Opmerkingen op je protocollen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Opmerkingen op je protocollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 12:31

Ik weet eigenlijk altijd wel wat ze op mn protocol schrijven...

Voordat ik gereden heb weet ik al dat:
- met wijken de achterhand mee moet komen
- de hele proef meer door de nek moet zijn

Verder staat er vaak eigenlijk niks op. Ja dat het niet helemaal op de letter was en andere kleine foutjes ofzo. Nadat ik gereden heb weet ik ook wel wat en wanneer ze daarover iets schrijven.

Hebben jullie dat ook? Dat het zo voorspelbaar is maar je (hoeveel je ook oefent) het gewoon eigenlijk nooit goed genoeg zal doen (ook deels beperkingen paard natuurlijk)?

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:33

ik wist sommige dingen ook wel van te voren
maar na veel oefenen stond het toch nooit meer op mijn coupon.

En wat je noemt zijn nou niet direkt kleine punten Haha!
maar toch echt belangrijke, dus meer aandacht eraan besteden Haha!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 12:36

RK ik bedoel het niet zo, ohja en ook niet als kritiek op de jury, want ze hebben er gelijk in Haha! . Ik vind zelf
- met wijken de achterhand mee moet komen
- de hele proef meer door de nek moet zijn
voor mij grote punten. omdat we dat samen dus heel moeilijk vinden. en er heel veel op oefenen (ook met les)

Voor mij zijn die andere dingen dus kleine punten omdat dat niet veel voorkomt en makkelijk op te lossen is de volgende keer. Gewoon beter opletten Haha! Ik vroeg me gewoon af of meer mensen voordat ze beginnen al zoiets hebben van "ohjee dit of dat zal er wel weer opstaan (ondanks het oefenen)"

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:39

ooh, dat bedoel je met kleine foutjes, oke snapte dat ff niet goed, sorry Lachen

maar ik had ook punten, zoals niet versnellen in middendraf, je moet verruimen.
Ja dat wist ik ook wel, alleen dan nog doen Haha!
vooral als hij zich opfokte

maar van een 4 bij enkele passen middendraf, naar een 7 voor strekdraf op de hele lijn, was het na veel oefenen dus toch echt weg van mijn couponnetje Haha!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 13:05

Ja idd verruimen ging eerst ook niet zo best. Zadel wat verder van de schouder af en goed oefenen en nou is dat altijd wel ok. Alleen op het gras ben ik dan een beetje bang om onderuit te gaan (geen ijzers). Lekker he als je de vaste-prik-opmerkingen eraf krijgt!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:11

Bij mij is het meestal toch wel wisselend. Bijv. een overgang die wat minder gelukt is, gewoon wat van die kleinigheidjes.
Wat ik nog steeds ontzettend moeilijk vind is het binnenkomen. Lukt me gewoon niet om dat fatsoenlijk recht te doen. Zodra ik bij A ben afgewend rijd ik van daaruit recht naar de C maar ik heb geen idee of de wending bij A goed is ingezet.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:13

Meestal komt de protocol wel overeen met het gevoel die ik heb bij een gereden proef. Maar soms staan er echt goede dingen tussen, die je bijvoorbeeld zelf over het hoofd ziet. Daarbij bedoel ik bijvoorbeeld je eigen houding en zit. Of wanneer je je paard nog lichter op de hand kan rijden. Dan voelt het voor je zelf goed aan (wat het belangrijkste is natuurlijk), maar misschien oogt het dan net even wat minder. Dan schrijven ze af en toe wel wat kleine tips op om dit te verbeteren.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:05

Meestal wel, maar je word er wel weer op gewezen, dat vind ik best fijn.
Beter als een coupon met alleen cijfers.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 14:13

Daar heb je gelijk in Marliesje. Ik heb ook zoiets van; ik ben zelf iig bewust van onze zwakke punten

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:53

Ik moet mijn armen altijd meer buigen.......

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:11

Ik heb eigenlijk niet altijd een zelfde opmerking op mn coupon staan.

In t begin wel, dat was altijd dat ik scheef binnenkwam Schijnheilig maar dat lukt nu wel Haha!

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:36

ja ik kom ook altijd scheef binnen!en ik snap gewoon niet hoe ik dat kan oefenen voor me gevoel sta ik precies voor c, halvemeter ernaast dus....:S

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:03

Halsstrekken, kan meer of moet meer.Ja maar hoe dan?? hij doet het of hij doet het niet, nietwaar. Iemand nog tips?

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:06

Ik heb ook standaard hetzelfde en nooit iets gehad waar ik wat aan heb. Klinkt beetje negatief..maar tis wel beetje apart. Soms valt ie wat op de voorhand, dan staat dat er. Meestal staat er iets meer oprichten. Ik heb de laatste tijd steeds coupons waar verder niks op staat. Zal wel veranderen want ga de volgende wedstrijd L1 starten Knipoog. Dan komt er wel meer op..

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:07

Standaard bij de middendraf: Kan meer of mag ruimer Haha!

We werken eraan en het gaat al ietsje beter, het is jammer dat je in de M1 pas mag doorzitten met verruimen dat gaat voor ons een stuk makkelijker dan lichtrijden Bloos

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:10

Je kunt er ook voor kiezen om door te zitten ukkiepuk... krijg je wel -1, maar als je dan een 7 ( -1 ) scoort, heb je nog een 6 en nu misschien een 4... Als het bij het doorzitten echt een stuk beter gaat zou ik gewoon gaan doorzitten!

Ontopic: Ik heb meestal heel verschillende dingen op mijn coupons staan, al staat er de laatste tijd bijna niks meer op, komt vast wel weer als ik m1 ga starten Haha!

(L)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:12

Bij Nimo: amazone moet rechter op haar paard zitten *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:20

Overgang draf-galop vaak tegen de hand Schijnheilig en de overgang middengalop-arbeidsgalop beter laten zien...
Maar met dat laatste wil ik nooit risico's nemen, want ik weet dan toch wel dat ze terug naar de draf gaat Knipoog

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:38

Anne schreef:
Je kunt er ook voor kiezen om door te zitten ukkiepuk... krijg je wel -1, maar als je dan een 7 ( -1 ) scoort, heb je nog een 6 en nu misschien een 4... Als het bij het doorzitten echt een stuk beter gaat zou ik gewoon gaan doorzitten!

Ontopic: Ik heb meestal heel verschillende dingen op mijn coupons staan, al staat er de laatste tijd bijna niks meer op, komt vast wel weer als ik m1 ga starten Haha!


Whaaa een 7 !! In my dreams Tong uitsteken Die haal ik ook niet als ik doorzit helaas Haha! . Mss dat ik dan een 5 (-1) scoor of heeeeel mss een 6 (-1) Bloos
Als ik ooit L2 ga starten ga ik wel een keertje proberen om te smokkelen, gewoon om te kijken of we dan mss hoger scoren...

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:38

ik heb vaak precies hetzelfde met mn midden galop/arbeidsgalop, maar het gaat al beter, ook mn middendraf is vaak een probleem maar ben al van 4/5 naar een 6 en heel soms een 7!!!! dan ben ik ook vet trots op die 6 of 7!!!!! halthouden en wijken vaak wel een 7, al gaat het wijken beter als ik doorzit, maar ja hoef nu ook nog maar 5 meter!! jammer, want met wijken kan ik punten halen:P maar ja... ben nu al bijna L2 dus dan mag ik 10 meter en doorzitten:P:P:P
iedereen veel succes met die puntjes die verbeterd moeten worden!!! XXXX Jessy

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:51

Bij mij staat er heel vaak op: Verzet! ( bij de overgang van galop naar de draf ) Of thd. Ik weet dat dat een groot probleem is. Zal ook nog wel even duren voordat dat beter gaat. Heb Naomi nu inmiddels wel binnen 2 passen weer nageeflijk. En verder halsstrekken, stond eerst altijd: niet getoond. en tegenwoordig: Neusje mag meer naar voren. Maar ze zakt in ieder geval wel met dr hals. Ook weer een hele verbetering.

Wat ik eerst heeeeel vaak had was commentaar dat het paard de gehele proef nogal "vluchterig "overkwam. Is helemaal over gelukkig! Dus de punten verzet en thd sla ik altijd over. Weet precies bij welke onderdelen ze erop staan. Op de rest let ik wel, daar kan ik op korte termijn wat aan doen Knipoog

mylo

Berichten: 748
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:21

Ik ken dat. Weet je ik had altijd middendraf en uitgestrekte draf onvoldoende of onregelmatig. Maar als hij het dan voor mij voor een 8 deed dan deed hij het voor de jury voor een 4 of 5 ( en dat klopte ook hoor) Maar voor mij was hij dan al zo vooruit gegaan dat hij van mij een 8 kreeg. Grappig om te lezen dat er meer mensen zijn die dat zo meemaken!! De jury kan natuurlijk geen rekening houden met de vooruitgang die ik vind dat ik met mijn knollie geboekt heb!! ( helaas ) Maar we hebben de moed nooit laten zakken en zijn uiteindellijk wel z geworden en gemakkelijker dan ik had gedacht !!
Dus gewoon volhouden dan worden het vanzelf 6 en en misschien wel meer !!

Vlinders moet je niet vangen, dan maak je de vleugels kapot!
Het M1 was goed te doen! M2 is een zwaaaaare dobber!!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:24

bij mij staat er vaak ook hetzelfde commentaar op als de keren daarvoor terwijl het voor me gevoel altijd lekkerder gaat.

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:26

Alleen bij de middendraf meestal het zelfde verhaal; niet versnellen maar verruimen... Ik ben er hard voor aan het oefenen, maar het is niet makkelijk... Scheve mond

:){

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:53

Ik heb middendraf idd bijna altijd: kan meer..
En ook vaak: Amazone moet haar onderbenen stil houden Bloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers