Vlieg en ik achterover geklapt!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Vlieg en ik achterover geklapt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 13:04

Jaja, gisteren was het weer zover..

ik had les, en net zoals de vorige keer deed ie opeens of ie niet meer wist wat sturen was..

in stap ging alles prima, slangenvoltes, gebroken lijn etc. maar in draf vertikte ie het gewoon om de volte op te gaan.

dan kan ik begrenzen wat ik wil, maar hij komt gewoon niet van de hoefslag af, en als zn voorbenen er al af zijn gaan we verder in een soort van schouder binnenwaarts.

heel frustrerend.

op een gegeven moment, kim en ik allebei een beetje pissed, laat ik hem op de halve volte gaan bij, rechtsom..
in het begin gaat het goed, hij liep de volte 3 keer mooi af, totdat ie bij de 4e keer besloot om naar links te gaan ipv rechts.. Scheve mond

Dus ik pak hem rechts bij zn bit vast, om hem om te trekken, en meneer staat opeens op zn achterbenen..

en niet te zuinig ook, echt kaarsrecht.


het gebeurde ook gewoon zo snel, ik had hem bij zn bit vast, met mn ene hand het bit en de andere hand de binnenteugel, dus ik had ook geen kans om hem met een kanl tussen zn kop omlaag te meppen zeg maar..

pff wat zat ik daarboven te poepen zeg, ik zag onzelf al met zn tweetjes achterover klappen..

en jahoor ik viel, en hij ook, met zn tweetjes naar achter, gelukkig kon ik mezelf nog een beetje opzij rollen, en hij wist zich net een beetje overeind te houden, dus hij kwam alleen met zn achterhoeven op mij terecht, hij ging zeg maar boven op mij zitten..

AUW!!!

dus nou is mn knie en daar omheen helemaal bont en blauw en stijf.

gelukkig is er verder niks.

ik er weer op natuurlijk, met tranen in mn ogen Haha!
wil weer de volte maken en hij komt gewoon WEER omhoog.

nou toen was ik er gelukkig op tijd bij en hem ik hem een lel tussen zn oren verkocht.

daarna deed ie het ook niet meer, en we hebben afgesloten met een prachtige galop..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:08

Wat een sukkel is het af en toe he. Goed dat je hem uiteindelijk toch of hebt kunnen straffen. Nu maar hopen dat ie het voorlopig uit z'n hoofd laten om zulke toeren uit te halen.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:14

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Maar wat blijft Vlieg een verschrikkelijke boef Extreme duivel .

Goed dat je hem de 2e keer wel een lel hebt kunnen verkopen ~~}> .

Fijn dat je het toch nog goed hebt af weten te sluiten OK dan! .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:19

Wat een klojo, wel goed dat je het meteen goed afstraft zodat het probleem niet steeds groter wordt.

Ben maar blij dat het tijdens een les gebeurt, dan heb je meteen hulp met oplossen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:35

aargh zou er niet aan moeten denken om achterover te klappen met het paard Scheve mond goed van je dat je hem de 2e keer een mep heb verkocht, nu maar hopen dat het niet in zen bolle hoofd opkomt om het nog een keer te doen OK dan!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:15

Bah, erg eng dat soort dingen. Een kennisje van mij is vroeger een keer met het paard achterover geklapt (paard bleek later een hersentumor te hebbe).

Ze heeft geloof ik twee maanden op krukken gelopen...

Ben wel blij dat het voor jou goed is afgelopen (op de blauwe knie na dan)...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:20

karamel schreef:
wel vervelend als dat gebeurd ja! misschien moet je ook wat voorzichtiger met hem omgaan. als ik je berichtjes zo lees heb je er pas een paar keer opgezeten. als je nu te snel wil en gaat heeft dat gevolgen voor de lange termijn. die jonge paarden hebben veel tijd nodig om sterker te worden. vooral hun pezen en spieren. als je het nu wat rustiger aan doet gaat je paard veel langer mee.

´´het gebeurde ook gewoon zo snel, ik had hem bij zn bit vast, met mn ene hand het bit en de andere hand de binnenteugel, dus ik had ook geen kans om hem met een kanl tussen zn kop omlaag te meppen zeg maar..``

dit lijkt me ook zeker niet de manier om met een jong paard om te gaan. als hij het niet snapt kan je het misschien op een andere manier duidelijk maken. groetjes en veel succes ermee!!



ik heb dan wel een jong paard, maar dom is ie zeker niet, hij snapt alles prima, het is op zn tijd gewoon een onwijze dominante etter.
asl ik hem nu niet zo zou rijden dan zou ik nu net zo goed helemaal kunnen stoppen, hij is gewoon te slim voor zn leeftijd Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:33

dus hoe zou jij het doen??
kijk, ik heb een geval apart, als je me niet gelooft kom je een keertje kijken zou ik zeggen Haha!

ik ga er absoluut niet onvoorzichtig mee om, belonen is bijna het enige wat ik doe, maar als hij als een debiel gaat lopen rondracen en doen, blijf ik ook niet lief.

ik vraag het een paar keer vriendelijk, en vertikt ie het dan, dan wordt ik ook steeds vervelender.

zodra hij dan wel luistert is het ook gelijk weer goed, dus hij is echt niet zielig!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:36

ik ben hartstikke voorzichtig met hem, maar zodra hij niet luistert moet ik toch wat harder ingrijpen.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:49

Jeetje wat een schrik zeg!!!! Gelukkig maar dat je alleen een blauwe knie hebt, je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als hij wel bovenop je was gevallen? Brrrrrrr.

Kan er geen reden achter zitten dat ie niet dravend de volte in wil? Pijn ofzow ergens? Hij zal toch niet zomaar stijgeren?

Raimond... Ik hou van je en de hele wereld mag weten dat ik je nooit meer kwijt wil!!!!
Kane is de mooiste tinker die ik ooit heb gezien

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:53

Angel22 schreef:
Kan er geen reden achter zitten dat ie niet dravend de volte in wil? Pijn ofzow ergens? Hij zal toch niet zomaar stijgeren?



hij steigert ook niet zomaar.

hij steigert omdat ie zn zin niet krijgt..
erg lastig af en toe, zo'n dominant ventje Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:54

zo wat zul jij geschrokken.. gelukkig maar dat hij niet op je gevallen is ..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:54

oef gevaarlijk zeg, pas je wel op !!!!!!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:58

ingrid, je wil niet weten met hoeveel tegenzin ik er na die val weer op stapte, en dat voelde vlieg natuurlijk, dus die kwam gelijk weer omhoog..

zit toch wel aan zo'n BP te denken

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:01

DANIenVLIEG schreef:
zit toch wel aan zo'n BP te denken


Misschien met zo'n dominante dondersteen helemaal niet zo'n verkeerd idee.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:10

DANIenVLIEG schreef:
ik ben hartstikke voorzichtig met hem, maar zodra hij niet luistert moet ik toch wat harder ingrijpen.

Ik ben het volkomen met je eens Dani. Als hij omhoog komt afstraffen. Je kan natuurlijk ook eerst proberen om hele zachte wollen handschoentjes aan te trekken en hem daarmee heel voorzichtig tussen zijn oortjes aaien Haha!.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 15:17

slangevoltes in stap en draf is dus volgens jou niet goed voor hem?
mag ik dan de eerste 3 maanden alleen maar stappen en af en toe een lange zijde draven?
ik kijk wat hij aankan, heb een goede instructrice, en een galopje op het eind is echt niet te zwaar voor een paard wat iets meer als een maand onder het zadel is.


@ WHOOPY; Haha! Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 15:39

nou ik rij 3 keer in de wek een half uur.

daarbij stap ik, rij wat voltes, draaf wat, rij wat voltes, en galopeer wat.
we zijn pas nu voor de 2e keer bezig met slangenvoltes.
dit belast hem helemaal niet, hij si nu gewoon ver genoeg dat ie op zn eigen benen kna staan, en dan ie moet leren om een beetje netjes te gaan lopen.
beetje stelling vragen e.d.
we overvragen hem echt niet, mn instructrice heeft heel veel ervaring, zeker met jonge paarden, en die weet best wat goed is en wat niet.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:40

Dit topic gaat toch over het achterover klappen van Dani en Vlieg? Kan ook in stap gebeuren op de lange zijde en ik denk dat Dani echt wel weet dat ze niet binnen een half jaar een Z proef kan starten. Ze krijgt goede begeleiding, dus het zal allemaal best wel rustig gaan.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:48

karamel schreef:
wel vervelend als dat gebeurd ja! misschien moet je ook wat voorzichtiger met hem omgaan. als ik je berichtjes zo lees heb je er pas een paar keer opgezeten. als je nu te snel wil en gaat heeft dat gevolgen voor de lange termijn. die jonge paarden hebben veel tijd nodig om sterker te worden. vooral hun pezen en spieren. als je het nu wat rustiger aan doet gaat je paard veel langer mee.

´´het gebeurde ook gewoon zo snel, ik had hem bij zn bit vast, met mn ene hand het bit en de andere hand de binnenteugel, dus ik had ook geen kans om hem met een kanl tussen zn kop omlaag te meppen zeg maar..``

dit lijkt me ook zeker niet de manier om met een jong paard om te gaan. als hij het niet snapt kan je het misschien op een andere manier duidelijk maken. groetjes en veel succes ermee!!



Ben het met je eens.......... maar zoek maar eens op Vlieg....... dan zie je dat bij dit paard niks standaard is Haha! Haha! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, schumiegirl en 40 bezoekers