Vlieg en ik achterover geklapt!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:48

Laten we idd ontopic blijven, ik denk dat het iedereen nu wel z'n mening over de manier van inrijden verteld heeft. Het heeft geen zin om er nu een wellus nietus discussie van te maken, want daar komt toch geen winnaar uit. Knipoog


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:58

Okee....... een "les" duurt ongeveer 20 minuten....... we stappen over de hoefslag maken een volte, gebroken lijntje en een slangevolte......... waarom een slangevolte zou je zeggen....... nou omdat meneer wel eens linksaf wil als hij rechtsaf moet..... en bij linksaf willen moet je niet denken dat hij gewoon naar links buigt... maar moet je meer zien als IK GA LINKSAF PUNT!!! ONGEACHT WAT JIJ OP MIJN RUG ZEGT!!!.... dit kan overigens ook net zo goed rechtsaf zijn hoor........ tis maar net hoe zn pet staat. Haha! Haha! Haha! In draf doen we rechtuit, in ritme vooral..... en jawel hier en daar een volte.......... in galop gaan we alleen nog maar rechtuit behalve als hij zijn meewerk knop aan heeft dan een voltetje.... Dit is niet zwaar voor een jong paard, echt niet Haha! Haha! Haha!

Vlieg is een heel dominant paard, behalve dat hij ook zo dominant is heeft hij ook geen ontzag voor zn eigen lichaam.... Vlieg gaat door een hek heen om het niet te hoeven doen. Zij moest dat paard van mij met twee handen aan een teugel omtrekken. Waarom, omdat ze al dik 10 minuten bezig was met lief vragen, en op een goede manier begrenzend dat paard van de hoefslag af te krijgen.... en uiteindelijk houd dat een keer op, zeker als hij gewoon keihard door je heen denderd en op geen enkele manier iets van jou aantrekt. Ik zeg altijd..... eerst vriendelijk vragen, dan dwingend vragen en daarna maakt het niet meer uit hoe je het doet als je het maar doet........ dan maar niet vriendelijk.

Vlieg heeft er wel van geleerd, na dit accefietje heeft hij zich weer keurig gedragen, en alle gevraagde voltes netjes gereden......... zelfs zn galop was keurig netjes.

Hij is best heel braaf, maar heel.... heel lastig. Ik heb Dani voorspeld, allang voordat ze erop zat dat ze nog heel vaak met tranen in haar ogen van haar paard af zal stappen....... hij zal haar nog vaak tot wanhoop drijven..... Maarja hij is ook wel erg leuk Haha! Haha!:D

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:20

Jeetje zeg wat heb jij mazzel gehad, heb je nu niet de schrik in je benen om er de volgende keer weer op te stappen( ik weet wel dat je gelijk weer bent opgestapt maar ik vond de keer na het achteroverslaan enger dan er gelijk weer op) Ik ben daarna nog wel een tijdje huiverig geweest voor steigerende paarden.

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:28

remi schreef:
Jeetje zeg wat heb jij mazzel gehad, heb je nu niet de schrik in je benen om er de volgende keer weer op te stappen( ik weet wel dat je gelijk weer bent opgestapt maar ik vond de keer na het achteroverslaan enger dan er gelijk weer op) Ik ben daarna nog wel een tijdje huiverig geweest voor steigerende paarden.


Dat heb ik ook altijd............ ik stap altijd gelijk weer op en ga door met wat ik op dat moment aan het doen was...... maar de keren daarop dan ben ik toch iets nervous Haha! Haha! Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:36

Wat eng zeg. Ik zou dit liever niet mee willen maken.
Gelukkig dat je er zo goed vanaf bent gekomen.
Zit er iets van een Haflinger in jou paard ofzo? Dat eigenwijze gedrag herken ik helemaal in Par. Die kreeg ik ook de hoefslag niet meer af op een gegeven moment. Of ze zette de volte in om vervolgens de andere kant op te rennen.
Je hebt iig een goede instructrice, die weet wat ze doet. Ik hoop iig voor je dat hij dit soort grappen niet meer uit gaat halen met je.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:38

Oooooh wat komt je verhaal me bekend voor zeg... Ook de andere dingen die je beschrijft, bijna eng gewoon Scheve mond
Gewoon NIET af willen wenden, al vouw je 'm helemaal dubbel en vuil omhoog komen als je een keer echt doorpakt... En er niet meer mee ophouden ook... Ook het zomaar ineens haaks de andere kant op gaan komt me zoooo bekend voor.... Bah wat een K*Tgedrag is dat! Boos!

Maar ter geruststelling: het wordt echt beter!

Nulla tenaci invia est via

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:46

Pfff wat een mazzel zeg dat Vlieg niet helemaal omviel...
Succes met verder rijden, kweet niet of ik het nog zou durven...Levi heeft van de week ook gesteigerd, maar is gelukkig niet zo hoog gegaan dat ie omklapte, al scheelde het niet veel.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:00

Dit had heel anders af kunnen lopen, je mag blij zijn dat je er met wat stijfheid en blauwe plekken vanaf komt! Scheve mond

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:23

DANIenVLIEG schreef:
hij steigert ook niet zomaar.

hij steigert omdat ie zn zin niet krijgt..
erg lastig af en toe, zo'n dominant ventje Haha!

Mijn paard begon ook met staken als ik de volte of een bocht in reed. Na heel streng optreden ging dit redelijk over. Daarna heeft ze zes weken op rust gestaan voor een wond op haar been. De eerste vier keer daarna met rijden was er niets aan de hand, de vijfde keer begon ze weer te staken en de zesde keer stond ze 5 keer steil overeind.
Ik dacht in het begin dus ook dat het koppigheid was (het is een Uniformmerrie). Na een tijdje begon ik toch te twijfelen, omdat ze vorig jaar een ernstige verwonding aan haar been heeft gehad. Na die keer steigeren heb ik een afspraak in Utrecht gemaakt, twee weken geleden.
Zowel de diepe als de oppervlakkige buigpees van haar linkervoorbeen blijken ernstig beschadigd te zijn. Dus het was niet uit koppigheid.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:27

Hij doet (deed) dit ook gewoon aan het touwtje omdat hij naar rechts wilde en zij niet Haha! Haha!:D..... Hij kan ook niet tussendoor van het land af......... zelfde reactie... Het is gewoon een draak Haha! Haha! Haha!

En hij staakt niet hoor, hij blijft lopen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:28

Ppfff.....wat een dier heb je toch ook he....het zal idd nog een boel tranen gaan kostten, maar dan heb je er wel wat aan.

Par is eigenwijs, maar met respect voor haar eigen lichaam en is er erg zuinig op, mijn vorige paard deed precies hetzelfde, blijven steigeren om haar zin te krijgen, die maakte me compleet gek, heb echt avonden jankend op mijn bed gelegen.

En niemand die zei geef dat beest eens een knal tussen der oren, wees maar wat strenger, ik ging op mijn eigen lieve manier door, totdat er echt ongelukken gingen gebeuren, toen werd er eindelijk ingezien dat met de normale behandeling dit dier niet ging luisteren.

Heb er uiteindelijk een goed paard aan overgehouden, dus met jou en Vlieg komt het vast ook wel helemaal goed.
Kan me wel voorstellen dat je je rot geschrokken bent Ach gut
Maar we gaan gewoon door toch Knipoog

Succes en sterkte met je bont en blauwe been.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 17:37

gijsenkim schreef:
Okee....... een "les" duurt ongeveer 20 minuten....... we stappen over de hoefslag maken een volte, gebroken lijntje en een slangevolte......... waarom een slangevolte zou je zeggen....... nou omdat meneer wel eens linksaf wil als hij rechtsaf moet..... en bij linksaf willen moet je niet denken dat hij gewoon naar links buigt... maar moet je meer zien als IK GA LINKSAF PUNT!!! ONGEACHT WAT JIJ OP MIJN RUG ZEGT!!!.... dit kan overigens ook net zo goed rechtsaf zijn hoor........ tis maar net hoe zn pet staat. Haha! Haha! Haha! In draf doen we rechtuit, in ritme vooral..... en jawel hier en daar een volte.......... in galop gaan we alleen nog maar rechtuit behalve als hij zijn meewerk knop aan heeft dan een voltetje.... Dit is niet zwaar voor een jong paard, echt niet Haha! Haha! Haha!

Vlieg is een heel dominant paard, behalve dat hij ook zo dominant is heeft hij ook geen ontzag voor zn eigen lichaam.... Vlieg gaat door een hek heen om het niet te hoeven doen. Zij moest dat paard van mij met twee handen aan een teugel omtrekken. Waarom, omdat ze al dik 10 minuten bezig was met lief vragen, en op een goede manier begrenzend dat paard van de hoefslag af te krijgen.... en uiteindelijk houd dat een keer op, zeker als hij gewoon keihard door je heen denderd en op geen enkele manier iets van jou aantrekt. Ik zeg altijd..... eerst vriendelijk vragen, dan dwingend vragen en daarna maakt het niet meer uit hoe je het doet als je het maar doet........ dan maar niet vriendelijk.

Vlieg heeft er wel van geleerd, na dit accefietje heeft hij zich weer keurig gedragen, en alle gevraagde voltes netjes gereden......... zelfs zn galop was keurig netjes.

Hij is best heel braaf, maar heel.... heel lastig. Ik heb Dani voorspeld, allang voordat ze erop zat dat ze nog heel vaak met tranen in haar ogen van haar paard af zal stappen....... hij zal haar nog vaak tot wanhoop drijven..... Maarja hij is ook wel erg leuk Haha! Haha!:D



bedankt voor de goede uitleg kim Haha!
bij mij komt het er toch altijd anders uit doen hoe ik het bedoel Haha! Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:44

peeky schreef:
Dit had heel anders af kunnen lopen, je mag blij zijn dat je er met wat stijfheid en blauwe plekken vanaf komt! Scheve mond


ja idd

je pakt hem super aan hoor! Alleen ik zou oppaasen met tussen z'n oren slaan want ik heb gezien dat iemand een paard tussen ze oren sloeg en toen hoorde we een hele harde krak (dierenarts kwam eraan, was er een bot tussen z'n oren gebroken Scheve mond lekker fijn)
maarja... veel suc6 en plezier met hem!

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 17:45

nou zo hard sla ik nou ook weer niet Haha! Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:05

Dan moet je volgens mij wel met iets geslagen hebben, met je blote handen lijkt dat me erg moeilijk Verward

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:11

Dani , ik heb het al eens eerder gezegd nadat ik het consult van DPB had gelezen , maar wat je hier weer beschrijft is net alsof het over Splash gaat.. echt creepy... Scheve mond

Splash heeft ook van die streken , is ook dominant , gaat ook dwars door het hek heen , ga zo maar door !

Gelukkig heb je niets meer dan een blauwe knie overgehouden , en heeft Vlieg zich staande kunnen houden !!! Ach gut

    S p o t.


DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 18:11

ik sla gewoon met mn blote hand tussen zn oren, wat is daar moelijk aan?

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:12

DANIenVLIEG schreef:
ik sla gewoon met mn blote hand tussen zn oren, wat is daar moelijk aan?


Ze bedoelt om ene bot te breken moet je wel met iets anders dan je blote handen slaan Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 18:13

Sily schreef:
Ze bedoelt om ene bot te breken moet je wel met iets anders dan je blote handen slaan Knipoog

Blond Haha! Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 18:16

SpLaSh_ schreef:
Dani , ik heb het al eens eerder gezegd nadat ik het consult van DPB had gelezen , maar wat je hier weer beschrijft is net alsof het over Splash gaat.. echt creepy... Scheve mond

Splash heeft ook van die streken , is ook dominant , gaat ook dwars door het hek heen , ga zo maar door !

Gelukkig heb je niets meer dan een blauwe knie overgehouden , en heeft Vlieg zich staande kunnen houden !!! Ach gut



misschien toch verre familie?

het is inderdaad af en toe echt niet leuk meer, maar het is wel steeds beter hanteerbaar.
hij begint nou echt te luisteren, maar heeft ie iets in zn hoofd, bijv. hij wil iets niet dan wordt ie gewoon echt gevaarlijk.
ik denk ook niet dat hij een pijngrens heeft en anders zit die wel heel ver.

dat is ook gewoon het gevaarlijke, hij si niet voorzichtig met zichzelf en daardoor ook niet met andere, t is gewoon een lomperik.

hij begrijpt ook vaak niet dat ik me door sommige dingen die hij bij mij doet, dat ie mij daar pijn mee doet.

maar het zal vast wel goedkomen.

ben benieuwd of ik heel erg tril als ik weer ga rijden Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:22

Sily schreef:
Ze bedoelt om ene bot te breken moet je wel met iets anders dan je blote handen slaan Knipoog



Dank je dat bedoelde ik idd Haha! Haha! Haha!

Ik moet nog een beetje oefenen met dat quote knopje Blond

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:22

DANIenVLIEG schreef:
misschien toch verre familie?

het is inderdaad af en toe echt niet leuk meer, maar het is wel steeds beter hanteerbaar.
hij begint nou echt te luisteren, maar heeft ie iets in zn hoofd, bijv. hij wil iets niet dan wordt ie gewoon echt gevaarlijk.
ik denk ook niet dat hij een pijngrens heeft en anders zit die wel heel ver.

dat is ook gewoon het gevaarlijke, hij si niet voorzichtig met zichzelf en daardoor ook niet met andere, t is gewoon een lomperik.

hij begrijpt ook vaak niet dat ik me door sommige dingen die hij bij mij doet, dat ie mij daar pijn mee doet.

maar het zal vast wel goedkomen.

ben benieuwd of ik heel erg tril als ik weer ga rijden Haha!


Splash wordt ook gevaarlijk als hij iets in zijn hoofd heb , zo wil hij namelijk maar al te graag uit de galop wegspringen naar het hek , daar gaat ie dan zo gemeen op af en draait op het laatste moment naar links of naar rechts.. en dan gaat ie sprinten en draaien , net zolang tot ik eraf lig en hij naar het hek kan Scheve mond

Splash is ook behoorlijk lomp , vooral als ik op zijn rug zit , als hij iets anders in zijn kop heeft houd hij totaal geen rekening met me , hij negeert me ! Maar er zijn ook dagen dat het wel redelijk gaat , en dat ik niet steeds het zand van dichtbij zie....

Ik heb het ook neergezet hier op bokt , ben vorige week 2 keer gevallen in 3 dagen , op de bovengeschreven manier , en ik moet je eerlijk zeggen , ik heb niet meer met hem gegallopeerd , heel erg slecht van me .. ik weet het , ik krijg gewoon schrik ervan ... vandaag heb ik dus ook niet op Splash gereden , ben op een fjord gegaan , en op het moment dat ik wou gaan galloperen zag ik mezelf op Splash zitten en weer op het hek afgaan , gevolg.. ik heb gewoon NIET gegallopeerd...

En dat is frustrerend , ZO frustrerend....

Ik hoop echt dat het bij Vlieg nog uit zijn koppie gaat , Vlieg is nog jong , moet nog veel leren ! Splash is al 6 , hij flikt het verder bij IEDEREEN die ik erop laat , behalve mn instructrice , daar loopt ie alsof ie Bonfire is....

En idd.. Vlieg en Splash móeten wel verre familie zijn Haha!

    S p o t.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:30

DANIenVLIEG schreef:
dus nou is mn knie en daar omheen helemaal bont en blauw en stijf.

ik ben ook een keer achterover geklapt.. zelfde als jou.
ben er ook weer opgeklommen , maar mn knie deed te veel pijn dat ik daarna toch naar het ziekenhuis moest Lips are sealed
iemand anders heeft haar toen op stal gezet en ik liep 2 weken met verband om mn been heen Verdrietig

Ik hoop dat hij het niet meer zal doen.
ik schijt echt iederekeer in mn broek als ik een ander paard omhoog zie gaan.
als de mijne het doet wordt ik alleen ontzettend kwaad en begin ik er op los te meppen Lips are sealed ik wil het niet nóg een keer mee maken.
maar al zie ik andere mensen gaan.. *rilt kort* oehhh dan wordt ik echt zo bang dat diegene ook achterover zal klappen..

In iedergeval heel veel sterkte.. en ik hoop echt dat hij het niet meer zal doen

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 23:12

ik hoop ook van niet.

maar ik had het ook, toen hij weer omhoog kwam nadat ik er weer was op geklommen, sloeg ik er gelijk op los zeg maar Haha!

meestal geef ik hem ook een tik tussen zn oren, maar het was nu zo onverwacht..

ben benieuwd hoe het zondag gaat, dan he ik weer les...

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charrr91, dierenfan, Mark0919, pillow, Taucha en 45 bezoekers