Friese afstamming, wie kan mij meer vertellen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Friese afstamming, wie kan mij meer vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 17:38

Ik heb toevallig laatst te horen gekregen dat Zhanna d'r moeder een Gerlof x Teunis was en Zhanna d'r vader een Belgische dekhengst die afgekeurd is op zijn nakomelingen. Zijn naam zou iets van Reitse of Feitse zijn, maar dat wist deze beste man die mij de info gaf niet. Ik wilde graag weten of iemand weet welke hengst dit geweest is, foto's van de hengsten heeft en me precies kan vertellen wie de Gerlof en Teunis in de afstamming van de moeder zijn. Ik bedoel, vader? vaders, vader? Ben eigenlijk helemaal niet thuis in afstammingen enzo. Ook zou ik het leuk vinden om foto's te zien van friesen met dezelfde afstammingen... Voor foto's van Zhanna verwijs ik naar mijn profiel.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram



Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:05

Kijk maar ens even op het Friesche Paarden Forum, daar vindt je een schat aan info, + een hoop mensen die je verder kunnen helpen.
Succes.

favourite
Berichten: 78
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Molenend Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:35

Adel is een friese hengst die in Belgie loopt en die afgekeurd is voor afstammelingen. Hijzelf loopt wel op zo'n beetje lichte tour niveau dus het is absoluut geen slechte hengst. Als ik jou was begon ik te zoeken bij Adel, ik denk dat je dan een heel eind in de goede richting bent.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:53

favourite schreef:
Adel is een friese hengst die in Belgie loopt en die afgekeurd is voor afstammelingen. Hijzelf loopt wel op zo'n beetje lichte tour niveau dus het is absoluut geen slechte hengst. Als ik jou was begon ik te zoeken bij Adel, ik denk dat je dan een heel eind in de goede richting bent.


Adel loopt GRAND PRIX!!

Popkjen

Berichten: 372
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: sint-truiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:41

Reitse of feitse hebben alleszins nooit in belgie gestaan. Dus denk ook dat de vader van je paard Adel zal zijn. Ritse heeft ook nog in belgie ter dekking gestaan (naam lijkt op reitse) maar is niet afgekeurd op afstammelingen. Heeft je paard geen tongnummer of chip? Want dan kunnen ze je bij het stamboek zeker verderhelpen om de volledige afstamming van je paard te weten te komen... Wat betreft foto's van de hengsten... Heb thuis nog enkele leuke webadressen met foto's van alle hengsten, wil je die wel eens doorgeven... Maar je kan anders ook gewoon via een zoekmachine zoals google zoeken... Je vindt dan meer dan genoeg foto's hoor... Veel succes alleszins!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:26



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, janneke584 en 3 bezoekers