kale plekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 23:34

Mijn merrie is in de rui. Het valt me op dat ze op haar buik, op de plek van de singel en tussen de voorbenen wel erg veel haren verliest. Ze begint daar een beetje kale plekken te krijgen. Gelukkig zijn die plekken (nog) niet open. Maar ik ben bang dat het op een gegeven moment wel open gaat.
Wie weet wat ik daar het beste aan kan doen? (afgezien van eventueel het gebruiken van een singelbontje) Hoe kan ik er voor zorgen dat Sydney weer okselhaar krijgt. Knipoog Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:14

Meer dan een singelbontje gebruiken kun je denk ik niet doen. Misschien kun je een middeltje gebruiken wat de haargroei bevorderd of de haarwortels verstevigd, waardoor er minder haar uitvalt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:28

Ik zou idd een bontje omdoen voor hetgeval dat.

Ik weet niet of ze geschoren is of niet ? Ik weet dat mijn paard dan ook diverse kale plekken krijgt omdat hij zo gevoelig reageerd op dekjes enz. Ze gaan niet open of zo omdat dat niet op een pelk zit waar echt druk zit zoals bij een singel.

Zorg wel dat voor het rijden de plekken geod geborsteld zijn want zweetplekken gaan echt schuren en dan kan de huid ook stuk gaan. Desnoods spons je haar af na het rijden.