praten via msn met microfoon: help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

praten via msn met microfoon: help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 23:23

ik heb vanmiddag een microfoontje gekocht zodat ik kan praten via msn en niet zoveel hoef te typen (luie ik Schijnheilig ), maar het gaat niet zoals ik wil.

Als ik de micrfoon in het juiste gat in geluidkaart steek doet hij het prima, hoor mezelf ineens loeihard over mn boxen Wow! Clown maar mijn vriendinnetje in Amerika kon mij niet horen. Erg jammer, ik hoor haar namelijk prima.

Ik heb op msn de audiowizard doorlopen. Daar wordt gevraagd om je boxen te testen (werkt uitstekend) en vervolgens de mic. Daar gaat het fout. Ik moet een geel streepje zien als ik praat, maar dat gebeurd dus niet. Ik heb met wat instellingen geprutst, maar tot nu toe zonder resultaat. Scheve mond Ik kan trouwens ook niets opnemen via de microfoon. Verkeerde instelling waarschijnlijk, maar welke? Verward

Ik heb trouwens win98 Bloos!
Wie helpt?! Connie (amerikaans vriendinnetje) zal dolgelukkig zijn als alles werkt.



esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:13

heej wind
het ligt waarschijnlijk aan de geluidskaart van de ander dat moet je maar eens vragen
xxx Esther

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 20:43

nope, ligt zeker weten aanmijn computer helaas

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:59

okee.. naja dan kan ik je verder niet helpen Knipoog
veel suc6 er nog mee dan he
xxx esther

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:00

Ik heb het ook , echt heel erg vervelend , ik wil ook kletsen Boos!

    S p o t.

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:02

jaah ik had het aan het begin ook maar later heeft m'n geniale broer er wat aan gedaan, wat moet je niej vragen, maar hij deed het ineens weer:D

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:08

het wil wel eens helpen ( bij een vriendin) om naar configuratiescherm-> spraak, geluid en geluidsapparaten-> Geluiden en audioapparaten tegaan
Dan het tabblad "spraak" aanklikken en dan hardware testen. kijken of daar alles goed werkt. Als dat niet lukt, weet ik het ook niet

Onderschrift? Nog nooit van gehoord....

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 18:11

dat tabblad heb je niet in windows98.. helaas.

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:51

hmm... ook niet een ander tabblad waar je hardware kan testen?

Onderschrift? Nog nooit van gehoord....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:56

Vaak werkt het nét niet goed met een microfoontje. Wat wij doen: Koptelefoon in de ingang van de microfoon doen en door het linkse oor-ding praten. Dan doet 'ie het ineens wel. Verward

Toos paardloos

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:01

lol, ga naar het luidsprekertje, rechtsonderin je scherm. daar dubbelklikken, zodat je je geluidinstellingen krijgt. Dan ga je naar opties - eigenschappen, zorg dat opnemen geslecteerd staat en zorg vervolgens dat alle vakjes aangevinkt staan, daarna klik je op ok.
Dan staan er een aantal dingen die je kan selecteren, als je alleen maar je microfoon geluid wil versturen selecteer je de microfoon, anders doe je stereo uit mix, wave uit mix of mono uit mix, is allemaal goed. Dan gaat al het geluid wat over je computer gaat ook verstuurd via msn...

Hoop dat het een beetje duidelijk is...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 10:27

Jacksel schreef:
lol, ga naar het luidsprekertje, rechtsonderin je scherm. daar dubbelklikken, zodat je je geluidinstellingen krijgt. Dan ga je naar opties - eigenschappen, zorg dat opnemen geslecteerd staat en zorg vervolgens dat alle vakjes aangevinkt staan, daarna klik je op ok.
Dan staan er een aantal dingen die je kan selecteren, als je alleen maar je microfoon geluid wil versturen selecteer je de microfoon, anders doe je stereo uit mix, wave uit mix of mono uit mix, is allemaal goed. Dan gaat al het geluid wat over je computer gaat ook verstuurd via msn...

Hoop dat het een beetje duidelijk is...


*zucht*
had het bovenstaande al gedaan, maar nu inderdaad alle andere dingen uitgezet. Hielp niet. Wel gisteravond bij een vriend thuis gepraat via msn. Bij hem werkt het dus wel, maar zijn computer is veel nieuwer dan die van mij. Misschien ligt het daar aan. Scheve mond

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 10:29

imker schreef:
Vaak werkt het nét niet goed met een microfoontje. Wat wij doen: Koptelefoon in de ingang van de microfoon doen en door het linkse oor-ding praten. Dan doet 'ie het ineens wel. Verward



huh?
Praten door een koptelefoon? Clown vreemde computers ook altijd...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers