Duindicht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloesje

Berichten: 3
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Boskoop

Duindicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 21:22

hey allemaal. vandaag was ik naasr het renparcours Duindicht geweest. Het was heel leuk. Het was absoluut niet druk. Ik vond alles er vervallen , oud en lelijk uitzien. Is dat zo bij alle renbanen? want mijn instructeur zei dat de paarden rensport enorm afneemt en waarschijnlijk niet lang meer zal bestaan.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:30

je bedoelt Duindigt,tsja ben er de laatste 10 jaar al niet meer geweest maar toen wij zondags gingen met de ponycoraal van de manege uit was t al n betonnen blok met weinig charmants eromheen. Ascot in engelenad is precies t to gestelede maar dat is natuurlijk ook n land waar de rennen en boekingen meer leven als hier.
ik persoonlijk hou er helemaal niet van, maar om terug te komen op jouw vraag, ja vroeger was Duindigt ook al niks moois om naar te kijken. Toch zal t wel altijd blijven bestaan, bestaat ook al jaaaaren dus zal heus niet 1,2,3, ermee ophouden.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:23

Ik dacht dat ik gehoord had dat Duindigt plat zou gaan??? Zouden ze er geen huizen gaan bouwen? Ik heb dit van iemand van mijn stal gehoord, maar deze persoon is nou niet de "allerbetrouwbaarste bron" die ik ken, dus het zal best eens niet waar kunnen zijn.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:05

Zo ver ik weet gaat duindigt niet plat Cool
Het is idd heel jammer dat t niet fatsoendelijk onderhouden wordt,of eventueel opgeknapt wordt.
De rensport hier in ned staat op een laag pitje,en dat is ook te zien aan de renbaan natuurlijk.
Duitsland daartegen is super,vooral Krefeld, Muhllheim en düsseldorf hebben parachtige renbanen, is echt de moeite waard om daar eens heen te gaan kijken.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:23

Ovaalbanen worden ook in de ijslandersport gebruikt. Ik weet het niet zeker, maar zijn dit niet dezelfde banen als die in de rensport? Ze zijn iig ook heeel lang / groot. Lachen Misschien moeten ze de baan verkopen aan een ijslander-stal o.i.d. Tong uitsteken Wordt ie ook weer mooi onderhouden, het is inderdaad jammer dat het niet goed onderhouden / opgeknapt wordt. Scheve mond Weet er zelf overigens niks van af, van de baan in kwestie zelf, ik ben nog nooit naar een renbaan in nederland geweest...

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 04:01

ben er vorige week zondag geweest, het viel me best tegen. Ik vond het lelijk en vervallen, en ook onhandig ingericht. Er is een renbaan, maar daar houdt het ook wel op. En echt druk was het niet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:09

De populariteit van de rensport is idd behoorlijk afgenomen. Naar mijn weten zweeft Duindigt al een hele tijd op het randje van de afgrond. Er is dus geen geld om wat op te knappen.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:07

Dat heb ik idd ook gehoord tess. Mijn smid heeft zelf een draver en komt daar ook geregeld. Ik wil er toevallig a.s. zondag heen gaan eb er voor het laatst jaren geleden een keer geweest. Ik heb toen eenmaal mee getraind was een hele ervaring!
Maar het is allemaal echt oud en vervallen op een paar stallen complexen na.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:26

Het gerucht dat Duindigt plat gaat kan voor een deel kloppen.Ze willen de trainers van Duindigt afhebben(dus dat er echt alleen nog maar gekoerst word).De stallen van deze trainers zouden dan plat gaan en daar zouden dus huizen op komen.Dit is een van de reddingsplannen om Duindigt er weer bovenop te helpen.Je bent vandaag geweest?Waren er koersen vandaag?Als dat zo is dan zijn het de woensdag koersen en die zijn meestal helemaal niet druk bezocht.Op zondag valt het nog wel mee,zeker als je naar een grote koers gaat(bijvoorbeeld ren of draf derby).Dat het oud en vervallen is is zeker jammer,maar ik vind het wel een soort sfeertje(in combinatie met die bomen enzo)....het is gewoon jammer dat er nooit ergens een likje verf overheen gaat ofzo.Ongeveer elke maand komt er een nieuwe directeur vertellen dat hij onze sport gaat redden maar het werkt gewoon allemaal niet.Het zijn allemaal zakkenvullers(op een paar na).De draf en rensport zal ALTIJD blijven bestaan.Als Duindigt en alle andere banen platgaan,zal het toch bij mensen blijven kriebelen.Alleen gaan we dan waarschijnlijk rijden voor de eer en een fles wijn op een stuk zandpad in een bos ofzo Knipoog

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:22

de draf en rensport blijft inderdaad altijd wel bestaan. Er zijn teveel liefhebbers En al gooien ze Duindigt plat, er zijn genoeg andere banen Knipoog (dan maar verhuizen naar het noorden ruitje Tong uitsteken )
Duindigt in inderdaad wat ouder, maar kom maar eens naar Wolvega of Groningen. Wolvega is het modernst, maar Groningen heeft ook mooie gebouwen Helaas is de enige renbaan die van Duindigt...