Ervaringen met Implanon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Ervaringen met Implanon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 12:05

Gisteren heb ik bij de gynaecoloog info gevraagd over Implanon, het onderhuidse staafje. Ik denk er sterk over om de pil hiervoor in te ruilen, omdat ik de pil meer dan beu ben en ook wel eens durf te vergeten ze op tijd in te nemen Scheve mond

Toch wou ik eerst graag eens wat persoonlijke ervaringen horen, en aangezien er op Bokt best veel vrouwen zitten Haha!

Dus, wie heeft hier ervaring mee? Enne, hebben jullie het laten inbrengen mét of zonder verdoving? Is zo’n staafje soepel of hard, maw heb je daar veel last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:12

Ik zit er ook over te denken. Maar de verhalen dat er toch nog een groot aantal vrouwen zwanger zijn geworden, ook al hadden ze de implanon..dat maakt me wat terughoudender....

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 12:14

Implanon is betrouwbaarder dan de pil. Heeft de gynaecoloog nog voor me opgezocht gisteren, omdat ik dat ook gehoord had, maar de cijfers bewijzen het tegendeel...

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:20

Ik kan m'n paps wel ff vragen (huisarts) Als je dat wil...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:21

Mijn zus heeft een implanon, zonder verdoving ingebracht bij haar. Volgens de dokter die haar behandelde was de prik voor de verdoving net zo pijnlijk als zonder verdoving meteen dat staafje erin. Ze zei dat je het wel voelde, maar het niet pijnlijker was dan bloedprikken oid.
De dag erna was wel heel haar arm blauw en had ze veel spierpijn, maar dit is natuurlijk logisch.
Ze voelt er nu niets meer van, jah als je hem op zoekt met je vingers, dan voel je hem wel zitten, maar als ze gewoon beweegt enzo voelt ze hem niet zegt ze.
Wel heeft ze af en toe last van tussentijdse bloedingen, maar die zijn maar heel klein.

Mijn zus vind het echt veeeeeeel fijner dan de pil en is heel blij dat ze dit is gaan gebruiken!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:39

Ik heb er zelf geen, maar het lijkt me een veel makkelijkere oplossing, dan is de vraag alleen nog maar hoe betrouwbaar is dit? Want met nemen en vergeten e.d is deze natuurlijk wel meer betrouwbaar. Succes met je keuze Lachen

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:37

Op zich is implanon best wel betrouwbaar, als het maar goed ingebracht wordt! Dat is bij die andere vrouwen mis gegaan.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:43

Hij word ook steeds kleiner.. Een stalgenootje van mij heeft er een Knipoog En die zit er al een langere tijd in.. Geen last en geen zwangerschappen bij haar.. Maar hij moet er op ten duur ook weer uit en dat schijnt wel pijnlijker te zijn Scheve mond

Ik zit zelf te denken aan een spiraaltje.. Scheve mond

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:13

Annetje schreef:
Mijn zus heeft een implanon, zonder verdoving ingebracht bij haar. Volgens de dokter die haar behandelde was de prik voor de verdoving net zo pijnlijk als zonder verdoving meteen dat staafje erin. Ze zei dat je het wel voelde, maar het niet pijnlijker was dan bloedprikken oid.
De dag erna was wel heel haar arm blauw en had ze veel spierpijn, maar dit is natuurlijk logisch.
Ze voelt er nu niets meer van, jah als je hem op zoekt met je vingers, dan voel je hem wel zitten, maar als ze gewoon beweegt enzo voelt ze hem niet zegt ze.
Wel heeft ze af en toe last van tussentijdse bloedingen, maar die zijn maar heel klein.

Mijn zus vind het echt veeeeeeel fijner dan de pil en is heel blij dat ze dit is gaan gebruiken!

En hoe veel last heeft ze daar van van die bloedingen hoeveel dagen en in wat voor mate?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:42

Ik zit al aan de tweede Implanon, bevalt prima.
Het inbrengen en verwisselen levert idd een blauwe plek op, maar dat had ik er wel voor over.
De pil is veel minder betrouwbaar. Het levende bewijs hiervan staat nu naast me te zeuren om een snoepje Haha!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:58

Maar hoe komt het dan dat de pil minder betrouwbaar is? omdat je ze zelf vergeet? of omdat je net ziek was... Persoonlijk heb ik zelf gene ervaring met Implanon maar ook al veel wilde cowboyverhalen over gehoord, natuurlijk de vraag of ze waar zijn Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:13

Zolang een Implanon goed ingebracht is, werkt hij goed. De verhalen over ongewenste zwangerschappen ondanks een Implanon waren bij mijn weten allemaal gevallen waarbij de arts niet goed gecontroleerd had of de Implanon daadwerkelijk ingebracht was. Ook de vrouwen zelf hadden kunnen weten dat hij niet ingebracht was, je kunt hem duidelijk voelen en soms zelfs zien.

Ik was onverwachts zwanger ondanks correct pilgebruik (niet ziek, niet vergeten oid).
De reden? Niemand weet het. Misschien een te lage dosering maar het blijft gokken.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:15

je doet mij schrik krijgen Knipoog ik neem ook de pil altijd op tijd en altijd voorzichtig als ik ziek ben..; Och ja voor het ogenblik toch geen relatie meer

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:33

vriendin van me heeft hem pas laten zetten
1e verdoving , alleen toen raakte de gyneacoloog een bloedvaatje
en toen zetten, daar voelde z\e allemaal weinig tot niets van
naderhand geplakt en getaped
de dag er na had ze een giga blauwe plek
door dat bloedvat wat geraakt is
en het deed best zeer
maar ja, ze kan er weer drie jaar tegenaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:41

Tallie1979 schreef:
Ik zit zelf te denken aan een spiraaltje.. Scheve mond


Misschien is dit iets voor je: www.mirena.nl
M'n zus gebruikt dit en is er erg tevreden over.

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:39

Ik heb er ervaring mee...
en het bevalt me prima...
geen gezeur meer met die pil (vergeten e.d.)
het wordt er onder verdoving ingebracht dus je voelt niets, en als het eruit moet idem dito...
dusssss...
AARNRADER!!!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:05

Ik had hier nog nooit van gehoord maar het lijkt mij ideaal Haha! Ik ben ook zo een blondje die dat ding (pil) altijd vergeet in te nemen of vergeet nieuwe strips te halen Blond Maar kan dit gewoon bij de huisarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:21

Ik hoor alleen maar slechte ervaringen erover. Hier in onze gemeente ( erom heen overigens ook) mogen de staafjes niet meer gezet worden.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:11

maar hoe zit dat met die bloedingen komen die met regelmaat of geheel op staads andere momenten en hoe heftig zijn die?

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:30

Waarom kijk je alleen naar Implanon?
Ik heb sinds een klein jaar een nieuw soort spiraaltje, Mirena. Ik was het beu om de pil te slikken, had heel veel migraine en bijna geen zin meer om te vrijen...terwijl dat vroeger geen enkel probleem was.
In de periode van mijn zwangerschappen had ik én geen migraine, én ook een geweldig seksleven.... Haha!
Toen ik daarna weer met de pil verder ging, was het weer hetzelfde verhaal....

De huisarts kwam met het voorstel van Mirena. Dat is niet het koperspiraaltje waar je zoveel negatieve dingen over hoort, maar een klein staafje dat 5 jaar kan blijven zitten, en een heel kleine dosis hormonen afgeeft. Je kan zelf controleren of het nog goed zit en er zitten heel veel voordelen aan:
- beter seksleven
- minder of geheel geen migraine meer
- je wordt praktisch niet meer ongesteld (YES! OK dan! ), alleen af en toe
een paar miniscule vlekjes
- na sterilisatie is het het meest betrouwbare voorbehoedsmiddel

Ik moet je zeggen, het is geweldig om nooit meer ongesteld te zijn!
(Scheelt ook een hoop geld voor tampons e.d.)
Als ik jou was zou ik de ha hierover toch eens info vragen.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:34

O, ik zie net dat Ilindra de link naar de site van Mirena er al neer heeft gezet......

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:01

Kido schreef:
En hoe veel last heeft ze daar van van die bloedingen hoeveel dagen en in wat voor mate?

Ze heeft er pas een paar keer last van gehad, de langste duurde volgens mij dat ze zei twee dagen en ze kon het redden met inlegkruisjes. Dus heel weinig.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:41

Ik wilde hier onlangs ook een topic over starten... 20 augustus laat ik implanon plaatsen... na 1 jaar alle keuzes en opties hebben afgewogen ben ik enorm blij dat ik nu iets heb gekozen waar ik volledig achter sta.
Toen ik de eerste keer bij de gynae. kwam (1 jaar geleden dus).... (ik slik namelijk al 5 jaar de diane 35 en ben van mening dat iedere avond die hormonenshot niet goed voor je kan zijn. Bovendien heb ik het gevoel dat ik dikker ben geworden vooral de 3 b's Lachen natuurlijk ben ik ook ouder geworden dus geef ik niet alleen de pil de schuld. De laatste tijd ben ik enorm chagie en blijven bepaalde gevoelens uit)... adviseerde ze mij mirena... wilde geen andere pil... pleister, vond ik te nieuw en nuvaring zie ik om de een of andere reden niet zitten. Implanon leek mij toen helemaal het einde, lekker in je arm, geen gezeur in je buik. Die gynae. raadde mij het toen af, omdat het ding kon gaan zweven etc. en toch niet helemaal veilig was. Oke, dus mirena... spiraal in huis gehaald... omdat die gynae. door ziekte haar werk niet meer kan uitoefenen, kwam ik bij een andere gynae. terecht... 7 juli jl. zou ik dat vreselijke ding laten plaatsen... een week was ik met niks anders bezig dan met het plaatsen van die spiraal... toen ik bij de nieuwe gynae. kwam en mijn verhaal opnieuw deed, raadde ze mij mirena af.... 40% laat mirena binnen 2 jaar eruit halen.... er is veel kans op eistokontstekingen en eistokcytes, wat ervoor kan zorgen dat je onvruchtbaar wordt... omdat mijn buik enorm gevoelig is (als ik een half uur te laat ben met het innemen van mijn pil, heb ik al buikpijn) vond zij het helemaal een slecht idee om in het gevoeligste gedeelte van mijn lijf een ding te plaatsen wat alleen maar voor nog meer pijn en kramp kan zorgen. Bovendien moet je er rekening mee houden dat je pas na 3 maanden echt hersteld bent. Zij raadde mij dus implanon aan... ze viel min of meer haar collega dus aan op het feit dat implanon wel save is en dat het er alleen om draait dat het goed geplaatst moet worden. Zij heeft er schijnbaar een speciale cursus voor gevolgd. (die spookverhalen zijn van mensen die implanon hebben laten plaatsen door de huisarts... je moet als arts zijnde een speciale cursus hebben gevolgd... de spuit waarmee je implanon inbrengt werkt namelijk anders dan normale spuiten.... dat wisten al die huisartsen niet en daardoor zijn die dingen gaan zweven etc.)
Als ik toch voor mirena kies, wilde ze het alleen plaatsen onder verdoving omdat ik nog een "nullie" ben... iemand die nog geen kinderen heeft gehad en het plaatsen van een spiraal echt heel pijnlijk kan zijn... je kan namelijk niet van te voren zeggen hoe je lichaam gaat reageren, bij iedereen is dat anders. Anyway... die spiraal daar walg ik van Lachen dus ik kies voor het staafje.. zij zet dat ding goed... ik zit echt niet te wachten op een ontsteking in mijn buik... liever een ontsteking in mijn arm, dan onvruchtbaar...
ik ben absoluut niet zenuwachtig voor die prik, ze verdoofd de plek van te voren, met een soort zalfje... en dan die spuit erin... ik zie het wel zitten. Mirena en implanon hebben precies dezelfde hormonen in zich, alleen is het zo dat je bij mirena bloedingen kunt krijgen, maar die komen dan wel in je cyclus.... en bij implanon kunnen ze zomaar optreden... ook kan het zo zijn dat bloedingen wegblijven...
ik zie het wel... ik kijk er erg naar uit, eindelijk van die rotpil af...

jee, wat een verhaal, hopelijk heb je er wat aan...
ohja, klinkt heel vreemd, voor de mirena-dragers onder ons... wil er nog iemand een spiraal overkopen, kheb dat ding in m'n kast liggen... uiteraard in de orginele verpakking Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:55

Dit is het eerste negatieve verhaal ooit wat ik lees over Mirena, heb zelf van een arts een positief verhaal gehoord, zij heeft er een behoorlijk aantal gezet, pijnlijkheid verschilde (ze raadde een sterke pijnstiller zoiezo aan Knipoog ) en over ontstekingen heb ik haar niet gehoord.

Ik vind dit stukje van de Implanon site wel 'gevaarlijk:'
Het kan zijn dat bloedingen steeds minder vaak voorkomen en ook van steeds kortere duur zijn, of ze kunnen zelfs helemaal wegblijven. Het is ook mogelijk dat bloedingen vaker voorkomen en eventueel langer duren dan je gewend was voor Implanon gebruik. Het is moeilijk te voorspellen welk bloedingspatroon op jou van toepassing zal zijn. Wel is bekend dat vaker en langer bloedverlies na verloop van enkele maanden vaak vermindert. Door de meeste vrouwen wordt het veranderen van het bloedingspatroon goed geaccepteerd als zij dit van tevoren weten.

heftiger ongesteld zijn.. moet er niet aan denken

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 03:01

zit er nog een leeftijdsgrens aan zo'n mirena of implanon? dit lijkt me nl ook wel wat, ben nogal slordig wat op tijd innemen betreft Bloos