bereden politie is komen kijken naar Noah!(lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

bereden politie is komen kijken naar Noah!(lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 15:16

Ik wist niet dat ze vandaag zouden komen, dus ik had hem net in zijn longeersetje gehesen (zadel + touwtjes) om eerst even te longeren en daarna te gaan rijden. Maar toen kwamen zij net aan.
Het begon leuk, want het eerste dat hij zei is dat hij hoopte dat dit het paard was waarvoor hij kwam--> ja dus!
Maar het rijden was redelijk rampzalig. Hij ging erop (klein kaboutertje op mijn reus Haha! ), gelijk vol zijn sporen erin en aan de voorkant lekker strak en hop in draf. Niets losrijden en even aanvoelen. En als je iets net niet moet doen is dat het bij Noot. Resultaat --> paard volledig in de stress, hoofd tegen het plafond en rennen maar. Geen land meer mee te bezeilen! Boos!
Ik heb vanaf de kant maar even verteld hoe hij normaal gereden wordt, maar die man vond hem maar niets. Hij zei steeds: weinig toegankelijk, kan niets voor een 9 jarige.
Later ging hij hem wel iets meer ruimte geven en toen kwam hij wel rond, maar ontspannen ho maar. Na 20 minuten is die man eraf gegaan met een knalrood hoofd en zweetdruppels. En toen heb ik nog maar even laten zien hoe ik hem rij (ook niet zo fantastisch meestal, maar nu vergeleken bij hem geweldig! Tong uitsteken) . Toen liep hij dus vrij goed rond en in galop keurig rond. Dat hebben ze dus gelukkig ook wel gezien.
Ik heb wel alles over Noah verteld. Ook over mijn paraplu-experiment van afgelopen week. Ik heb hem toen losgegooid en ben met een felpaars met rode paraplu gaan gooien en open en dichtklappen voor en achter en boven hem. Vond ie erg interessant en niet eng. Hij ging de plu steeds even onderzoeken en tegen schoppen enzo.
Qua type en verhaal/gedrag/betrouwbaarheid vonden ze hem prima, maar dressuurmatig dus niet. Dus nu moeten ze overleggen en ik hoor het pas over 1.5 week.
Ze waren een beetje sceptisch of een doorsnee politieruiter hem zou kunnen rijden. Ik weet zeker van wel, maar hij moet wel even de tijd krijgen om los te komen en zich te durven ontspannen. Je moet dus juist niet gaan vechten. Ik had wel een beetje meer ruitergevoel van die man verwacht. Het is tenslotte en instructeur daar! Huilen
Ik weet ook niet wat ze verwachten van een paard. Hij moet goed aan hulpen staan natuurlijk en gehoorzaam zijn. Maar moet ie ook echt hoog dressuurmatig aangereden zijn?
Nou ja, ik moet het nog even afwachten dus. De eigenaar dacht dat ze hem waarschijnlijk wel op proef zouden nemen. Ik hoop dan wel dat iemand anders hem gaat rijden.
O ja die andere man die erbij was, was wel realistischer. Die wilde hem wel even uitproberen, maar die andere man reed op ieder paard weg volgens hem en reed ook het beste. Dus als die er niet mee overweg kon, dan kon niemand het. Tja, dat zal best, maar dan moet je wel de tijd nemen om een paard een beetje aan te voelen en los te rijden.
Ik ben wel erg teleurgesteld nu! Huilen Huilen


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:18

Jammer dat het zo tegen viel

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 15:22

Ik zou hem eigenlijk niet eens rijden vandaag. Mijn zus is aan de beurt, maar dat was ik vergeten, Maar goed ook, anderes had ik niet geweten dat ze kwamen kijken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:25

Vervelend dat het zo gelopen is. Ik vind het vreemd dat die man gelijk zo ging rijden, het lijkt me dat je zo'n beestje eerst even moet aftasten.

Dit gaat over je leasepaard of niet? Vind je het niet jammer dat ie weg gaat dan?

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 15:30

Ja, dit gaat over het leasepaard en het is wel jammer. Maar ik vond het niet eerlijk tegenover hem meer om steeds maar door te blijven vechten voor iets dat dus heel duidelijk niet lukt.
Het is een prima paard om op buiten te rijden, maar ik wil meer. Ik wil nu eindelijk eens netjes en subtiel leren dressuren en dat gaat niet met hem, want we voelen elkaar echt niet aan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:35

Ja, ik had al eerder begrepen dat het dressuurrijden niet helemaal soepel liep met hem. Kun je dan een ander paard leasen of koop je er een?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:37

Kwamen de heren uit Den Haag, of uit een ander arrondissement?

Je suis Charlie.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 15:45

De heren kwamen uit Den Haag (MAdestein).

IK ga weer een ander paard leasen via Wim, maar dan wel 1 die al meer kan (minmaal M) en die een stuk makkelijker zit en te rijden is. Maar ik wilde Noah niet zomaar inruilen. Zeker niet omdat de bereden politie vorig jaar heeft geinformeerd of hij te koop was.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:54

Verschrikkelijk, zulke mensen vind ik echt een ramp. Dan vraag ik liever of ze af willen stappen en dat ik wel verder zoek naar een andere koper.

Ik heb ook ooit eens zulke kopers gehad voor mijn andere merrie, was voor een meisje bedoeld maar de instructrice ging wel ff een rondje rijden. Ik had haar rustig voorgereden netjes rond etc. Zij ging er op en schoppen/trekken slaan etc en m'n pony had op dat moment nog geen twee stappen gelopen Verward

Ik heb haar duidelijk vermeld dat dat niet mijn manier was van rijden (ik had haar zelf ingereden dus was ook niet anders gewend)...
En gezegd dat ze als de zodemieter van die pony af moest. Moeder en het meisje stonden erbij (mij aankijkend of ik wel helemaal spoorde).
Ik heb gevraagd of dat meisje zelf nog wou rijden (want daar was ie tenslotte voor bedoeld) want die instructrice kwam er echt niet meer op...

Ik denk dat die instructeurs/trices denken iets te moeten bewijzen omdat ze les geven ofzo en daardoor juist het tegenovergestelde bereiken...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:54

Nee, logisch dat je dat paard niet zomaar inruilt. Je hebt hem toch een hele tijd gedaan. Is er niemand anders die hem wil leasen?

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 16:12

Noop, Dat zou ik ook wel moeilijk vinden denk ik. Ga ik de hele tijd op zitten letten of het wel goed gaat enzo. Wim denkt dat hij eventueel wel de manege inkan. Maar dat gaat dus mooi niet gebeuren! Daar is hij echt niet geschikt voor.

Het irritante is dat die man Noah inderdaad niet gaat rijden. Ik weet ook niet waarom hij zo agressief te werk ging. Maar goed Noah is mijn paard niet en ik kan dus ook niet zeggen dat iemand maar op moet rotten.
Ik heb hem wel even laten zien dat zijn geweldige rijstijl dus minder effectief was dan mijn recreatieve rijstijl --> net goed.
Ik wil hem toch wel graag naar de BP toehebben, omdat ik weet dat het werk hem past en hij goed verzorgd wordt.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:16

Nou ja, misschien komt hij er toch nog terecht. Gewoon even afwachten, maar ik snap dat je teleurgesteld bent.

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:30

ik heb een tijdje les gehad van iemand bij de bereden politie....kon zelf ook niet echt denderend op een paard zitten, en z'n les bestond ook voornamelijk uit hij moet dit en hij moet dat.....klinkt een beetje als de zelfde!!! er zijn daar ook een hoop mensen die wel weten hoe t moet hoor....succes

[ITP] Van groentje naar dame in de dop

Z1 strtgr. ❤️ 21-12-20 slaap lekker eitje.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:58

Je zou verwachten dat hij dit anders had aangepakt. Jammer zeg dat hij zo drammerig is gaan rijden en het paardje niet eerst eens wilde aanvoelen.

gr

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:10

Daar had ik mijn paard niet aan verkocht.
Helaas ligt die beslissing denk ik niet bij jou.
Zo ga je toch niet voor het eerst op een paard zitten?
Ik kan me voorstellen dat je wil weten wat hij allemaal kan, maar dan wil je dat paard toch eerst een paar rondjes aanvoelen.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:42

Wat moet dat een nare ervaring zijn geweest zeg.Als hij op mijn paard zo had gedaan had ik hem er ook pardoes af gehaald.Wat verbeeld ie zich wel.Ik vind het wel knap dat je ff voorgedaan heb hoe het dus WEL hoort.Maar toch wens ik je sterkte met de verkoop.Misschien komt er wel iemand anders voor hem kijken,die je beter bevalt.

Bart..we zullen je missen r.i.p

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:38

Je mag verwachten dat zo iemand indd wel even aan het paard gaat wennen en andersom. Je kunt niet zomaar met elk paard wegrijden... Ik ben wel benieuwd wat hun keuze gaat worden.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 23:11

Toch hoop ik dat hij wel op proef mag. Die man gaat hem uiteindelijk toch niet rijden en er zijn nog meer instructeurs. Hij is ook niet degene die normaal komt kijken de eerste keer (goh ik vraag me af waarom : )). Dus ik neem aan dat de opperpiet daar hem dan gaat uitproberen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:50

Uhm...................een paard bij de BP moet niet denken, maar doen. Die mensen moeten er 100% vertrouwen in kunnen krijgen, soms met een compleet andere diender erop dan hun vaste berijder en dan moeten ze nóg onverschrokken hun werk doen. Ik vrees dat deze rijder je paard even kort maar krachtig heeft getest. Of het een slimme actie is om dat te doen met (emotioneel beladen) kijkers..........tja, dat betwijfel ik.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:56

Hmmm dit is heel vervelend dat ze er zo opstappen en meteen als een debiel dat beestje laten lopen. Hoe dan ook voor zover ik weet worden bij ons bij de beredenen de paarden ook rustig bereden voordat ze in volle draf enz alle kanten op vliegen.

Daarbij weet ik vanuit onze regio dat een paard helemaal niet dressuurmatig gereden hoeft te worden. Hij moet de hulpen wel weten, maar hoeft niet netjes omlaag te lopen of zo.

Ik ben benieuwd wat ze beslissen....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:39

Mijn man werkt bij de beredene in een andere regio. Wat ik van hem begrijp is dat het paard groot en koel in het hoofd moet zijn. Hun laatste aankoop is een heel koele 4 jarige, deze kon dus nog niks. Meestal rijden de instructeurs de eerste weken met het paard en daarna de andere dienders. Er word dan meeestal in overleg besloten om het paard te houden of niet.
verder vind ik ze heel goed voor de paarden. Maar een paard moet wel luisteren en doen wat gevraagd wordt. een beetje vrouwensentiment is daar niet aanwezig.
Ook vinden ze dat ze door hun opleiding alles van paarden en rijden weten. Mijn man inclusief, iets te eigenwijs naar mijn zin. Lachen

het leven is goed met een engels volbloed

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:53

santos schreef:
Mijn man werkt bij de beredene in een andere regio. Wat ik van hem begrijp is dat het paard groot en koel in het hoofd moet zijn. Hun laatste aankoop is een heel koele 4 jarige, deze kon dus nog niks. Meestal rijden de instructeurs de eerste weken met het paard en daarna de andere dienders. Er word dan meeestal in overleg besloten om het paard te houden of niet.
verder vind ik ze heel goed voor de paarden. Maar een paard moet wel luisteren en doen wat gevraagd wordt. een beetje vrouwensentiment is daar niet aanwezig.
Ook vinden ze dat ze door hun opleiding alles van paarden en rijden weten. Mijn man inclusief, iets te eigenwijs naar mijn zin. Lachen


Dat is ook waar. Ik ben nog nooit bij de trainingen van de paarden geweest, maar als burger moet het met je paard klikken. Maar bij de beredenen al helemaal. En je moet daar op meerdere paarden kunnen rijden omdat jouw paard ook een keer ziek kan zijn of wat dan ook. Aparte paarden politiepaarden.

En dat je man eigenwijs is.... Dat zit erin bij de politie Knipoog Daar denkt iedereen dat ze alles beter weten (oeps zit mezelf nu ook wat af te kraken), dat kan ook altijd leuke discussies oproepen.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 06:57

wiljemijn schreef:
ik heb een tijdje les gehad van iemand bij de bereden politie....kon zelf ook niet echt denderend op een paard zitten, en z'n les bestond ook voornamelijk uit hij moet dit en hij moet dat.....klinkt een beetje als de zelfde!!! er zijn daar ook een hoop mensen die wel weten hoe t moet hoor....succes

Was dat op een manege in nieuwegein toevallig?

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:09

wat een tegenvaller zeg! ik heb stage gelopen bij de bereden politie in Boxtel, en idd iedere dasg zweten bij de dressuurles Haha! L/M waren de meeste wel, zommige paarden liepen zelf op Z niveau! en waren door iedere ruiter na te rijden, ik als L-pony ruiter toen, kreeg er de wissels en appuyementen uit

ook de lessen met over zeil lopen, geweerschoten naast het paard, brandende dingen etc waren superleuk Haha!

maar ze verwachten idd wel wat dressuur van een polititepaard, ook omdatr hoe hoger je paard in de dressuur loopt, hoe fijner en beter hij aan de hulpen staat(dat is wat ze mij toen uitlegden, toen ik vroeg waarom er al die zware dressuurlessen waren)
maar nog belangrijker was dat ze braaf zijn, we hebben toen ook een rondje door Boxtel gemaakt, ikke mee met politie-kleren Haha! en die vrouw waarmee ik was stapte af, ik moest op t paard blijven zitten en haar paard vasthouden, ging zij ff wat lekkers halen bij de bakker, maar toeterende auto's/scooters en een langsrazende trein, die 2 paarden stonden doodstil
helaas is die vrouw later verongelukt Verdrietig is toen doodgereden bij het verplaatsen van een auto na een ongeluk, andere auto reed door de politieafzetting heen, mensen uit regio eindhoven herinneren het misschien nog wel, jolanda heette ze.....


maargoed, dat die man dus zo grof reed, vind ik nergens op slaan, dat werkt bij geeneen paard! en er zitten idd soms wel hele erge beginners tussen bij de politie-ruiters dus een keer een ruk aan de teugels oid gebeurd weleens, maar daarvoor hebben ze ook les, en leren dan hopenlijk op de goede manier rijden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:47

Citaat:
Uhm...................een paard bij de BP moet niet denken, maar doen. Die mensen moeten er 100% vertrouwen in kunnen krijgen, soms met een compleet andere diender erop dan hun vaste berijder en dan moeten ze nóg onverschrokken hun werk doen. Ik vrees dat deze rijder je paard even kort maar krachtig heeft getest. Of het een slimme actie is om dat te doen met (emotioneel beladen) kijkers..........tja, dat betwijfel ik.


Dat snap ik dus volkomen,maar dan nog. Noah is trouwens behoorlijk onverschrokken in het dagelijks leven. Daar zie ik dus echt geen problemen uit voortkomen.
Het enige waar hij echt van over de zeik gaat is wat die man dus deed. Een vreemde ruiter op een vreemd paard moet eerst even de tijd nemen om aan te voelen waar de knoppen zitten. En altijd eerst losrijden!
Je kan mij niet vertellen dat een diender op een vreemd paard een voetbalwedstrijd moet gaan begeleiden. Ik ken mensen bij de BP en iedereen heeft nou juist een eigen paard om het vertrouwen goed op te bouwen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denisesilver, F_inley, inge_romeo, lina1998, Muga, Taucha, Vagabondo en 125 bezoekers