Veulen 3 weken oud, moederloos!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Veulen 3 weken oud, moederloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 12:32

*ik heb geen idee waar ik dit topic moet plaatsen!*

OPROEP! Wie redt dit veulen?

Het gaat om een Belgisch Trekpaard hengstveulen van 3 weken oud. Maandag wordt al besloten of het hengstje de dood vindt... of mensen moeten hun hart tonen en het hengstje mee willen nemen!

De merrie is op dit moment nog in leve, maar daar komt aanstaande maandag een einde aan! Wat er exact ana de hand is heb ik niet begrepen, maar wat ik uit het gesprek haalde, heeft de merrie een chronische uierontsteking... En is er nog veel meer bij komen kijken... De merrie heeft veel pijn en wordt maandag uit d'r lijden verlost. Op dit moment is men nog met de verzekering bezig!

De handelaar/fokker van deze prachtige Belgische Trekpaarden heeft noch de tijd, noch de wil om het veulen met de hand op te voeden of een draagmoeder te zoeken. Kost allemaal teveel moeite. Maar als iemand het veulen wilt, mag die hem gratis meenemen!

Het betreffende veulen staat nu dus nog bij de moeder in Zeeland ergens. Daar staan al zijn paarden (merries, veulens en twee dekhengsten) op twee recreatie Belgen na.

Wie ow wie heeft de tijd, het geld (ook al is de aanschaf niets, er komt altijd geld bij kijken) en de mogelijkheid?

Het is dat ik dinsdag op vakantie ga, anders had ik het veulen de eerste weken willen proberen te redden...


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:36

Wil hij er niet 1 telefoontje aan wagen?

Uit de Kraamstal:
Cody schreef:
Natuurlijk hopen we dat niemand van ons het nodig zal hebben dit jaar, maar toch ook dit jaar weer de contactgegevens van de Moederloze Veulencentrale:

Deze organisatie bemiddelt tussen eigenaren van merries die hun veulen hebben verloren en veulens die hun moeder hebben verloren. Op deze manier kunnen pleegmoeders en pleegveulens samengebracht worden. Ook als je een merrie hebt die geen of te weinig melk voor haar veulen heeft, kun je bij deze organisatie terecht.

Moederloze Veulencentrale
Postbus 309
2501 CH Den Haag
Tel: 070 3110367

De eigenaar hoeft niet perse een pleegmoeder op zijn erf te krijgen, er is namelijk ook de mogelijkheid dat het veulen verhuist naar de pleegmoeder. Misschien toch de moeite waard om even te bellen.
Succes ermee!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 12:40

Hmmz anders bel ik gewoon.... kan toch ook wel? Verward

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:48

Jeetje wat een sneu verhaal. Helaas kan ik je niet helpen, maar ik zou zeker bellen als ik jou was!

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:49

Inderdaad gewoon bellen.
Voor iemand die werkt is dit niet haalbaar om op zich te nemen.
Wat verschrikkelijk sneu zeg.

<3 Galanto <3

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 12:57

Ik heb gebeld... veel shetlanders beschikbaar Verward En 1 Friese merrie in Duitsland... Verdrietig

Mijn gegevens zijn daar genoteerd (ik was helemaal in de war/zenuwachtig... wist mijn mobiele nr niet eens meer uit m'n hoofd)

Nu eerst op zoek naar iemand die alle tijd en aandacht ervoor over heeft tot eventueel een merrie gevonden is...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:01

PB tanneke eens die heeft veel kennis van en contacten in de trekpaarden.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:18

Moet de vervangende moeder per se een trekpaard zijn dan?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 13:19

Tessya schreef:
Moet de vervangende moeder per se een trekpaard zijn dan?

Nee... maar wel groot en enigzins in de buurt Lachen

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:25

Paulanda hier op bokt heeft een moederloos veulen met de hand groot gebracht en deze dame is erg mooi en sterk geworden..
(zoek maar onder Vanity)
Hoeveel werk het is geweest .. geen idee maar je kan het haar altijd vragen. Later heeft ze voor het gezelschap een pony erbij gezet.. en is Vanity in de opfok verder groot geworden.. dus het moet geen probleem hoeven zijn.. Maar je moet wel wat tijd en ruimte hebben natuurlijk Lachen
Sterkte ik hoop dat er een oplossing komt OK dan!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:29

Heb je geen kennissen die een merrie hebben met een veulen die er alweer bijna afkan. Onze merrie pony speelt nu ook voor een tweede keer dit jaar moedertje (eerst haar eigen veulen, nu een AES x KWPN veulen).

[o]

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 13:30

De ruimte is er hier... De eigenaar van het veulen heeft hier bij Etten-Leur een pensionstal, grote kans dat ik hem daar gratis neer kan zetten zolang het nog een veulen is... Maar ik ga op vakantie... 2 weken naar mijn eigen paard die momenteel in Friesland staat Verward Dus timing kon beter.. heb nl altijd al zo'n belgisch veulen gewild....

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 13:31

horselover23 schreef:
Heb je geen kennissen die een merrie hebben met een veulen die er alweer bijna afkan. Onze merrie pony speelt nu ook voor een tweede keer dit jaar moedertje (eerst haar eigen veulen, nu een AES x KWPN veulen).



Helaas.. heb ik al voor rondgekeken... allemaal met oudere veulens van rond de 1 a 2 maanden Verward

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 13:35

Viavia (thanks irish_lady!) ben ik net gebeld door een mede-bokster en die is momenteel druk bezig vervoer proberen te regelen! De afstand zeeland-drenthe is nl niet echt makkelijk te overbruggen... Scheve mond

Het gaat dan dacht ik wel om met de hand groot brengen, maar beter iets dan niets!

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:45

Je kan Taneke ook even PBen zij hebben veel trekpaarden, ook merries met veulens, wellicht dat ie ook daarbij kan.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:45

als die reactie niets word, moet je maar even een pb sturen, Dan heb ik misschien een tijdelijke oplossing voor je zolang je op vakantie bent.
met grote ervaring met trekpaard veulens zonder moeder
succes

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 13:45

Vervoer is geregeld! Veulen heeft een adres dus... nu belde ik die handelaar op, krijg ik zijn dochter aan de lijn. Blijkt dat ze dus die merrie en veulen samen met iemand anders hebben, dus moesten ze eerst nog overleggen.... Wat een gedoe!
Om 6 uur weet ik meer... De bokster in kwestie zit ondertussen ook maar te wachten op antwoord (+ exact adres) zodat ze hem zondag op kunnen halen.....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:17

Leon, mocht je nog hulp nodig hebben (af en toe er naar om kijken als er echt niemand anders langs kan gaan) dan hou ik me graag aanbevolen. Ik zal voor je duimen dat je dat veulen kunt halen... Zou 'm hier graag neerzetten, maar dat geld... Verdrietig Ben iig blij dat jij dat paardje mogelijk een leven kunt bieden...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:26

Oww hoop echt dat het goed komt en hij naar haar toe kan..
Laat je het nog weten??

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:26

Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte! Heb ondertussen al meerdere adressen achter de hand Lachen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:16

Ik duim dat het helemaal goed komt met het veulen!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:21

Wat sneu, maar ik hoop ook dat het helemaal goed komt. En mooi dat je nu al wat meer adressen achter de hand hebt Lachen

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:32

Pff.. hoop dat ie goed terrecht komt.. Verdrietig
veel succes verder!!!


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 17:39

YES!!! Vanavond rijden ze van Drenthe naar Zeeland om het veulen op te halen! *Ik ben blij en trots!*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:41

Wat gaaf! Ik wil foto's OK dan!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Leon!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nowylover, shadowstar en 98 bezoekers