ken jij de wedstrijdregels?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 14:49

n een oude bit stond een quiz. ik vond de vragen destijds erg lastig en leuk om te lezen. ik zal hier vraag 1 stellen en het antwoord geef ik vanavond wel.(kunnen we weer fijn discussieren)


Stel je rijdt met je Z1 paard de ring binnen in verzamelde galop. je houdt halt bij X en vervolgt je weg in een keurige verzamelde draf op de linkerhand. Plotseling is je aanleuning weg. Tot je schrik zie je een groot roze ding uit de zijkant van de mond hangen. Tong over het bit dus. Dat wordt een flutproef. Wat doe je
  • 1) Niets.Dat je paard zijn tong over het bit heeft, vindt de jury niet bezwaarlijk. het gaat om hoe hij loopt, niet wat hij daarbij met zijn tong doet.
  • 2) Niets, je rijd verder, wetende dat de kans op een goede uitslag verkeken is. De tong over het bit wordt gezien als ene teken van verzet van je paard
  • 3)je springt van je paard en stopt de tong terug. Binnen een minuut stap je weer op je paard en rijd je verder. Niets aan de hand. misschien nam de jury net een slok van zijn koffie en is het niet eens gezien.
  • 4)je stapt naar je voorlezer en vraagt of hij de tong even wil terug stoppen
  • 5)Je voorlezer begint een striptease in een poging de jury af te leiden van wat hij in de ring ziet
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">"Riding: the art of keeping a horse between you and the ground"</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-04-24 14:49 ]</font>


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:50

ik vind de 5e oplossing errug leuk maar ik denk dat t de 2e moet zijn....

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:51

Ik twijfel tussen 3 en 4... Verward

*LOL* *LOL* *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:53

Ik denk dat het antwoord 2 moet zijn...Ik moet wel erg lachen om antwoord 5 *LOL* *LOL* Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:55

Ik 'gok' op 2
maar 3 is ook wel wat Lachen
Groetjes Petra

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:10

2.

Je hebt ook nog antwoord 6: probeer dit onderwijl 'technisch' op te lossen, zodat een gedeelte van de proef nog goed gaat. maar laat je vooral niet van je stuk brengen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:12

hihihhi ik ga voor 5 .

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:21

2 lijkt me het meest logisch...

Maar ik ga voor 5 Clown *LOL* Party!! Pling Cool

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:40

2, heb het ooit meegemaakt in de eerste M2 proef die ik ooit startte. Niet leuk! Boos! Boos!
Ik kon mijn moeder niet tot 5 bewegen, Verdrietig Verdrietig
3 betekent diskwalificatie, net als 4.
1 klopt niet omdat ton over het bit een teken van verzet is.
5 zal wel mogen, maar betwijfel of voorlezer het kan waarderen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-04-24 15:44 ]</font>

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:42

Ik zou als ik die Z1 proef zou rijden optie 5 doen hoor. Een leuke voorleester en maar hopen dat de jury een man is hahahaha *LOL*

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:24

ik ga ook voor 2 maar heb het vermoeden dat het natuurlijk een hele rare uitslag zal zijn zodat we het allemaal fout hebben Scheve mond\
staat er verder ergens op een site het wedstrijd regelement?
lijkt me wel handig .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:05

het is 4. De tong over het bit is verzet en er wordt dus hier altijd -2 voor afgetrooken

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:08

Jaaaaahhh ik ga voor 5... *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Maar ik denk net als de rest dat het 2 moet zijn..

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:18

5 natuurlijk!
maar ik denk net als iedereen 2

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:21

2 Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig
Maar...ook een beetje 1.....je krijgt puntenmindering omdat ze het als verzet zien, maar je kansen zijn niet helemaal verkeken als je een megegoede proef loopt kun je toch nog een puntje pakken, het is alleen een hele opgaaf!

Groetjes Suzanne

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:32

Ik kies voor 7: ik rij naar de jury en zeg dat mijn paard uiterlijk te kennen heeft gegeven dat hij de jury maar niks vindt, en alsnog een andere wil... *LOL* *LOL* !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:41

Ze kunnen nog proberen het tegendeel te bewijzen....
Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 18:13

2) Niets, je rijd verder, wetende dat de kans op een goede uitslag verkeken is. De tong over het bit wordt gezien als ene teken van verzet van je paard

3)je springt van je paard en stopt de tong terug. Binnen een minuut stap je weer op je paard en rijd je verder. Niets aan de hand. misschien nam de jury net een slok van zijn koffie en is het niet eens gezien.

5)Je voorlezer begint een striptease in een poging de jury af te leiden van wat hij in de ring ziet

Ik ga voor een combi van deze 3
haha terwijl mijn voorlezer de beste man een kop koffie aanbied zodat hij er goed voor kan gaan zitten terwijl zij gaat strippen spring ik eraf en doe ik die tong terug.

nee ik ga voor 2 als zou ik het anders aanpakken. Ik zou halthouden indien dat mogelijk is bij de jury en zeggen dat ie z'n tong over het bit heeft ik zou vragen of ik 'm terug mag stoppen en of ik dan verder mag rijden en anders is het pech.
Zou de jury b.v. binnen in de kantine of iets afgeschermd zitten en kun je niet overleggen zou ik afgroeten.
Doorrijden met de hoop dat ie 'm terug doet zou ik misschien doen ligt eraan hoe erg het paard loopt met de tong over het bit maar ik denk dat ik liever niet een hele proef ga zitten worstelen met een rotgevoel dan maar afgroeten en volgende keer beter

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 18:23

Zou het niet leuk zijn om af te stappen, en zelf een striptease uit te gaan voeren?? *LOL* *LOL*


Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 18:34

je kan ook zelf de tong uit je mond doen en zeggen dat het een vervelende tik is en dat je paard het over heeft genomen ofzo Schijnheilig Verward Scheve mond\

"Some memories are best forgotten"

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 21:33

En het goede antwoord is antwoord nr 3
Je mag van je paard stappen en de tong terugstoppen. Reglementair gezien wordt afstijgen in de proef gelijkgesteld aan afvallen. De dressuurproef moet bij een val binnen 60 sec worden hervat. De oefening zal wel lager gejureerd worden.

Doe je niets aan de tong, dan is je proef bij voorbaat mislukt. Arikel 102.5 meldt dat de het paard dat het tong over het bit heeft, uiting geeft van nervositeit, spanning of verzet. De jury moet daar rekening mee houden bij de toekenning van de cijfers, zowel bij dat onderdeel van de proef, als bij het eindcijfer voor gehoorzaamheid.

De voorlezer mag niets aan de tong doen. Dat is hulp van derden. Mocht je voorlezer beginnen aan een striptease dan kun je problemen verwachten. Artikel 13.13 A-36 zegt namelijk dat elke deelnemer persoonlijk verantwoordelijk is voor de gedragingen van zijn verzorger en/of helper op en/of het nabij het wedstrijdterrein

hmm niet veel goede antwoorden dus. hihi ik had het zelf ook niet geweten hoor. Trouwens vraag twee vindt je hier:
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">"Riding: the art of keeping a horse between you and the ground"</FONT>



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-04-24 21:43 ]</font>

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 22:37

Leuk zo'n quizje!! Deze wist ik gelukkig, ben benieuwd naar de volgende. Soort controle van huiswerk dus. Leuk

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 22:43

Haha die wist ik, ik wilde het net gaan zeggen maar je was me al voor! Lachen

Ik ben ook lid van de Bit en dat artikel kan ik me ook heel goed herinneren. Ik kan me zelfs nog voor de geest halen hoe ik dat antwoord vol ongeloof zat te lezen. Maar ik zal het nooit meer vergeten! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 23:08

Maar je krijgt wel -2 toch voor het afstappen van je paard of heb ik dat nou verkeerd??
Ik had het antwoord trouwens ook goed, hoe onlogisch het de meesten ook in de oren klinkt. Maar ik weet niet of dat misschien komt omdat ik die quiz al eens gemaakt had Party!! Party!! en daar toen al de fout in was gegaan!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 00:10

Citaat:
Op 2001-04-24 21:33, schreef Heike:
En het goede antwoord is
antwoord nr 3



Huh? Maak ik een grapje, zit ik nog in de goeie richting ook! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, dewindhoek, dollyspikkel, Karintich, Manadeluca, nien81, Rhys, robbie88, Spike2019, Swift, Syzygy, Titsia en 71 bezoekers