Opzegtermijn boxhuur en opnieuw verhuren box

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Opzegtermijn boxhuur en opnieuw verhuren box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 10:34

Stel: je stalhouder weet al een aantal weken dat je met je paard weggaat, het is alleen nog niet zeker wat betreft de datum. Uiteindelijk vertrek je met je paard op 5 augustus. De stalhouder eist de gehele stalhuur voor de maand augustus op omdat hij die box in de tussentijd niet voor de maand augustus aan een ander kon verhuren aangezien de vertrekdatum pas op het laatste moment bekend was.

Maar.... je paard is nog niet vertrokken of er staat een ander paard in die stal, voor wiens eigenaar ook de maand augustus moet betalen, in dit geval minus de eerste week.

Ik vraag me af of dit mag? In feite vangt de stalhouder bijna 2 keer een maand huur voor 1 box. Is het niet zo dat degene wiens paard vertrok, eigenlijk de hele maand augustus nog huurder is (heeft betaald voor die maand) en er zodoende geen ander paard in die box mag staan?

(Dit is even een hypothetisch geval hoor, heeft geen betrekking op mijn paard of zo)


MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:38

klinkt onterrecht.. als hij die box toch al kan verhuren hoef jij die vertrekker er niet over te betalen, want als je bataald hb jij recht op ide box..

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:47

Als je een opzegtermijn van een maand hebt en je meldt je vertrekdatum een week van te voren vind ik het wel terecht. Dat de stalhouder de mazzel heeft dat een andere huurder er direct in wil/kan is een voordeel voor de stalhouder maar doet geen afbreuk aan de afspraak van een maand opzegtermijn.

[o]

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:59

horselover23 schreef:
Als je een opzegtermijn van een maand hebt en je meldt je vertrekdatum een week van te voren vind ik het wel terecht. Dat de stalhouder de mazzel heeft dat een andere huurder er direct in wil/kan is een voordeel voor de stalhouder maar doet geen afbreuk aan de afspraak van een maand opzegtermijn.

eer staat toch nergens iets over een maand opzegtermijn?
en de stalhouder weet et al ene paar weken..

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 11:14

Op zich vind ik het ook terecht dat de volle maand augustus dan nog betaald wordt. Maar kan je stalhouder het maken om de rest van de maand de stal wederom te verhuren (en dus 2 keer geld te vangen voor 1 box) aan een ander?

Nog een vraagje: is een maand opzegtermijn alleen van toepassing als er iets van een contract is, waarin dit vermeld staat? Of is dat gewoon een algemeen geldende norm waar iedereen zich aan hoort te houden ook al is dit mondeling of schriftelijk nooit afgesproken?

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:23

Ik vind een maand opzegtermijn niet meer dan normaal, als ik mijn huis uit wil of van baan ga veranderen heb ik mij daar ook aan te houden.

[o]

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:34

Nou ik vind ook dat de stalhouder in zijn recht staat!

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:37

die opzegtermijn is normaal inderdaad dan had je maar eind vd maand op moeten zeggen, maar dan kan jij toch nog tot eind aug je paard er in zetten of je fiets/auto? dan heb jij nog gewoon recht op die box tot eind aug...
of je zegt dat het toch niet 5 maar 30 aug wordt, dan heeft ie toch echt een probleem...
maar het is toch puur hypothetisch dus dat laatste ook Haha!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 12:21

Het gaat inderdaad niet over mij, maar is een hypothetisch geval.

Vraag is eigenlijk of een stalhouder een reeds verhuurde box, die toevallig leeg staat doordat het paard al begin van de reeds betaalde maand is vertrokken, alweer mag verhuren aan een ander.

Dat vraag ik me dus af.

Opzegtermijn vind ik ook logisch hoor (behalve misschien in geval van ruzie of zo), ik vraag me alleen af in hoeverre een stalhouder je er aan kan houden als daarover niks afgesproken is.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:37

De stalhouder staat wel in zijn recht maar of het aardig is?

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:44

ik vind niet dat ie in zn recht staat, wel wat betreft de opzegtermijn maar niet dat ie die box al weer verhuurd heeft! Hij had als ie fatsoen zou hebben naar jou toe moeten stappen en een voorstel moeten doen, misschien een tegemoetkoming dat jij niet de hele stalhuur hoefde te betalen. Dit is niet zo netjes en ik zou daar persoonlijk ook niet zo netjes op reageren en mn fiets er in zetten tot eind aug. }> *LOL*

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:47

het feit dat je nog voor die maand moet betalen vind ik terscht,maar bij ons op een vorige stal,was er iemand die met ruzie is weggegaan,en die heeft die maand een hoop rommel eringestald,omdat hij vond dat hij daar recht op had,omdat hij de stalhuur nog gewoon betaalde!
wel flauw,maar in principe heeft hij nog gelijk ook!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:49

Hij staat naar mijn idee wel in zijn recht, maarrrr een beetje redelijke stalhouder zou naar mijn idee het zo regelen dat het 1 en ander met elkaar verrekent wordt.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:58

Het is in zoverre ook nog eens dat er gezegd wordt dat de stal uiterlijk 5 augustus leeg is, als de stalhouder al een paar weken hier vanaf weet vind ik dat je dan niet de helemaal stalgeld moet betalen, omdat de stalhouder al tijd heeft gehad op zoek te gaan naar een nieuwe huurder per 5 augustus.

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:00

gewoon niet betalen hoor.. laat heme r maar een rechtszaak van maken dit is pure geldklopperij.

waarom betalen voor iets wat je niet gebruikt?
je betaald in het restaurant toch ook niet de soep van de buren?
niet doen hoor...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:05

Dees heeft wel verstand van dit soort dingen...

:){


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, boemel, Fleuribelle, Inney, Kayleigh__, LiDi, manonnevot, Mitch_Beauty, Poekkie, Rainer, redbutton, WillemijnL, Ymediem en 107 bezoekers