veulen kopen!! waar op letten¿¿

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manontjuh
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Vlaardingen

veulen kopen!! waar op letten¿¿

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 12:02

Hallo,

Ik ben van plan een veulen te kopen, maar waar moet je nou precies op letten. Ik heb al veel paardne ingereden dus het is niet zo dat ik het niet weet, want bij 'volwassen'' paarden weet ik wel waar je op moet letten. Maar ik d8 misschien is het bij veulens toch net weer wat anders. Ik vind bokt eruug handig Groetjes Manon *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:08

Zijn al meer vragen geweest, probeer de zoekfunctie eens?

Ik zou letten op heldere oogjes, schone neus, rechte beentjes, of hij vol vertrouwen op je afstapt of toch meer afwachtende houding aanneemt, en of hij je aanspreekt.
Voor de rest zou ik zo snel geen veulen kopen (heb er eentje zelf gefokt, die is nu twee jaar oud) en wat ik aan zorgen heb gehad, en wat het me aan geld heeft gekost tot nog toe, wil je niet weten. Ben blij dat ze nog leeft.
Dus voor mij geen veulens meer...ik wil er op kunnen zitten en kijken of het klikt, en kunnen beslissen of het paard te groot of te klein is naar mijn smaak. Met een veulen kun je daar nog helemaal niets van zeggen.

Dus mijn advies? Doe het NIET!

manontjuh
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 12:09

In ieder geval bedankt voor je antwoord

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:47

Echt een veulen?
Of meer als in 2 jarig en ouder?

Bij een veulen zou ik idd op bovenstaande letten, het lijkt me sowieso al moeilijker, denk dat keuren bv nog weinig nut heeft, een risico wat ik niet snel zou durven nemen Haha!

Ik denk dat het er iig aan ligt aan wat je zelf wilt, de 1 wilt een veulen wat al volop in handen is geweest en het groottste gedeelte kwa mensen al kent en weet, het brutalere soort even algemeen gezegt.
Ikzelf val bv meer voor de lekker in het wei met mams gestaan hebbend type.
Lekker met de tijd alles zelf uitvogelen Haha!

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:00

ik zou zelf ook niet snel voor een veulen kiezen, totdat je hem in kan gaan rijden kan er nog zoveel gebeuren en ook fout gaan, misschien gaat het met de groei niet helemaal goed, dan ziet dat veulen er nu wel leuk uit maar dan heb je uiteindelijk misschien nog niets, het blijft met een veulen nog erg lang onzeker wat je nu eigenlijk gekocht hebt maar verder zou ik letten op wat er al gezegd is, het kan natuurlijk ook allemaal goed gaan,

succes ermee.