WK kop en schotel werpen in Beilen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

WK kop en schotel werpen in Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 14:01

Jaja we hebben al veel rare WK's gehad in Beilen. Kerstboomwerpen, rolatorraces en nu...het wek Kop en Schotel werpen. (servies smieten)

Wanneer het is weet ik nog niet precies. Aankomende vrijdag óf 30 juli.
www.detuinkabouter.nl schreef:

KOP EN SCHOTEL GOOIEN
(SERVIES SMIETEN)

ONDER HET MOTTO VAN: SCHERVEN BRENGEN GELUK!

30 juli worden voor het eerst de open Nederlandse Kampioenschappen kop en schotel gooien gehouden!


De bedoeling is om de kop én schotel samen zo ver mogelijk weg te gooien.
De afstand wordt bepaald door het stuk servies dat het eerst de grond raakt.


Dit hele gebeuren vindt plaats in het centrum van Beilen.
Er zijn verschillende categorieën, waaronder ‘Wedgwood’, 'Villeroy en Boch', chinees porselein en vele anderen.


Deelnemers mogen hun eigen wedstrijd kop-en-schotel meenemen. Deze moet echter door
Hebben de deelnemers echter geen eigen kop-en-schotel ter beschikking, dan is deze aan de baan verkrijgbaar voor € 1,00 per stuk.
Na aankoop mag er niet meer geruild worden.

Deelnemers dienen zich aan de volgende regels te houden:
1. Kop en schotel dienen onderhands gegooid te worden.
2. De afstand wordt bepaald door het stuk servies dat als eerste de grond raakt.
3. De deelnemers worden gecontroleerd op gebruik van prestatie beïnvloedende middelen,
maar niet op alcohol en humor.
4. De door de deelnemers meegenomen kop-en-schotel dient te worden gekeurd door de jury
op elektronische aandrijving, aan elkaar geplakt servies of andere sabotage praktijken.
5. De doorsnede van de schotel mag niet groter zijn dan 1 meter.
6. Gooien vanaf een gemarkeerde lijn.
7. Slingeren is verboden op straffe van diskwalificatie i.v.m. het publiek langs de baan.
8. De baan is 100 meter lang en de deelnemer die verder gooit zal gediskwalificeerd worden.
9. De deelnemer is verplicht alle aanwijzingen op te volgen en alle beslissingen van de
wedstrijdleiding te accepteren.
10. Deelnemers worden verplicht te blijven tot aan de prijsuitreiking.
11. De winnaars dienen na afloop hun medewerking te verlenen aan eventuele interviews met
de aanwezige media (in verstaanbaar Nederlands).
12. Deelname is op eigen risico, wij gaan er van uit dat dit een olympische sport is.

Inschrijvingen gebeuren ter plekke aan de baan bij de wedstrijdtafel.
Warming up, ingooien en verkennen van de baan kan vanaf een uur voor het begin van de wedstrijd. Deze zal beginnen om 19.00 uur.
Bij onduidelijkheden beslist altijd de wedstrijdleiding.


NA AFLOOP MOET ER NOG GEVEEGD WORDEN!!!


Als ik weet wanneer het is zal ik dat ook nog even vermelden, op de site staat dus 30 juli maar in mijn msn lijst staan a.s vrijdag...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:07

Is dit nou wel iets waar je reclame voor wilt maken Axeltje? Nagelbijten / Gniffelen

Ik woon overigens niet in de buurt van Beilen, hoor Schijnheilig

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 14:17

ik ben er trots op. Wij hebben hier tenminste echte wk's

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:35

Ach, weer zo'n Jan Voortmanuitvinding....vorig jaar werkte ik daar, hebben we in een pauze op een gegeven moment zo'n rijtje regels verzonnen, en klaar is Jan! Dat was toen voor de wedstrijd wie het grootste kniepertje kon bakken.
Maargoed, als het weer maar goed is, dan komt het met dat servies vast ook wel goed!