Bod op huis gedaan!!! - update

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Bod op huis gedaan!!! - update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 14:23

Sinds enige tijd zijn wij woningen aan het bekijken. We willen graag een hoekwoning, in Assen, met garage en tuin, drie slaapkamers op de verdieping en een vaste trap naar de zolderverdieping. Daarnaast hadden we nog voorkeur voor een bepaalde wijk in Assen en moest het binnen een bepaalde prijsklasse vallen.
Onze wensen waren dus wel duidelijk, maar het viel nog niet mee de juiste woning te vinden. Belden we achter een woning aan, was hij weer verkocht. Gingen we een woning bekijken, bleek er voor tienduizenden guldens aan verspijkerd te moeten worden. Ook niet echt de bedoeling.

Vorige week hebben we nog twee woningen bekeken. De eerste woning leek wel leuk, alleen vonden we de witte plavuizen op de vloer nog niet echt geweldig. Ook moest er een nieuwe keuken in en er moest veel afgetimmerd worden.
Van de tweede woning hadden we ons, na enkele teleurstellingen, niet veel voorgesteld. Toen we echter de woning binnenkwamen, stonden we perplex. Dit leek goed! Mooie vloer, nette keuken, ruime tuin. Helemaal naar onze zin.

Omdat dit de eerste keer is dat we een woning kopen, hebben we rustig aan gedaan. Ik heb later die middag naar de makelaar gebeld voor een optie op de woning en die konden we krijgen. Twee dagen later hebben we de woning nog een keer bekeken en nog steeds waren we erg enthousiast.

Ach ja, dan moet het knoopje toch maar eens doorgehakt worden. Vandaag hebben we een bod gedaan op de woning. Nu maar hopen dat ze met een goed tegenbod komen, want dan zijn we een huis rijker (en heel veel geld armer).
Misschien worden we toch nog Assenaren. Robert moet dan nog wel met de auto naar Groningen naar het werk, maar ik kan zelfs op de fiets. Ook Muzefee staat dan op (verre) fietsafstand (uur fietsen?) en de meeste van onze vrienden wonen ook in Assen.
Bovendien zijn de uitrijdmogelijkheden erg goed in Assen en de stallingskosten zijn niet al te hoog. Dat biedt ook perspectieven voor de toekomst.

Nu maar hopen dat het doorgaat!!! (wat kan een dag lang duren…)
Laatst bijgewerkt door Kitty op 27-02-02 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:29

Ohh,hartstikke gefelicibokt!
Ik duim zeker voor je dat jullie het huis krijgen!
Tis wel lekker voor je dat je goede uitrijmogelijkheden heb,dat is immers heeeeeel belangrijk Haha! Knipoog
Succes!!!!!!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:49

Leuk Kitty! Het kan heel snel gaan hoor, met die van ons was het binnen een week bekeken. Waar ga je Muzefee dan neerzetten? Bij Cody op de manege?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:53

Hey wat leuk! Al vind ik het wel jammer dat jullie hier weg gaan. Maar goed, zo ver is Assen ook weer niet Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:56

Oe oe oe, wat spannend voor je!

het zijn malle tijden als je een huis wilt kopen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 17:01

Gatverdarrie... ik zit me hier toch de hele dag al een potje zenuwachtig te zijn. Ik vind dit niet leuk.

Citaat:
Hey wat leuk! Al vind ik het wel jammer dat jullie hier weg gaan. Maar goed, zo ver is Assen ook weer niet

Ik had al gezegd dat je maar mooi langs moet komen. Twintig minuutjes treinen en je bent in Assen.

Over een half uur bel ik de makelaar maar weer eens op. Hij zou namelijk terug bellen vandaag om het bod te bevestigen maar ik heb nog steeds niets van hem gehoord.

Ik kan hier slecht tegen.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:41

spannned hoor. Ik duim met je mee.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:56

Het half uur is alang voorbij!
Heb je goed nieuws!
Ik hoop het voor je Party!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 21:05

Kitty schreef:

Ik kan hier slecht tegen.


Ja, ik weet er alles van... weinig Dromen in ieder geval...
En? Wat is het geworden?

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 09:38

Ik heb gebeld, de betreffende makelaar niet aanwezig. Gevraagd of hij terug kon bellen.
Midden tijdens de springles gisteravond belde hij ineens op mijn mobiel. De eigenaren hadden een tegenbod gedaan, nog vrij hoog…
Vandaag komen wij dus maar weer met een bod om toch een beetje bij “onze” prijs in de buurt te komen.
Maar ik houd jullie op de hoogte!

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 10:34

Ja dat is het spelletje! Je doet eerst een bod, wat eigenlijk een stuk lager is dan wat je bereid bent te betalen. De sukkel-verkoper neemt het meteen aan, maar de slimme verkoper doet een tegenbod. en dat tegenbod is wel wat lager dan de vraagprijs, maar niet echt veel..
Welnu, ben je nog steeds geinteresseerd, en zitten jullie niet tonnen van elkaar vewijderd, kan je een tweede bod uitbrengen, wat wer een stukje beter bij het midden komt.
In mijn ervaring (ik werk niet in de makelaardij overigens) wordt het tweede bod vaak wel geaccepteerd....
Ik zou niet met een vierde, vijfde bod komen, dan wordt het zo'n gemolken kwestie. Je moet maar zo rekenen, die verkopers willen heus van dat huis af. zeker in deze tijd is een verkoper heel blij met een fatsoenlijk bod....Dat ze nu wat onverschillig doen is vaak gewoon 'toneel'....
Maar buitengewoon spannend is het zeker!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:55

Spannend hoor... Nou maar hopen dat ze na jullie tweede bod ook een beetje overstag gaan. Ik gun het je van harte dat huisje in Assen en zal zeker voor je duimen. Ik ben benieuwd naar een volgende reactie.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 12:27

hee wat spannend. ik hoop dat ze met je tweede bod akkoord gaan en dat je dus binnenkort een huis rijker bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:06

Spannend hoor, je koopt ook niet dagelijks een huis.
De prijzen zijn momenteel wel vrij stabiel geloof ik, de hoge prijsstijgingen zijn wel voorbij.
Heb je al weer wat gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:17

*duim**duim* Hopelijk nemen ze jullie 2e bod wel aan!
Succes er mee!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 17:18

Sterkte en je moet maar zo denken..... van het weekend weten jullie of er verhuisd gaat worden of niet Knipoog !!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 12:53

Het begint steeds spannender te worden. De makelaar belde net...
Ze zijn met een bod gekomen dat ons eigenlijk wel aanstaat.

Robert had het er over dat hij er eigenlijk nog 1000 Euro vanaf wil hebben, maar dat is maar zo'n klein verschil dat het mij de moeite van het heen-en-weer gepingpong niet waard is.

Het zou wel leuk zijn als we vandaag zouden beslissen. Vandaag zijn we namelijk 2,5 jaar bij elkaar en dat zou toch wel een leuk cadeautje zijn.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 12:57

SPANNEND *duim duim duim*

Pff wel een hele aanschaf een huis hoor Haha! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 12:57

Hey wat gaaf!! DOEEEN!!

En tsja, 1000 euro is op zo'n bedrag inderdaad niet zoveel meer... Succes en houd ons op de hoogte hè? Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 13:29

Zoo,spannnnnenddddd Lachen
Succes!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Duran123, Huni, JoT, kaatje89, kvika, Roosch, Saaams, Selina, Verara, xoranlover, xSagan en 182 bezoekers