Help! Ik val zo snel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poliepsel
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Maastricht

Help! Ik val zo snel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 21:30

Hooi mensjes!

Nou...ik zit met een probleem.

Toen ik net reed, zo'n 2/3 jaar terug vond ik het geweldig om zonder beugels of zonder zadel te rijden. Of in dameszit ofzo. Dan zat ik op zo'n manegeponytje, wat wel es verschrikkelijk wilde hobbelen, zonder beugels met mijn armen te zwaaien enzo. Allemaal prima...paar keer er bijna afgevallen, en ook een paar keer écht gevallen. Maar dat maakte me niks uit.

Nu, een tijdje verder, rijd ik nog steeds op die manege, maar nu vooral op paarden. Pas reden we weer zonder beugels... Nou, ik zal eerder zijn...ik scheet bijna in mijn broek.

Zondag ga ik op ponykamp. Super erge zin in! Allemaal Fjordjes en Haflingertjes! Haha! Nooit op dat soort beesjes gereden, maar ze zijn zoo moooi Haha!:D:D MAar nu mijn probleem... We gaan daar regelmatig zonder beugels of zadel rijden... KOrtom:

Wie helpt mij met ín op het paard te blijven? En mij meer zekerheid en vertrouwen te geven?

Grtz... Carolien

Praten is zilver, Hinniken goud ghihi:P


Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:32

Denk dat het wel goed zal gaan hoor. Haflingers en fjorden hebben een lekkere brede rug en zitten echt heerlijk zonder beugels. En hakken naar beneden en benen goed aansluiten. Succes!

Poliepsel
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 21:33

Dankjewel! Maar Haflingers en Fjorden zitten over het algemeen wel lekker? Niet van die hobbelbeesjes dus? Gelukkig Haha!

Praten is zilver, Hinniken goud ghihi:P

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:33

Vraag als je alleen zonder beugels rijdt of je er een bokriempje op mag hebben om af en toe aan vast te grijpen Lachen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:45

probeer vooral te genieten. of vraag om samen een liedje te zingen. zodat je ontspant! heel belangrijk.
en veeeeeeel plezier op kamp !

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:51

En vooral niet je knieen aanknijpen tegen het zadel zodat je je vastklemt zeg maar.. Want dan ga je glijden/hobbelen..
idd veel plezier op kamp!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:24

fjorden en haflingers hebben vaak een hele vlakke draf en galop, waardoor je niet zo hobbelt! en omdat ze vaak lekker breed zijn zit je ook wat steviger! veel plezier!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:24

Zazoutje schreef:
En vooral niet je knieen aanknijpen tegen het zadel zodat je je vastklemt zeg maar.. Want dan ga je glijden/hobbelen..
idd veel plezier op kamp!

idd! vooral niet vast klemmen.

. . .
. . .
. . .

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:29

Doe alsof je in een lekkere stoel tv zit te kijken Tong uitsteken
En zoals al gezegd is: niet klemmen.

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:38

De meeste tips zijn al gegeven Lachen
Maar nog 1 ding; zeg gewoon van te voren tegen je instructeur/instructrice daar dat je 'bang' bent om snel te vallen. Schaam je er niet voor en zeg het gewoon eerlijk. Dan kunnen zij er ook rekening mee houden, en je misschien onder het rijden wat extra tips geven.
En wat al gezegd werd, haflingers en fjorden zitten over het algemeen hartstikke lekker zonder zadel.

Veel plezier op ponykamp! Lachen


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:52

je kunt ook gewoon een halstertouw om z'n nek knopen, dan kun je je vasthouden als het te eng word. en voorkom je dat je aan de teugels gaat hangen Lachen

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:50

Probeer in het begin vooral lekker langzaam te draven. In zo'n waggelgangetje is het gemakkelijker om te blijven zitten. Als dat een tijdje lekker gaat zul je zien dat je al snel in een hoger tempo durft. Veel plezier op het ponykamp!

Sometimes life is a fiets bitch...........

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 07:42

probeer ook iets meer achterover te zitten, helpt ook enorm, ik heb een paard die ruime gangen heeft(en ook behoorlijk hoor dr benen optilt) en als ik dan wat meer naar achter ga zitten blijf ik beter zitten (betere balans) vell plezier en succes xxx

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:56

Ontspannen... en benen lang maken...
Idd niet gaan klemmen...

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:00

benen naar voren en rug naar achteren en vooral niet klemmen haflingers eb fjorden rijden nogal lekker

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:05

Ik rijd al een jaar lang elke dag een kwartier zonder beugels, in het begin lag ik er bij elke bocht bijna af, en nu....nu zit ik als een huis Schijnheilig Als je in stap het gevoel hebt dat je goed zit, begin je aan een *babydrafje*, tot je de uitgestrekte onder de knie hebt Maar voordat je draaft, kun je beter galloperen, das makkelijker -> logica Tong uitsteken

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:20

Niet eraan denken dat je bang bent. Soms denken mensen: Ojee, dit is eng en gaan ze zichzelf aanpraten dat het eng en levens gevaarlijk is.
Kijk gewoon voor je uit, klets met anderen en je bent het zo vergeten!

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:05

je moet gewoon eerst zonder zadel een tijdje gaan stappen tot je lekker op je gemakkiej zit.. pas als je ontspannen bent kan je netjes blijven zitten in draf.. hou je in draf bezig met je paard en wijs met je tenen naar de grond zodat je je benen lang houdt..

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:03

Diep en ontspannen blijven zitten! Strek je benen een beetje, dat je die niet gaat optrekken. Verder moet ej eigenlijk een beetje zeker van jezelf zijn, want als je je onzeker voelt ga je juist wat gespannen zitten. Heb er gewoon lol in, maar concentreer je wel op je paard! En een halstertouw om zijn/haar hals is ook heel nuttig, je kunt je er aan vast houden als je het wilt en als je er toch bijna af valt of je evenwicht verliest kan je dat stavig vast houden in plaats van heel hard aan de teugels te trekken. Veel plezier en veel succes op ponnykamp!

XxXxX van FloOr...

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:17

als je er op zit, even je knieen optrekken en dan je been weer laten hangen. Als je dit doet, ga je nét even dieper zitten, en daarna gewoon lekker meeliften!!! En idd, niet klemmen met je benen

You're immortal until proven otherwise


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Toffeltje en 11 bezoekers