasse, deze moest zelfs in 2en gedeeld worden, helaas bij de open maar 3 deelnemers, zelf had ik de uitslag precies omgekeerd neergezet, de zwart-witte paint vond ik een mooie regelmatige, natuurlijke gang hebben en de winnaar vond ik een echte krabbelaar.
De reiningbeginners vond ik erg goed, jammer dat deze ruiters niet op andere wedstrijden komen, er werd met meer lef en gecontroleerd gereden.
Bij de beginnersklasse starten ze ook gewoon met de normale patterns, dus ook met spinnen en sliding stops.
Bij de open reining deden ook enkele zeer goede ruiters mee, vooral Jurgen Poels reed 1 zeer mooie proef.
Al met al een gezellige en geslaagde dag.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 08:05

En was er ook nog trail, en weet jij toevallig of dit soort oefenwedstrijdjes vaker georganiseerd worden daar? Die van Febr. weet ik, maar is er verder in het jaar ook nog zoiets? Was dit jaar net te laat met inschrijven (althans ik wist pas 2 dagen van te voren van die wedstrijd).
Viv

PS: ik was wel op Madepolder maar dan om ff inkopen te doen, ben niet bij de wedstrijd wezen kijken.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Leuke (lange) dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:15

Ik had begrepen dat het een onderlinge wedstrijd was van Madepolder en de mensen die Henk op locatie lesgeeft.
Van trainingsstal Starnmeer (trainster Evelien Geerlof) zijn we met 9 paarden gegaan; 8 reiners en 1 pleasure. Bij de open pleasure is de 1e prijs in de wacht gesleept en bij de beginnersreining (32 deelnemers) hebben we de 2e, 4e en 5e prijs binnengehaald. Bij de openreining heeft van ons 1 meegedaan en is ook in de prijzen gevallen, ik dacht 3e geworden. Pling
Helaas heeft 1 paard niet kunnen starten, omdat het vlak vantevoren in de gang was gevallen en behoorlijk geschrokken en stijf geworden was.
Voor de meeste van ons was het een van de eerste keren dat we in de reining meededen, dus we zijn als ploeg best wel een beetje trots dat we zulke goede resultaten hebben behaald.
Het was een leuke dag, maar door het enorme deelnemersveld wel lang. Door de beginnersreining is 2 ploegen te verdelen, hebben ze e.e.a. goed kunnen oplossen met inrijden enzo. Madepolder is natuurlijk een superlokatie om te rijden!

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 12:25

Emmy"]
Ook een drukbezette beginnerspleasureklasse, deze moest zelfs in 2en gedeeld worden, helaas bij de open maar 3 deelnemers, zelf had ik de uitslag precies omgekeerd neergezet, de zwart-witte paint vond ik een mooie regelmatige, natuurlijke gang hebben en de winnaar vond ik een echte krabbelaar.
[/quote]

Dat vond de jury ook, maar helaas pakte de zwart-witte drie keer achter elkaar de verkeerde galop op linksom, en ja... dat tikt hard aan...

[quote="Emmy schreef:
De reiningbeginners vond ik erg goed, jammer dat deze ruiters niet op andere wedstrijden komen, er werd met meer lef en gecontroleerd gereden.


Voor veel van deze mensen (bijna allemaal volgens mij?) was het de eerste keer dat ze starte.. vandaar dat ze nog nergens anders geweest zijn. Maar naar aanleiding van deze resultaten zullen ze misschien ook wel op andere wedstrijden gaan starten. Overigens, bij goede resultaten in de beginners, moet je wel opschuiven naar de gevorderden...

Verder vond ik het een leuke dag, erg lange zit, maar leuk om te zien. Iets meer controle bij het losrijden had niet verkeerd geweest, dan had 1 ruiter er uit gehaald kunnen worden. De jeugd heb ik helaas niet zien rijden. Bij de open Reining had ik echter wel wat betere resultaten verwacht, een ruiter op een palomino werd geplaatst terwijl ze haar vrije hand erbij pakte (heeft de jury waarschijnlijk niet gezien).
Er waren een paar ruiters die hun paard helemaal niet onder controle hadden (kan aan verschillende factoren gelegen hebben, daar niet van) Maar het resultaat was beter als wat ik de laatste tijd op de NK's gezien heb......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 12:52

Cer schreef:
Maar het resultaat was beter als wat ik de laatste tijd op de NK's gezien heb......


Ben ik mee eens. Maar voor een heleboel mensen op oudere paarden is het verplicht starten op één hand op officiele wedstrijden nou nèt het struikelblok waar ze niet overheen komen. Op onderlinge oefenwedstrijden mag je op twee handen, op de NK niet. En niet iedereen is altijd even gecharmeerd van officiele WRAN wedstrijden...

Je suis Charlie.


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:34

Wij izjn ook geweest en ik moet zeggen dat ik een leuke dag heb gehad, alhoewel ik op een gegevn moment aardig verkleumd was.
Over die paint en de uiteindelijke uitslag, ook ik had het precies omgedraaid. Degene die eerste werd viel een paar keer vanuit draf terug in stap. Waarschijnlijk had hij mazzel en werd dit door de jury niet gezien. Tijdens het inrijden viel mij met name een ruiter op en als ik het voor het zeggen had gehad, had zij niet eens mogen starten. Verder heb ik met bewondering staan kijken daar, superveel deelnemers en een goed initiatief.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:53

chrico schreef:
Tijdens het inrijden viel mij met name een ruiter op en als ik het voor het zeggen had gehad, had zij niet eens mogen starten.


Oh mij viel dat op bij het losrijden van de Reining... Een mannelijke ruiter die imo niet had mogen starten. Maar dat heb je als je een onderlinge wedstrijd zonder officiele regels organiseerd... Maar verder vond ik het leuk!

Uhm... er had wel een mini-meeting kunnen plaatsvinden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 15:43

Cer schreef:
Een mannelijke ruiter die imo niet had mogen starten.


Wat deed 'ie dan?
Sorry, beetje nieuwsgierig want ik ga binnenkort ook m'n eerste oefenwedstrijdje rijden, en ik probeer zoveel mogelijk op te steken. Anders ga ik in de inrijbak al af als een gieter.... Haha! en dat moment probeer ik uit te stellen (in de hoop dat van uitstel afstel komt *LOL* )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers