Zou het eindelijk doordringen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Zou het eindelijk doordringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 11:08

Wij hebben Kyra in April gekocht, niet wetend dat er een heel verhaal achter mijn jaarling zat. Ze was nl. doorverkocht zonder toestemming, en daardoor konden we haar niet over laten schrijven op onze naam in het stamboek. Omdat dat als het ware geblokkeerd was.
De oude eigenaren zijn toen weesten kijken bij Kyra, want ze wouden nog een keer afscheid van haar nemen. Nou, daar hadden we geen problemen mee. Ik bedoel, ik kan me best verplaatsen in hun situatie, dus we waren niet te beroerd om ze nog een keer afescheid te laten nemen van kyra. Nu wou ik dat we dat nooit hadden gedaan...
Kyra is inmiddels overgeschreven op onze naam, maar de vorige eigenaren blijven maar naar Kyra komen. Ze staat bij familie, dus die zijn het er ook al niet mee eens dat er steeds vreemden komen. Ik dacht dat ze hooguit 1x in de 3 maanden kwamen ofzo, nu blijkt dat ze gewoon élke zondag komen, en haar nog voeren ook. Waar wij dus totaal niks vanaf weten, en wij voeren haar zelf ook elke dag. Ik vind het gewoon echt niet normaal, die pony wordt dus zonder dat wij het weten dubbel gevoerd. Wie weet wat ze allemaal bijgevoerd krijgt. En dan vragen ze nog niet eens aan ons of ze haar mogen voeren, of uberhaupt daar mogen komen!
Maar goed, donderdag belden ze, of ze van de vakantie Kyra elke dag mochten komen verzorgen. Nou mooi niet dus.. had niet verwacht dat ze het nog zouden vragen, maar het is mijn pony en ik ben er zoveel mee bezig als ik kan, en ik kom er sowiezo 1x per dag. Nou, wij dus duidelijk gemaakt dat dat niet ging.
Daarnet belde een boze vader op waarom zijn dochter niet naar kyra mocht van de vakantie. Toen heeft m'n moeder toch amar even wat minder subtiel duidelijk gemaakt dat ze bij familie staat en dat we gewoon niet willen dat ze telkens komen. Ze mochten afscheid nemen, dat was eenmalig, nu komen ze minstens 1x per week.. Ze zeiden dat ze het wel begrepen, maar dat ze wel de eersten wilde zijn die Kyra mochten kopen als ze verkocht werd, of Kyra's eerste veulen mochten kopen. Nou, dat vind ik goed.. ik hoop dat het nu wel tot hun doordringt, want als het zo doorgaat moet ik m'n eigen paard nog gaan 'verstoppen' wat ik toch eigelijk te belachelijk voor woorden vindt.. Scheve mond

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:21

jeetje dat is inderdaad heel erg vervelend..
hopelijk is het dan nu toch echt duidelijk, maar dat ze gaan bijvoeren vind ik al helemaal niet kunnen ook al wil je 'afscheid' nemen..

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:36

En nu hopen dat ze niet stiekum langs komen....

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:46

Ik ben wel nieuwsgierig hoe het veulen doorverkocht is zonder toestemming? Was ze van die mensen? En wie heeft hem dan doorverkocht? Maar het is idd wel vreemd dat ze nu maar blijven komen en dan ook nog voer geven zonder dat je er wat vanaf weet. Ik hoop voor je dat de boodschap is overgekomen en dat ze d'r nu met rust laten.

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!


SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:48

sommige mensen zijn zo )$*#)$(*@ Lips are sealed
veel succes ermee in iedergeval..

En zoals Remi al zegt, ik ben ook nieuwsgierig.

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:40

joh wat een mensen!

snap best dat iemand gehecht raakt aan een paardje maar je moet op een gegeven moment toch echt afscheid nemen!

en dat ze zo brutaal zijn om gewoon langs te blijven komen!!

is er geen hek of staldeur of iets dergelijks wat op slot kan! want je hebt best kans dat ze gewoon blijven komen...

succes ermee zou er niet goed van worden...

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:46

ik zou haar gewoon ff een paar weekjes ergens anders neerzetten, nier vertellen waar ze staat, en als ze niet meer wekelijks komen, weer naar het oude stekje ofzo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:58

*Zucht* Ik zou dit dus absoluut niet waarderen, zeker nadat je ze al afscheid hebt laten nemen... Kijk, dat ze even wat vaker komen, ok... maar elke week Verward Is het niet mogelijk om haar ergens anders te zetten? Gewoon een paar weken ergens anders, zeker vanwege het voerverhaal, straks zit je met een hoef of spierbevangen paard, of wat koliek heeft, of weet ik veel wat nog meer... Het is nu jou paard, punt. Vrij simpel...

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:26

Nou idd, ik zou het ook niet pikken hoor Boos!
Tssk!

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:58

Lekker zulke mensen. Dan maar op n minder leuke manier zeggen dat je t er niet mee eens bent. Maybe dringt t dan door. Als ze geen afscheid kunnen nemen moeten ze de pony niet verkopen toch? Misschien hadden ze er een andere reden voor, maar goed. Hoop dat je geen last meer van ze zult hebben!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N en 43 bezoekers