Invlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 17:46

Hebben jullie ook nog tips voor mij, voor het invlechten van de staart, en dan vooral voor het begin/bovenste stukje. (met die korte haren) Want bij mij ziet het er altijd niet uit...


Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:28

Tja, heel veel oefenen, maar misschien is de bovenkant ook nog een beetje te kort? In dat geval zou ik er wat gel ofzoiets opsmeren, zodat het lekker blijft plakken Haha! Wel goed eruit wassen natuurlijk he!

Om goed te vlechten, helpt het bij mij wel om de bovenkant van de staart een beetje nat te maken...

succes!

Groetjes

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:43

Gewoon opscheren! Schijnheilig Da's t makkelijkste.. Tong uitsteken

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:59

en t lelijkste }>

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 11:37

jah, de bovenste haren zijn best wel kort eigenlijk... nou goed ik blijf proberen! (ik weet in iedergeval dat ik er geen glasspray van tevoren in moet doen, want dan is t veel te glad om in te vlechten.) En anders vraag ik gewoon mijn vriendin, die kan de meeste staarten wel invlechten... en t word nog mooi ook! Maar ja t is toch leuker as je te zelf kan doen, vooral als je een keer op een wedstrijd bent en je pony heeft zn staart in de trailer tot een fiasco gemaakt.. dan moet je t zelf ook doen.... Nou goed, vanmiddag ga ik eerst maar weer es oefenen! Haha! (Heb nog wel de mazzel dat ze het gefriemel aan haar staart lekker vind dus blijft ze wel stil staan! *LOL* )

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:10

Bij een paard in ingevlochten staart vin dik lelijk net een pony Misselijk .

Omdat ik voorhet 4-tal mijn staart moest invlechten of opscheren heb ik het volgende gedaan. Ik plaats van een grot stuk opscheren heb ik 3 cm opgeschoren hihi nu hoef ik dus niet meer te vlechten en van ben niet verplicht verder te scheren Tong uitsteken .

Je kan ook alles lekker laten aan groeien dan ben je ook van het probleem af. BTW ze zullen heus je winstpunt niet af laten hangen van een ingevlochten staart Knipoog.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:23

IEUw, invlechten houd ik ookniet van. DAT laat die pennymeisjes maar doen.GEwoon scheren, dat is netter. (sorry,mijn shift zit vast, vandaar die hoofdletters)

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:26

Ik ga ook voor opscheren. Een vlecht bij een ruin, vind ik t net een 'homo' Schijnheilig
Maar als je wel wil vlechten, nat maken, of ietsie gel er in wil wel helpen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:47

Tja, die punten voor verzorging slaan echt nergens op. Netjes ingevlochten= 7 , slordig=7 , witte voetjes echt wit=7 en witte voetjes bruin= ook een 7.

Ik wil alleen maar zeggen dat het volgens mij gewoon standaard is dat je in de B een 7 krijgt voor verzorging. Ik heb vaak geschreven, maar altijd maar die 7ens en ik heb 1 x geschreven en die man gaf echt iedereen een 8 Verward

Toos paardloos

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 16:14

Piaffe schreef:
IEUw, invlechten houd ik ookniet van. DAT laat die pennymeisjes maar doen.GEwoon scheren, dat is netter. (sorry,mijn shift zit vast, vandaar die hoofdletters)



Ik bén een penny meisje... Tong uitsteken
nee geintje, maar ik vind t wel zo netjes staan, een ingevlochten staart, mits netjes natuurlijk en daar ligt mijn probleem!
maar goed misschien moet ik ook maar eens opscheren... Ik zie wel wat ik mooier vind bij mijn pony.
Hoe hebben jullie het uiteinde van je vlecht?? (ik doe t altijd dubbel)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:33

ik heb ook wel eens 9-ens voor verzorging gezien, van mn vriendin met haar (witte! Pling ) schimmeltje.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Re: Invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 12:26

Ik pak altijd hele dunne plukjes en vlecht strak, laag haarlak erover en daarna doe ik er een bandage omheen.

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 20:01

OK thanks voor de tips... Mijn pony loopt binnenkort met een prima gestyled kapsel rond Cool


hoop ik! Frusty

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:52

Ik kreeg in de B ook altijd een 7 voor verzorging. Telt kleding daar trouwens ook in mee? Ik zat er namelijk altijd helemaal netjes op met een jasje, witte rijbroek, plastron, speldje in cap. En dan zag je anderen met een paarse rijbroek, aftandse trui enzo...en we kregen allemaal een 7, dat vond ik erg oneerlijk.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:57

XoNo schreef:
Ik kreeg in de B ook altijd een 7 voor verzorging. Telt kleding daar trouwens ook in mee? Ik zat er namelijk altijd helemaal netjes op met een jasje, witte rijbroek, plastron, speldje in cap. En dan zag je anderen met een paarse rijbroek, aftandse trui enzo...en we kregen allemaal een 7, dat vond ik erg oneerlijk.


Officieel telt kleding wel mee, maar op ow letten ze er vaak niet echt op, als ik zo rondkijk bij zo'n wedstrijd...

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:00

Aha, ik vond het iig asociaal.

Maargoed, even ontopic Lachen Ik denk dat je het beste de staarttop nat kunt maken, en vervolgens invlechten. Het maakt niet veel uit of je uitstekende plukjes hebt. Die kun je met wat dikke gel (gewoon uit zo'n pot) makkelijk platsmeren Lachen Vervolgens kun je met een gelspray oid even sprayen om te zorgen dat het hele zaakje goed blijft zitten.
Ik had er ook altijd zo'n problemen mee... Haha! Ik zou het lekker opscheren, maar zo niet, dan kun je mijn oplossing eens een gooi geven.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 21:25

nog even over dat opscheren vanaf waar/ hoever doen jullie dat?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:29

Aan de zijkanten toch? Ongeveer een centimeter of 5 is gebruikelijk, correct me if I'm wrong. Volcano, ik zou even wachten op meerdere reacties voor je aan de slag gaat Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:32

Bullshit over die kleding.
Ik rijd bij een ponyclub die bepaalde eisen stellen aan de outfit op concoursen. Wij hebben dan nog wel normale eisen, zoals blauwe trui, witte broek, witte shabrak. Maar een ponyclub die ik ken moet rijden met een geel shabrak, zwarte broek, Gele trui. Ziet er ook niet uit, maar het zijn nou eenmaal de eisen van de ponyclub.
En als zij dan een 5 zouden krijgen en iemand met een dressuurjasje en witte rijbroek e.d. een 8 zou het véél oneerlijker zijn wanneer ze hetzlefde punt krijgen!!!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 21:34

jah dat zeker... Haha!
Ik heb trouwens gehoord dat je tot 2 handen boven het einde van de staartwortel de haren weghaalt (aan de zijkanten)....???

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:37

Ik vlecht de staart niet in en heb hem ook niet opgeschoren. Gewoon lekker laten groeien en goed uitkammen. Evt. wat gel erin om de weerbarstige plukjes binnen de perken te houden.
Ik heb trouwens gehoord dat in de hogere klasses het niet-opscheren van de staart helemaal in de mode aan het raken is....
Dus ook al rijd ik B, ik bereid me alvast voor op het Z. Schijnheilig

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:17

ik vind opscheren hardstikke lelijk! Zonde van de staart! Maarja invlechten is nou ook niet geweldig *zucht*
Misschien kan iemand het voordoen en je helpen en dat je het daarna onder toeziend oog van de expert Haha! kan doen?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:21

Ik vind opscheren echt t mooiste. Alleen als ze een volle staart hebben anders heb je zon dun sprietje. Haha!
Je kan de staart ook gewoon los laten hangen idd..

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-02 18:52

Nou ik ben vanmiddag aan t invlechten gegaan en het resultaat is toch wel aardig geworden! * niet perfect, maar ja in dit opzicht ben ik toch echt een beginner Haha! * Ik heb maar ff een paar foto's genomen kunnen jullie binnenkort zelf oordelen! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, hagelslag en 42 bezoekers