Muzefee lust geen knoflookpoeder

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 15:33

Als er een klein lepeltje foenegriek of knoflookpoeder door haar eten zit, laat ze het geheid staan.
En dat terwijl het goed voor haar luchtwegen schijnt te zijn.
Iemand tips?


Ineke2

Berichten: 33034
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:35

Misschien kun je het "verstoppen" in een appel? Of in een beetje slobber?
Succes!! Lastig he die verwende paardjes! *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:38

bij Gerald krijgen 2 paarden (MArengo en Gambler) altijd nog MaxH, dat doen we door de pulp heen die ze krijgen en dan eten ze t gewoon op, anders laten ze t ook staan hoor!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:26

Hoi!
Ken een meisje die had een pony die het ook niet lustte. Ze gaf het toen 's avond door de muesli, met wat extra kleine stukjes appel er doorheen om het aantrekkelijk te maken. De hele nacht heeft de pony niets anders te eten gehad, en ja, gras was er ook niet (staan 's nachts op stal) dus...uiteindelijk at hij het driekwart op. Volgende dag hetzelfde: alleen hij at ietsje meer. En na een week wist hij niet beter.
Pie zat de eerste keer ook een heel raar gezicht te trekken en raar te smakken, Peter lag in een deuk toen *LOL* *LOL* !! Maar hij at het op uiteindelijk omdat hij niet anders had. Gewoon beginnen met eerst een heel klein beetje, als het kan droog poeder door droog voer, dan ruikt hij het minder. Succes! Groetjes, Dorine.


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 07:15

Lois moest er eerst ook nix van hebben, dus heb ik maar misbruik gemaakt van z'n vreetpassie. Gewoon iedere dag over z'n voer gegooid en hij ging het vanzelf eten. de eerste dag kon hij zowaar 5 minuten z'n voer laten staan (heel lang voor zo'n vreetzak), maar tegenwoordig pakt ie de emmer met knoflookhap gewoon uit m'n hand. Een kwestie van wennen denk ik.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 07:57

Misschien vindt hij de knoflookpoeder vies; probeer eens knoflooksnippers!

Grtz, Sonja.

Irisje
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 09:35

Prox wilde het eerst ook niet eten. Elke keer als hij zijn hoofd in zijn voerbak stak, trok hij hem er met een vies gezicht weer uit en stond mij aan te kijken. Ik heb het gewoon de hele nacht in de voerbak laten liggen en de volgende morgen was het op. Gna, gna, gna. Sindsdien is het geen enkel probleem meer. Het was gewoon even wennen, vooral aan de geur, denk ik.
Er zijn meer paarden die eerst even moeten wennen, maar het na een paar dagen gewoon eten. Dus even volhouden, dan pas weet je zeker dat Muzefee het niet lust.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 10:33

Ik denk dat ik zelf na het rijden maar wat muesli met poeder erdoorheen uit mijn hand moet voeren. De eigenaren van Muzefee zouden het door het eten doen en vorige week vertelde ze dus ineens dat Muuz het niet lust. En dat terwijl ik een maand geleden al gevraagd had of ze het willen voeren. Gisteren heb ik gewoon een heel klein beetje erdoor gegooid en ze keek raar en liet het eerst liggen. Even later toen ik weer keek, was het toch op. Ik blijf het gewoon proberen... Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 10:36

Haha! je kunt van Jordens Hippo hele lekkere knoflook/honing azijn en knoflook/appel azijn krijgen dan zit het er doorheen vermengd....ook zijn er voor mensen knoflook capsules verkrijgbaar, misschien ook voor paarden?? Die ruiken niet!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freekfuchs, Mark0919, sterregoud, VogeltjeM en 53 bezoekers