weight builder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

weight builder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 15:27

Er werd mij aangeraden om m'n jaarling een kuur weight builder te geven ter voorbereiding van de halterwedstrijden.

Wie is ermee vertrouwd?


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:32

Ik heb een paar jaar geleden een keer geprobeerd, 1 emmertje. Ik heb een paard dat niet graag eet en dus proberen maar. Dikker is ze niet geworden maar ze begon heel mooi te glimmen!
Ik weet wel dat het toen heel duur was.
Kun je niet gewoon voer geven met meer vetten er in of olie over het eten doen?

diamond
Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:04

hallo ik geef gewoon voor de halter show
een kruiden mengeling van pavo 2sheppen smorgens en 2 s'avonds en bulding ook van pavo smorgens een schepje en s'avond's daar bij moet je wel je paard trainen in de roundpen
geen galop enkel draven daar worden ze stuizer van en liggen de spieren er mooi op .en de dag voor de wedstrijd je paard wassen met zilverchampoo van velvet daar blinken ze mooi van
bij die voeding geef ik nog wel wortelen en hooi bij
veel succes OK dan!

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:20

als je paard een halter type is is de beste methode om er flink mee te trainen dat hij goed naast je loopt, vierkant staat, en stil staat als de jury langs komt, en verders goed afzweten op stal dat de vacht optimaal is.
is je paard geen halter type zal het met de toevoegingen van allerlei "rommel" ook geen halter type worden, ook dan weer kan je het beste gewoon trainen met je paard en er het beste van maken.
want wat wil je nu eigenlijk, je paard is pas 1 jaar oud, nog volop in de groei, en wil je er later nog op gaan rijden ?, als dat wel het geval is wens ik je dan veel plezier met een opgeblazen kikker,( sorry dat ik het zo zeg, maar zo gaat je paard er ongeveer uitzien) want van een kind ga je ook geen body builder maken toch ? en zo is het ook bij jonge dieren laat ze eerst eens uit groeien voor je er van alles in gaat stoppen.
of is bij jou winnen belangrijker als het meedoen?

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:44

misschien beetje off topic, maar weet iemand dan misschien een site waar een hoop informatie op staat met betrekking tot het halteren en het halter klaar maken van een jong paard?

groetjes leanne


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:49

Ik gaf het mijn paard een tijdje toen hij nogal schraal was. Hielp super.

Alleen heb ik ook ernstig mijn twijfels bij het geven aan zo'n jong paard. Daarin ga ik helemaal met Piggeljay in. Het diertje is nog in de groei. Laat het dan eerst maar eens lekker uitgroeien.

Wat is halteren trouwens:?

'Paint' it 'Black'

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:53

horsea schreef:
misschien beetje off topic, maar weet iemand dan misschien een site waar een hoop informatie op staat met betrekking tot het halteren en het halter klaar maken van een jong paard?

groetjes leanne


Ja! Die site heet bokt! Knipoog
Bij de zoekfunctie kan je erg veel vinden
Wat toiletteren betreft, Francis heeft vorige week zondag een toiletterdag gehouden bij de Veluwe Ranch: [ITP] Toiletteerclinic Francis, Hoenderloo (zo 11 juli)

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:15

Ik ben even gaan zoeken op weight builder en kwam dit antwoord van Francis tegen

[WN] Supplementen
Francis schreef:
Ik zou zowiezo heel goed oppassen met wat voor voedingssupplement je voert. Ik heb in het verleden ook wel het één en ander gevoerd, tot hele dure Amerikaanse mengseltjes aan toe, maar er weinig resultaat mee gehad.
Door omstandigheden was Dot heel erg afgevallen en ik wilde iets bijvoeren om haar wat beter op gewicht te laten komen. Maar er zijn dus zelfs middelen in de handel (zoals Weight Builder, ook bij de paardendrogist te koop, waar je toch zulke 'gezonde' dingen kunt kopen) waar DIERLIJKE bestanddelen in verwerkt zijn, en dit is dus HEEL SLECHT voor je paard! Gelukkig kwam ik daar achter voordat ik het kocht.


Misschien handig om mee te nemen in de overweging...

Persoonlijk zal ik niet zo snel grijpen naar een supplement als Weight Builder. Ik heb een jaarling die er goed uitziet op normaal voer en kuil en waarom zou ik hem er meer als een tank uit laten zien door het gebruik van bijvoorbeeld weight builder?

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:18

Seppe:is dit voor je quarter-hengstje of voor de appaloosa?
Toch even belangerijk om te weten over welk paard dit gaat voor je een mening geeft,niet?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:42

Als je iets wilt gebruiken wat goed werkt, dan zou ik Soul Mate gebruiken.
Daar heb ik meer vertrouwen in en heb uit eigen ervaring mee te maken gehad.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:16

ja, ik heb paarden ook erg zien opknappen door de soul mate

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:02

Ok, ik zag al een oude post van me langs komen (bedankt Gera), maar inderdaad kwam ik er achter dat er in Weight Builder dierlijke eiwitten zitten. Niet voeren dus!
Inderdaad is er over Halteren en Toiletteren al veel geschreven hier op Bokt... even de zoekfunctie er over en je kunt het allemaal lezen.
Qua extra gewicht... wat er genetisch niet aan zit krijg je er met voeren ook niet aan. Een halterpaard moet fit zijn, niet vet.
Dus training (hoewel ik dat persoonlijk met een jaarling niet te veel zou doen, zelf heb ik Dot als jaarling niet getraint als in longeren. Alleen Haltertraining in de vorm van leren staan).
Voor dat kleine beetje extra kun je wel olie voeren. Soya olie is het best, en dan ongeveer een kopje olie per dag (wel verdelen over meerdere voedingen). Een paard wat nog in de groei is heeft ook eiwitten nodig voor de spieropbouw, dus voer met een iets hoger eiwitpercentage is ook goed.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:14

Ik ben zowieso al niet voor het toedienen van teveel voeder, laat staan van supplementen. Ik ben er zelfs niet voor om een paard op stal te zetten...
Het werd mij enkel als goedbedoeld advies meegegeven door mensen met ervaring in de halter. En ik wilde de mening horen van mensen die het zelf al gebruikt hebben.
Ik ben er absoluut tegen, zeker wat jonge paarden betreft. Ik ga nog een paar Appaloosa halterwedstrijden afwachten en nog wat meer kennis vergaren.

En ja Horsea, je moet bokt eens afschuimen voor de beste haltertips Cool

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:47

laat je paard gewoon paard zijn , daar is ie voor bedoeld.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_ en 7 bezoekers