barefoot geprobeert

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

barefoot geprobeert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 18:16

Een stalgenootje van mij had een testzadel van barefoot. Eindelijk kon ik hem dan eens in het echt zien, aangezien ik mijn stalgenoot er al vol lof over hoorde praten, was ik best nieuwschierig geworden. Hier op bokt ook al veel gelezen, dus ik eens kijken.
Het ziet er ontzettend netjes uit, netjes afgewerkt, etc.
Ik had vanmiddag gereden toen mijn stalgenoot aankwam. Dus ik vroeg tot wanneer ze dat zadel had, en of ik het eens op Jamaica zou mogen passen. Nouja, morgen moet het terug, dus gelijk maar gedaan.
Ze legde het erop en Jamaica beet zichzelf niet in de borst met aansingelen. Ok, dit doet ze niet altijd, maar ze reageert altijd wel met een oor o.i.d., en ze deed gewoon helemaal niks. Dus dat vond ik al erg opvallend.
Toen moest ik maar eens voelen hoe het zat, dus ik tegen haar: Hang je even aan de andere kant?
Maar nee, dat zou niet nodig zijn, en idd, ik stapte zo op, zonder dat het zadel ook maar een mm verschoof.
Ik zat, voelde, beugels een eindje korter, nog een keer zitten, en ja, ik zat!
Jeetje zeg, wat zit dat lekker!
Dus ik stappen, en Jamaica liep gewoon lekker, ze was niet voorwaarts want ze had al gereden en net gegeten, dus ze wou op dat vlak niet echt, maar toch merkte ik een wereld van verschil met mijn *niet passende* westernzadel, en zelfs met mijn dressuurzadel wat ze wel past.
Ook in draf zat het prima. Kon lichtrijden, en kon ook doorzitten zonder te gaan stuiteren.

Ga een eventuele aanschaf serieus overwegen, misschien de westernuitvoering een keer op proef...

Ben iig een potentiele klant geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:56

Zow! wat een cool zadel! Daar wil ik ook wel een keer op zitten! Tong uitsteken

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:05

hmm dus bijna overtuigd. Als ik het geld had, dan bestelde ik hem vandaag nog, maar als aankomend student is het geld niet in overvloed.
Lekker rijd zo'n zadel hè. In het begin is het misschien een beetje wennen, maar het rijdt zacht en je voelt alles onder je bewegen.

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:06

heb hem ook dit weekend getest, ben verkocht! OK dan!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:31

Citaat:
Ze legde het erop en Jamaica beet zichzelf niet in de borst met aansingelen. Ok, dit doet ze niet altijd, maar ze reageert altijd wel met een oor o.i.d., en ze deed gewoon helemaal niks. Dus dat vond ik al erg opvallend.


Laat ik nou precies hetzelfde hebben met Felix Haha!

Ik ben ook nog steeds blij met mijn barefoot, ik heb vandaag wel weer ens met de western gereden maar helaas bij thuiskomst nu duidelijk te zien dat ie niet past(dry spots).
Dus nog even met de barefoot verder, niet erg hoor maar ik wil ook heel graag weer een westernzadel.(toekomst plannen Haha! )

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:53

Ik ga hem een weekje testen (mag van de manege daar oefenen met dat ding! Haha! ), ik kan echt niet wachten Tong uitsteken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:19

hey ziet er leuk uit, Jamaica met Barefoot... Haha! Leuk dat het beviel... Lachen
Ik hoop snel foto's met de Westernbarefoot te zien... Haha!

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:32

Hey! Ik heb hem vorige week ook geprobeerd. Had het samen gehuurd met 3 vriendinnen Lachen . Nu, mij lijkt: om western te rijden kan je echt geen beter zadel vinden, en om te gaan wandelen zit het gewoon super!! Maar ik vind toch dat het niet echt gemakkelijk zit om dressuur mee te rijden Scheve mond . Ik kon mijn kuiten niet goed tot tegen mn pony brengen en bij het lichtrijden vond ik dat die bult vooraan een beetje in de weg zat Scheve mond . Mijn mede-stalgenoten vonden hetzelfde. Maar ik geef toe: in stap zit het zadel gewoon zalig!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 23:36

hmmz. ik kan met mijn westernzadel ook gewoon lichtrijden, dus had hier ook geen last van

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:51

Staat super goed!
Ik denk dat ik ook maar eens een testzadel ga aanvragen na al die positieve reacties

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:46

je kan denk ik ook beter maat2 nemen,die ga ik ook bestellen.