Vlieg en ik achterover geklapt!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:03

DANIenVLIEG schreef:
bedankt voor de goede uitleg kim Haha!
bij mij komt het er toch altijd anders uit doen hoe ik het bedoel Haha! Haha!


Dat probleem heb ik nou ook altijd... Scheve mond

Maar goed, om even ontopic te komen... Ik vind het heel knap dat je er weer op bent gestapt na zoiets!! En consequent bent gebleven, ik vind als ik het zo hoor dat hij die klap tussen z'n oren wel verdiende, anders had hij er niks van geleerd en zou hij de volgende keer waarschijnlijk gewoon weer gaan steigeren.

Ik heb gelukkig nog nooit op een steigerend paard gezeten! Zou ik doodeng vinden! Heb wel een eigenwijze pony (of paard, om de ijslander-eigenaren een plezier te doen Tong uitsteken) maar die werkt volgens mij over het algemeen onder het motto "liever lui dan moe" Knipoog. Stilstaan wil hij dan weer niet langer dan een kwartiertje, anders gaat ie zijwaarts en achterwaards. Verward Vooral als er lekker gras in de buurt is. Schijnheilig

Nog veel succes met Vlieg, jullie zullen er vast wel komen samen, als ik 't zo lees! Lachen



Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 08:51

Ik vind het juist goed dat je dit meteen de kop indrukt. Anders lopen de dingen alleen maar uit de hand, Succes met je koppige paardje.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 17:45

ik ga er zo even op, beetje stappen, misschien wat draven en dan morgen weer les.
ik laat nog wel weten hoe het ging Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:04

Paarden Knipoog

Ik vind echt dat je het super hebt opgelost hoor, heel goed van je dat je er gewoon weer opgeklommen bent en hem een knal voor z'n kop heb verkocht toen ie weer omhoog kwam! Echt heel goed van je OK dan! OK dan!

'The readiness is all'

miszkelly

Berichten: 82
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:04

een tijdje geleden stuurde promiss ook niet en terwijl ze daarvoor gewoon normaal deed gewoon voltes sturen enzo. . .en dan stuurde ze ineens niet meer. . .dan snap ik eigenlijk wel dat ze hem een knal wou geven want dat wou ik ook...ik dacht er valt niks te snappen want ze snapte het heus wel dacht ik omdat ze daarvoor gewoon normaal stuurde. . .als promiss niet stuurde trok ik ook aan het bit welk kant ik op wou maar dan ging ze niet de lucht in... maar nu gaat alles goed Haha!
Vingers aflikken

. . .khou van muh paardjuh promiss. . .

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:30

Ja, je kan wel altijd lief en aardig blijven, maar dan zal Vlieg denk ik op den duur de baas worden. Tong uitsteken Je kan dat soort gedrag toch beter afstraffen, ik vind het iig goed gehandeld!!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 22:34

ja heb vandaag gestapt enzo, beetje voltetjes gereden, slangevolte, gebroken lijn, en op een gegevne moment wou meneer weer de volte niet op, hij is weer 2 keer omhoog gekomen.
gelijk een knal verkocht natuurlijk.
maar het is echt niet leuk.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:11

hoe is je les gegaan?

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:02

les is morgen Haha!
kim was te moe, ze had al heel veel gewerkt dit weekend.
dus morgen vertel ik wel hoe het was gegaan.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:04

Alvast succes!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:00

een vriendin van mij werkte bij een africhtings stal en als een paard daar steigerde (en ze wisten dat hij dat vaker deed) deden ze een ei in hun jas en ketste ze die kapot op zn hoofd als ze omhoog kwamen..dan denk het paard dat hij bloed en staat ie zo weer op 4 benen. in de meeste gevallen schijnt het niet meer te gebeuren dan:\ hoop het zelf nooit te hoeven proberen Knipoog

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:48

randie, ben bang dat dat bij vlieg niet zal helpen.
die gooit zichzelf zo tegen de muur aan dat ie bijna zn kaak breekt, en het doet hem nog niets want hij doet het 5 minuten later gewoon weer.
vandaag is kim erop geweest, het ging gewoon echt niet, bleef maar irriteren en omhoog komen, bij kim ook vaak, en 2 keer behoorlijk hoog,

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:54

Ze hebben daar een bak met een betonnen wand waar betonnen palen aangeplakt zitten zegmaar..... ik ga rechtsom, wil een volte op........ peerd zet zn hele lijf vast....... ik zie betonnen uitsteeksels wel erg dicht langs mn knie komen en denk........ koppie naar de muur Haha! Haha! Haha! peerd loopt echt keihard met zn kaak tegen die betonnen muur op......... zou je toch denken dattie wat geleerd heeft........... NOT dus Haha! Haha! Haha! volgende poging tot volte verliep weer hetzelfde, alleen kwamen we nu aan het eind van de bak in de omheining terecht......... raar ding hoor die vlieg............ Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:12

Hihi ik vind het wel een heeeeeele coole naam , Vlieg! Lachen
Ook leuk paardje zo te horen Tong uitsteken

prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:51

Brrr, eng! Ik ben ook eens met een pony achterover geklapt, gelukkig ook niks aan over gehouden. Ik hoop voor je dat die grappen nu afgelopen zijn!

Extremely rare and Beyond Compare

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 13:17

ik hoop het ook..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:33

Jeetje gelukkig is dit goed afgelopen.... Heb jullie nog ergens last van?
Phoe hey weet niet of ik er nog wel op was gestapt... Vind het knap van je!

Nou G&K je krijg aan Guus en mij een makkie.... wij zijn 2 dooie bij elkaar die altijd netjes luisteren en doen wat er van ons word gevraagd Schijnheilig Haha!
Dit maak je met ons niet mee Haha! Haha! Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:00

Je hebt zeker geluk gehad dat dit goed afgelopen is
Heb je hem al wel eens helemaal na laten kijken? Om zeker te weten dat er geen medische oorzaak is?

Ik heb ook een tijdje een pony voor iemand gereden die precies hetzelfde gedrag vertoonde (op het omhoog komen na dan) incl. het gewoon domweg met zijn hoofd tegen dingen oplopen en dwars door de omheining heen (proberen te) gaan met mij erop. Ik ben er ook wel eens door omstanders vanaf gehaald omdat ze het te gevaarlijk vonden worden. De pony is uiteindelijk verkocht, en een ander bitje, ander zadel en natuurlijk consequente aanpak, heeft wonderen gedaan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:02

gijsenkim schreef:
Dat heb ik ook altijd............ ik stap altijd gelijk weer op en ga door met wat ik op dat moment aan het doen was...... maar de keren daarop dan ben ik toch iets nervous Haha! Haha! Haha!

Klinkt ook voor mij heel bekend Schijnheilig
Ben pas ook met een paard achterover geklapt, heb haar toen even gelongeerd en ben zo weer opgestapt. De volgende dag waren er toch iets meer zenuwen van te voren..... Zal wel komen doordat je dan inmiddels de tijd hebt gehad om erover na te denken wat er allemaal had kunnen gebeuren Scheve mond

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 10:51

ik ga toch even de fysio erbj halen.
hij zit waarschijnlijk een beetje vast.
dus ik blij dat we het gevonden hadden, komt ie miss niet meer omhoog, maar kim zegt dat het omhoog komen toch ook wel een heel groot deel koppigheid is.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:39

Of het nou koppigheid is of niet.... lijkt me toch verstandig om er iemand bij te halen als hij echt vastzit. Van dat verhelpen zal het gedrag iig niet erger worden.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:58

Maar waar zit ie vast dan?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:59

het stuk net achter het zadel tot aan zn heup is vrij gevoellig.....

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:31

gijsenkim schreef:
Ze hebben daar een bak met een betonnen wand waar betonnen palen aangeplakt zitten zegmaar..... ik ga rechtsom, wil een volte op........ peerd zet zn hele lijf vast....... ik zie betonnen uitsteeksels wel erg dicht langs mn knie komen en denk........ koppie naar de muur Haha! Haha! Haha! peerd loopt echt keihard met zn kaak tegen die betonnen muur op......... zou je toch denken dattie wat geleerd heeft........... NOT dus Haha! Haha! Haha! volgende poging tot volte verliep weer hetzelfde, alleen kwamen we nu aan het eind van de bak in de omheining terecht......... raar ding hoor die vlieg............ Haha! Haha! Haha!



Haha, is ie ipv eigenwijs niet gewoon oliedom? Haha!
Bruun deed het laatst aan de longeerlijn, die knalde tot 3 (!!) keer toe met haar kop tegen de omheiningspaal van de longeerkraal omdat ze het zo druk had met de paarden in de wei..

Idd toch wel verstandig om er iemand bij te halen, denk ik. Succes ermee, Dani.

זכור

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:03

www.dierenfysio.nl
Die komt ook bij ons op stal...er staat ook een foto op van onze wasplaats met een stalgenoot + paard erin Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Elegance_, josien_m_, Laj1, su72 en 33 bezoekers