Uitnodigingen: formuleren van afbericht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Als je een feestje geeft en een uitnodiging verstuurd, en de mensen vraagt om bericht te geven of ze komen of verhinderd zijn,

vraag je of ze willen reageren als ze komen?
11 (36%)
vraag je of ze willen afmelden indien ze niet kunnen komen?
19 (63%)

Totaal aantal stemmen: 30


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Uitnodigingen: formuleren van afbericht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 13:47

Mijn ouders zijn binnenkort zoveel jaar getrouwd en wilden een feestje geven. Er is veel werk verzet in de uitnodiging die ze helemaal zelf hebben gemaakt, en zoals bij zoveel feestjes willen ze natuurlijk ook weten op hoeveel mensen ze kunnen en moeten rekenen. Dus werd er de regel aan toe gevoegd met de vraag om een berichtje.

De discussie was nu of je de mensen kunt/moet vragen of om een berichtje te geven als ze kwamen,
of dat je de mensen vroeg om af te melden indien ze niet konden komen.

Mijn mening is dat je vraagt om af te melden als ze niet kunnen komen, maar er zijn verschillende meningen over. Ik vind het op zich net als het aanmelden voor een cursus of een opleiding als je moet zeggen dat je wel komt. Komt niet echt gastvrij over...een feestje geef je toch omdat je het leuk vindt?

Enfin, graag jullie mening: hadden jullie op de uitnodiging gezet dat je afbericht wilde hebben indien ze niet kunnen, of aanmelden indien ze wel komen?

Je suis Charlie.


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:49

Geen van beide....
Ik vraag meestal of ze willen laten weten of ze komen. Dan weet je gelijk ook zeker of mensen de uitnodiging ontvangen hebben.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:51

Richtje schreef:
Geen van beide....
Ik vraag meestal of ze willen laten weten of ze komen. Dan weet je gelijk ook zeker of mensen de uitnodiging ontvangen hebben.

Mee eens Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:52

Da's toch niet geen van beiden?? Volgens mij is dat optie 1.

Anyways, ik zou voor z'on groot feest (wat ik denk dat het is) laten reageren wanneer mensen niet komen. Denk dat je dan minder lang aan de telefoon (of iets dergelijks) zit dan andersom. En inderdaad een feestje is iets leuks, dus aanmelden heeft voor mij een beetje een 'verplichtend' gevoel.

Veel plezier op het feestje![/quote]

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:53

Cassidy schreef:
...Mijn mening is dat je vraagt om af te melden als ze niet kunnen komen, maar er zijn verschillende meningen over. Ik vind het op zich net als het aanmelden voor een cursus of een opleiding als je moet zeggen dat je wel komt. Komt niet echt gastvrij over...een feestje geef je toch omdat je het leuk vindt?


Ik zou er op schrijven, of ze een bevesteging kunnen geven als ze wel komen!

Het kan nl. ook zijn dat mensen op zich graag zouden komen, maar dat ze nét op die dag wat anders hebben en dus niet kunnen komen.

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:53

Anoeska schreef:
Da's toch niet geen van beiden?? Volgens mij is dat optie 1.

Nee, dat is geen van beide....
Optie 1 is ALS ze komen, wat ik zeg is OF ze komen Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:57

Oh, nu ben ik een beetje in de war Verward...
Dus richtje, bij jou moeten mensen dan altijd even bellen. Gewoon om te laten weten of ze wel of niet komen....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:59

Je precies, dan weet ik gelijk of de uitnodiging aangekomen is Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:01

Oh da's inderdaad wel handig! Maar zit je dan niet helemaal de hele dag aan de telefoon als je veel mensen uitnodigt?

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:01

Daarom zet ik ook altijd mijn mail-adres erbij, en als je lang genoeg van te voren uitnodigingen stuurt, bellen ze toch wel gespreid.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:06

Normaal gesproken is het de gewoonte dat je ze vraagt het te laten weten als ze niet aanwezig zullen zijn. Omdat je er vanuit gaat dat er meer mensen wel dan niet zullen komen.

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:18

Sterre schreef:
Ik zou er op schrijven, of ze een bevesteging kunnen geven als ze wel komen!

Het kan nl. ook zijn dat mensen op zich graag zouden komen, maar dat ze nét op die dag wat anders hebben en dus niet kunnen komen.

Helemaal mee eens, bovendien wil je het toch ook weten voor de hapjes en drankjes op hoeveel mensen je WEL kunt rekenen.
Als mensen niet kunnen laten ze dat meestal toch wel weten: "zo van jammer maar ik kan die en die datum niet en ik wens jullie een fijne dag."

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:36

Ik zou zeggen wanneer ze WEL komen, want als mensen niet kunnen, misschien om een vreemde reden ofzo en ze moeten zich gaan afmelden, dan voelt men zich altijd verplicht om te zeggen waarom, en dat kan best wel eens lastig zijn, daarentegen zijn de mensen die wel komen blij om het te laten weten, en zijn vaak positief!

Van vallen leer je opstaan...!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 15:13

Maar als je bijvoorbeeld midden in de vakantie een feest geeft, de mensen tijdens het ontvangst van de uitnodiging er niet zijn maar toch graag hadden willen komen, dan kunnen ze niet meer omdat ze zich niet op tijd hebben aangemeld?

Er zullen in beide gevallen mensen zijn die zich vergeten aan of af te melden. Maar als je een etentje geeft en je hebt te kort plaatsen vind ik dat persoonlijk pijnlijker, dan dat je op mensen hebt gerekend die uiteindelijk niet komen opdagen. Een plek vrij op tafel is minder erg dan iemand die in het midden van de ruimte staat (die soms precies op het aantal mensen is ingericht en er kan dan geen stoel meer bij) die dan geen plek heeft.

Je suis Charlie.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:20

bij onze trouwkaart hadden wij antwoord kaartjes bijgesloten waarop stond:

wij ..................komen met ......personen

* de hele dag
* alleen de taart
* alleen het feest
* wij zijn helaas verhindert

wij hebben van iedereen het kaartje terug ontvangen, was wel heel erg makkelijk met aantallen tellen.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:25

ik mis de optie sowieso iets laten horen...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:26

Probleem is als jij mensen niets op laat sturen als ze wel komen, wat als ze de kaart niet ontvangen, of ongelezen weggooien ( ja die mensen heb je!!) dan ga jij ervanuit dat ze wel komen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 15:38

@ Irish Lady: Persoonlijk zou ik dat minder erg vinden als mensen te krijgen waar ik niet op gerekend heb...

Heeft er niemand een boekje over Etiquette? Hoe "hoort" het nou eigenlijk?

Je suis Charlie.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:51

als je via google zoekt komt er genoeg boven over etiquette en uitnodigingen.

2x spelling correctie, nederlandse taal is ook zo moeilijk Tong uitsteken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:46

Moeilijk, de eerste optie zou ik zo wie zo niet pakken, dan zou ik zeggen dat ze even iets moeten laten weten of ze komen. En dan vooral omdat je nu idd in een vakantieperiode zit. Op het werk worden cursussen ed voor aangemelde cursisten gegeven, als je af en toe ziet wat voor een gehannes 't is om nog op tijd de verplichte cursussen te kunnen voltooien... Bedrijfsuitjes ed gaan per 'afmelden', en daar komen doorgaans dan ook een hoop mensen naar toe.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 21:12

Richtje schreef:
Nee, dat is geen van beide....
Optie 1 is ALS ze komen, wat ik zeg is OF ze komen Lachen


Tja, ik spreek vier talen, dus af en toe heb ik de verkeerde schijf te pakken hoor! Lips are sealed

Je suis Charlie.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:13

Cassidy schreef:
Tja, ik spreek vier talen, dus af en toe heb ik de verkeerde schijf te pakken hoor! Lips are sealed

Verward
Ik mis even iets geloof ik Bloos

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:26

Persoonlijk denk ik dat je beter kunt vragen of ze het doorgeven als ze WEL komen. Die mensen hebben wat meer enthousiasme voor het feestje en zullen denk ik eerder reageren dan mensen die niet komen.

Mensen die niet komen zullen sneller vergeten af te melden....

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie