Vandaag eerste wedstrijd gehad(voornruiters)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Vandaag eerste wedstrijd gehad(voornruiters)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 00:21

Vandaag had ik dus mijn eerste wedstrijd, dressuur.
Ze was met uitladen gelijk druk en gespannen, en besloot dat ding om die schroeven erin te draaien maar te slopen, en mijn moeder een zere voet te bezorgen, begon al goed dus.

Ik ben gaan losrijden, op het veel te kleine, met veel te veel paarden, losrijdterrein. Was dus ook al niet zo'n succes. Scheve mond

En toen moest ik de eerste proef al in, ze begon voor haar doen redelijk ontspannen. Alleen bij het binnenkomen wilde ze niet echt stilstaan, en ik was gelijk even de weg kwijt en vergat te groeten. Bloos Bloos!
Toen moest ik verder in draf, en dan een volte, net toen ik de volte in wilde draaien begon de muziek in de Z-ring naast mij, en toen was het helemaal mis. Het paard dat de eerste kür moest lopen, was ook helemaal gek. En Jeniffer(scharroo) kon hem niet houden, zij heeft toen ook de ring verlaten, toen ik net klaar was. Dus het was de combinatie van de muziek en dat springende paard naast me, dat het hem deed.
Het was best wel balen, want als die muziek er niet was geweest had ik waarschijnlijk nog net een winstpuntje kunnen rijden.
Het waren namelijk 148 punten( met een keer -2 omdat ze een hoek te vroeg in galop aansprong, terwijl ik niks deed. Scheve mond ).

De 2e proef ging helemáál niet! Ik moest naast de tent starten, en de muziek van de küren waren daar nog duidelijker te horen. Ze liep gelijk al onder me weg, maar ze was nog een klein beetje bij me te houden, tot de galop. Ze schoot weg en ik kreeg haar niet meer terug, ik heb daar een tijdje in volle galop rond gegaloppeerd, en toen ik haar weer wat gekalmeerd had, heb ik het maar opgegeven, ze was helemaal van slag, en ik ben de proef uit gegaan.
Ze hebben mijn proef dus niet helemaal afgejureerd, alleen zijn ze veel eerder gestopt met punten, dan dat ik het teken gaf dat ik wilde stoppen.

Er was veel commentaar om zo ineens die kei harde muziek te starten terwijl daarnaast B-proefjes bezig waren, maar er werd niks aan gedaan. Scheve mond

Maarja niks aan te doen, de jury kwam ook al naar buiten, ze vonden het toch wel hel sneu dat dat net bij mij moest gebeuren ofzo..
Wel heel zonde, ik stond eigenlijk ook al ingeschreven voor het springen volgende week. Maar dat wordt dus weer uitschrijven..

Teamspirit van bokt zei, dat omdat ik mijn proef gestaakt heb, ik dan -2 ofzo heb.(in winstpunten zegmaar). Weet iemand mischien hoe dat zit?

how sweet can it be to be loved by you


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:27

Wat jammer dat het niet gegaan is zoals je had gehoopt. Je staat in ieder geval geen B-2 hoor! In de B kun je namelijk geen verliespunten halen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:19

Nee, in de B kun je geen verliespunten halen. In de andere klassen wel als ik het goed heb bij 117 punten.

Echt vervelend dat je dan net naast de kur-ringen moest rijden. Heel veel succes de volgende keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:23

moowsy schreef:
Ik ben gaan losrijden, op het veel te kleine, met veel te veel paarden, losrijdterrein.


Daar ben ik het niet mee eens, ik vond dat er genoeg ruimte was en je kon als het echt te klein was zelf nog in de buitenbak gaan losrijden...

Wel jammer van de proefjes, maar ik vind 148 al heel knap voor een eerste wedstrijd! OK dan!
Volgende keer kan je misschien ergens opgeven, bij een kleine wedstrijd, in de boeren buurten Tong uitsteken
Goed gedaan hoor! Alleen idd jammer van die muziek, hij stond ook wel errug hard, daar ben ik het weer wel mee eens

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:30

Ik heb zo'n hekel aan dat terreinen, mijn pony begint al te stressen als er maar iets gebeurd, laat staan een muziektent. Ik vind het nog hoopgevend dat je onder deze omstandigheden nog 148 heb kunnen rijden. Gewoon de volgende keer ergesn anders op een rustiger terrein starten, dan moet het vast lukken Lachen

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:50

Jammer dat je 2e proefje zo slecht ging. En 148 is voor je eerste proef best goed hoor! geen winst maar zeker niet slecht! En zie het als een oefening voor je pony, dan schrikt ze de volgende keer minder snel van muziek en voor haar was het ook haar eerste wedstrijd met jou, dus veel doen, dan zal ze eraan wennen en minder schrikken en dan komt het allemaal goed! Succes!

Ik heb heeel veel spullen te koop door verkoop van mijn paard, oa lamsvellen onderlegger, prestige borsttuig, dekens, dekjes, etc. bieden vanaf 1 euro tot morgen-of dinsdagavond! viewtopic.php?f=63&t=789738&start=25

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:00

Nou, als ik dat zo lees, dan is het maar goed dat ik deze wedstrijd vergeten was! Tong uitsteken Lees: Dus echt vergeten!

Hey, ik kan je bij ons op de wachtlijst zetten? Sta je 2e reserve, maarrrrr, wel een hele rustige wedstrijd met maar 2 ringen en in de buurt! ( Werkhoven/Houten ) 14-08.

Stuur ff een pb-tje als je mee wilt doen Knipoog

En natuurlijk succes op je volgende wedstrijd. Wanneer ga je weer?

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:54

nou daffy jammer voor je.
klote voor je dat die muziek naast jou ring was.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:40

wat jammer zeg, volgende keer gaat het vast beter. Dan weet je ook wat je te wachten staat. veel succes

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 22:33

alexandra15 schreef:
Jammer dat je 2e proefje zo slecht ging. En 148 is voor je eerste proef best goed hoor! geen winst maar zeker niet slecht! En zie het als een oefening voor je pony, dan schrikt ze de volgende keer minder snel van muziek en voor haar was het ook haar eerste wedstrijd met jou, dus veel doen, dan zal ze eraan wennen en minder schrikken en dan komt het allemaal goed! Succes!

Dankjewel, haha, nee ik moest bij de paarden rijden.
Ik voelde me wel heel klein tussen al die mensen zeg!

how sweet can it be to be loved by you


moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 22:36

sjemie schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, ik vond dat er genoeg ruimte was en je kon als het echt te klein was zelf nog in de buitenbak gaan losrijden...j

Maar jij reed ook bij de pony's, dat was heel wat anders. Die grote paarden nemen soieso meer ruimte in beslag.

Charmaine ik pb wel even! Iig alvast bedankt voor het aanbod!

how sweet can it be to be loved by you


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 40 bezoekers