Paard niet te vangen in het land :-S..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Paard niet te vangen in het land :-S..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:22

Grrr wordt er gek van Boos!
Spike laat zich de laatste tijd niet meer pakken in het land..
Het is een tijd super gegaan hij kwam gewoon naar je toe..
Maar nu die dag en nacht in t land staat rent hij keihard weg Boos!
vroeger kwam die nog wel voor een hapje eten of een wortel maar nu draait ie zn kont naar me toe.. Ook bij andere mensen is hij zo vervelend Verward Wie heeft er tips???

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.


Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:30

staat die alleen?
bij ons op de manege liggen de weilanden achter de binnenbak
met schrikdraad is de poort van het weiland verbonden met de binnenbak die met een grote poort openkan
weide gaat open
binnenbak ook
en we jagen een deel paarden binnen
porten toe
paarden vangen en inbox
en dan een volgende kluit
zo kan je hem mss vangen

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:45

nee hij staat niet alleen staat in een kudde van 13 paarden.. Helaas kunnen wij het niet doen zoals bij jullie op de manege omdat het land niet aan een bak of iets is verbonden Verward

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:49

en kun je geen zon verplaatsbaar schrikdraad gebruiken, een deel van bv 10/10 afzetten, en hem daarinjagen, afsluiten, en dan vangen
of als je heel veel draad hebt, het weiland halvern, dan dat stuk ook weer halvern, dan ook weer halveren, totdat het klein genoeg is om hem te vangen...

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:51

Met z'n 2en touw en hem steeds zo pakken doormiddel van touw in een hoekje drijven.
Heb dit bij 3 paarden gedaan en hielp perfect na paar weken had die er genoeg van en kwam wel gewoon naar me toe.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:56

pff wat een werk de hele tijd, als je hem maar goed veel te vreten geeft komt ie uit zich zelf wel een keer

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 22:09

MRmichiel schreef:
pff wat een werk de hele tijd, als je hem maar goed veel te vreten geeft komt ie uit zich zelf wel een keer


whaha ging t maar zo makkelijk... Helaas is het een type paard wat erg snel dik wordt dus dat gaat niet!

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:31

Met voer Lachen

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 22:52

Quote schreef:
Met voer Lachen

zoals hier boven stond werkt dat niet!

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:04

Probeer mijn idee eens uit het heeft bij 3 paarden geholpen..het kost tijd ja, maar ja dan heb je wat..
Hoop dat het lukt met je paardje

Volgende heb ik ook een keer gedaan:
Stoel in het land en gaan zitten....Komen alle paardjes bij mij langs die krijgen wat lekker enzo word die vanzelf nieuwsschierig en komt die ook en hoppa hebbes Lachen
En misschien tijdje halster in land om laten?

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:09

Wat ook tijd kost en ook werkt is gewoon domweg erachter aan lopen en ze zeker geen moment de tijd geven om te eten. Zolang ze niet mogen eten, en min of meer toch aan het werk moeten is de lol er op een gegeven moment wel vanaf.

Ik heb op deze manier meerdere paarden kunnen overtuigen om toch maar mee te gaan Haha! .

Als je hieraan begint, niet binnen een kwartier ophouden want dan heeft je paard "gewonnen" en wordt het alleen maar moeilijker.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 23:12

bovenstaande ideën ga ik is proberen Haha! die met die stoel vind ik wel geweldig bedacht.. ik zie me zelf al zitten midden in t land (naast de snelweg) maarja zeker t proberen waard Tong uitsteken halster heeft ie inmiddels al om ... Alleen dat brengt ook weer risico's met zich mee..

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:14

Mizz_mol schreef:
bovenstaande ideën ga ik is proberen Haha! die met die stoel vind ik wel geweldig bedacht.. ik zie me zelf al zitten midden in t land (naast de snelweg) maarja zeker t proberen waard Tong uitsteken halster heeft ie inmiddels al om ... Alleen dat brengt ook weer risico's met zich mee..

Ja het brengt idd risico's met zich mee...toen ik nog verzorgshets had moesten die altijd halster om nooit wat mee gebeurt.

Mijn vorige welshje had ook altijd halster om anders onvangbaar. Daar heb ik dus een uur bij in het land aan de weg gezeten shet en fjord x shet kwamen gezellig bij mij wat biksjes eten en ja toen kon die het niet meer laten..

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:15

Faniek schreef:
Volgende heb ik ook een keer gedaan:
Stoel in het land en gaan zitten....Komen alle paardjes bij mij langs die krijgen wat lekker enzo word die vanzelf nieuwsschierig en komt die ook en hoppa hebbes Lachen


Het nadeel hiervan vindt ik dat het ook nijd op kan leveren tussen de paarden, en voordat je het weet zit je er middenin.

Ik ben ook niet zo'n voorstanders van met voer uit de wei halen, voor je het weet ben je zonder voer nergens meer.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 23:18

Ik ga het zeker proberen Lachen alleen ik heb wel nare ervaringen met halster om laten.. Tinker is vast komen te zitten aan t schrikdraad vraag niet hoe.. en heeft behoorlijke stoot gekregen... uiteindelijk wel los gekomen maar toch.. Verward Heb het halster strak zitten zodat hij nergens aan kan blijven hangen hoop ik! morgen de tactiek STOEL proberen.. alleen jammer dat het kudde van 13 paarden is die nog wel es klappie naar elkaar wil uitdelen Tong uitsteken


(mag wel veel snoepjes mee nemen dan Tong uitsteken )

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:28

Freggel schreef:
Het nadeel hiervan vindt ik dat het ook nijd op kan leveren tussen de paarden, en voordat je het weet zit je er middenin.

Ik ben ook niet zo'n voorstanders van met voer uit de wei halen, voor je het weet ben je zonder voer nergens meer.

Heb je helemaal gelijk in, maar je moet wat...
Als het echt mis gaat altijd bij makkelijk hek in de buurt zitten

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:31

Daarom laat ik ze ook niet met rust ~~}> Extreme duivel . De meeste komen niet omdat ze willen eten en/of niet aan het werk willen.

Zolang ze dus niet mogen eten, en toch moeten lopen is de lol er meestal gauw vanaf Knipoog .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:44

mijn verzorgpaard liet zich door haar baasje ook niet vangen maar ik heb er niet zo heel veel moeite mee, gelukkig maar, ik geef ieder paard dat ik uit de wei haal wel altijd 2 of 3 brokjes, het hoeven geen emmers vol te voer te zijn.

ik haal daar ook wel eens andere paarden uit de wei en wat bij mij soms wel helpt als ze zich omdraaien, gewoon naar ze toe gaan naar de kont en dan begin ik daar gewoon met aaien en zo loop ik dan langzaam naar het hoofd en dan kan ik ze meestal wel bij het halster pakken, gewoon heel rustig blijven, eventueel tussendoor naar een ander paard gaan (als ze in een kudde staan) en die even aaien, niet meteen met voer gaan zwaaien, ik geef ze pas een paar brokjes of 1 snoepje als ik ze aan het touw heb.

tja dit werkt bij mij, misschien is het een idee of ik kom gewoon supermakkelijke paarden tegen Lachen, in ieder geval succes ermee.

pluk de dag voor je in een vaas eindigt.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:03

Met bovenstaande ideeen kan je inderdaad proberen haar te pakken. Maar neem haar dan niet altijd mee uit de wei. Ga ook eens gewoon naar haar in de wei, om haar te aaien, te borstelen of iets anders en niet altijd om haar gelijk mee te nemen en te rijden.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:17

onze pony heeft er ook zo'n handje van! en voer hielp helemaal niks!!
Heb regelmatig jankend in de wei gezeten toen ik nog klein was..
Gelukkig gaat het de laatste tijd goed.. FF AFKLOPPEN!!
Maar als die het een keer weer doet moet je m geen moment met rust laten gewoon steeds achter m aan blijven lopen zodat ie geen moment stil kan staan als je dat lang genoeg volhoudt geven ze zich meestal wel over..
Maar je moet wel heel veel geduld hebben hoor!!! Laat je niet gek maken!!

djerada
Berichten: 543
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:21

Gewoon achter aan blijven lopen. Mijn verzorgshet (doom) deed dat eerst ook altijd. Gewoon achter het paardje aanlopen totdat hij/zij inziet dat het niks helpt om weg te rennen. Draait ie je kont naar je toe? Nader hem dan bij zn hoofd. Draait ie nog met zn kont? wordt boos en loop gewoon naar ons toe en geef hem een tik. SUK6! GreetzZ Yerma!

RiP NANDiNA, MiSS U SO. JE WAS VEELSTE JONG.. NEVER FORGET YOU BABY. =(
» nieuwe verzorgpaardjes, lovee Bubbles and Aylin . =$

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:26

ik ben gewoon in het land gaan liggen boekie erbij en wachten
emmer biks wortelen brood en weet ik wat voor lekkers naast je zetten,neem voor jezelf ook wat lekkers.en wachten tot hij nieuwsgierig word.pak em ook een keer gewoon,voor een knuffel ofzow misschen denk hij wel ja dahag! werken zeker dacht het niet!

Stal De Monte Maisons


Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:50

Nou, mijn verzorgbeessie heeft ook nog zowat, als ik haar straf neemt ze elke mogelijkheid aan om te ontsnappen Lachen en dan gaat ze maar, dan werk ik met stemhulpen: easy, hooo, en klikken met je tong Lachen het helpt wel, dan wordt ze vanzelf moe! En moet ik haar dan straffen als ze weggelopen is??

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:23

kun je hem niet een paar dagen, alleen of met 1 vriendje in een kleiner stukje zetten, met niet al te veel gras in
dan kun je hem daar vangen, en meenemen naar binnen, en voederen
weer naar buiten dan
dist 3 keer per dag
een week lang
nomaal zou die dan moeten naar je toekomen
dan doe je hetzelfde, longeer je hem eerst 10 min. en voeder je terug, weer naar buiten
dit 1 maal, en 2 maal gewoon voederen
en zo bouw je de werktijd op
maar ej haalt hem nog altijd 2 maal uit om te voederen, en 1 mal om te rijden en te voeren
wissel ook de rijtijden af
dus de nee maal rij je smorgens , dan es savonds, es smiddags
anders als je hem bv altij d smiddags rijd gaat die wel weten, op de middag moet ik werken, ik laat me niet pakken Haha!

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:23

miss: niet straffen
als je e kan pakken, belonen
want als ze v wegloopt, en je pakt ze, en je straft haar voor het weglopen, gaat zij denken dat je haar straft omdat ze zich laat vangen, en de volgende keer kun je ze nog moeilijker vangen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Foreverkliek, Fudge, GoogleAdsense, Trendiction en 35 bezoekers