voerbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

voerbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 16:30

Ik heb enkele maanden geleden voor jamaica een voerbak gekocht, een plastic hoekvoerbak, afgerond, bla bla bla.

Echter (misschien doordat ze aan het wisselen is) is er nu weinig meer van mijn voerbak over, en ga ik hem er morgen af halen omdat hij zelfs gevaarlijk wordt met oog op verwondingen. Ze heeft hem half opgevreten.
Op zich lijkt zo'n metalen voerbak me ideaal, maar die zijn zo duur!.
Een hangvoerbak is ook geen optie, omdat die eigenlijk net te hoog zijn voor haar.
Wat voor voerbakken hebben jullie? En wat kunnen jullie mij adviseren?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:31

Ik weet niet welke kleur je had (ja klinkt stom) maar die witte/half doorzichtige kunststof bakken zijn een stuk sterker dan de groene, blauwe of zwarte. Wij hebben op stal al een aantal gekleurde versleten en die witte doen het nog steeds prima.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:42

wij hebben ook een plastic mar wij hebben er geen problemen mee..wij hebben van die best duren en dikke bakken, alleen het nadeel is dat ze er makkelijk van afgetrapt worden..is ook niet erg handig..
ijzere zijn perfect!!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:55

Wij hebben zo'n plastiek voeremmertjes met haken om over de staldeur ect. te hangen. Deze zijn niet zo duur en je kan ze overal meenemen + ze zijn gemakkelijk uit te wassen omdat ze niet vasthangen. Ideaal voor ons omdat de paarden in de zomer regelmatig van wei veranderen en toch nog bijgevoerd moeten worden. (je hangt ze gewoon aan de omheining)

Nadelen? Er wordt al eens een voerbakkengevecht gehouden Haha! . Dit is voetballen met de bakken, wel eenvoudig te vermijden door de bakken vast te schoeven (gaatjes maken in de haken, enzo...).
Na een paar jaar gaan ze wel stuk (die van Mira is nu 5 en is sinds een week gebrarsten) en soms lossen de haken (bij maya hangt er nu nog maar één haak meer aan Schijnheilig maar die kunnen we er wel terug aanhangen *LOL* ). Maar voor mij blijven ze de beste keuze. Ze zijn niet zo duur waardoor ze goed te vervangen zijn.

Afbeelding

Maar misschien sloopt jouw paard ze wel in een week... Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 17:02

dat zijn dus die hangvoerbakken die ik bedoel. Deze heeft jamey als waterbak, zolang ie vol zit gaat dat aardig, maar als ie leeg wordt wordt het voor jamey ook een probleem.
De deur is gewoon te hoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:04

Je kunt ook een beugel ophangen waar je de haken achter kunt doen.
Ik bedoel dus ook deze bakken, en dan niet de gekleurde.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:15

Ik zet altijd heel ouderwets en simpel, een emmertje voer in de stal Haha! , als waterbak heb ik geen emmer nodig, want we hebben electrische drinkbakjes.

Die emmer staat soms wel eens de hele nacht in de box van Elise, en wonder boven wonder, hij leeft nog steeds! (vraag niet hoe die eruitziet)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:19

Die losse dingen in de stal zijn waardeloos.
Ik had dus ook van die losse bakken op mijn vorige stal. Zodra de bak leeg was(of hij nou aan de deur hing of aan zo'n hanger in de box) Felix pakte die bak met zijn tanden vast en slingerde hem over de deur zo de gang in.
Het was een super komisch gezicht maar slecht voor de portommonnee.


Stef houd de ruiterzaken goed in de gaten, Divoza heeft nog wel eens metalen voerbakken in de aanbieding.
Zo'n metale bak is het wel waard hoor ze slopen het echt niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 17:20

een gewone emmer zal mijn stalhouder vrees ik niet leuk vinden. Het kost hem dagelijks al 20 emmers Haha! aan zijn eigen paarden (en jamaica is ook een voetballer in spé)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:21

Liesje4ever schreef:
we hebben electrische drinkbakjes.


Euh... automatische drinkbakjes, ja, maar die zijn toch niet elektrisch? Ik ben niet goed in dat soort dingen, maar ik dacht eigenlijk dat die op waterdruk werkten (zoals een gewone kraan)??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:24

Een gegalvaniseerde heb je al vanaf 6 tientjes,
daar hebben wij er ook een aantal van hangen en na 5 jaar intensief gebruik zien ze er nog prima uit.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:02

stef schreef:
dat zijn dus die hangvoerbakken die ik bedoel. Deze heeft jamey als waterbak, zolang ie vol zit gaat dat aardig, maar als ie leeg wordt wordt het voor jamey ook een probleem.
De deur is gewoon te hoog


Wij hangen ze aan zelfgemaakt beugels. Dit zijn gewoon korte plankjes die een eindje van de muur afhangen met behulp van 2 blokjes op de uiteinden *LOL*. (dus van bovenaf heeft het geheel een u-vorm, maar dan met korte beenjes want de beugels zijn niet zo dik).

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:08

visje"]
[quote="Liesje4ever schreef:
we hebben electrische drinkbakjes.


Euh... automatische drinkbakjes, ja, maar die zijn toch niet elektrisch? Ik ben niet goed in dat soort dingen, maar ik dacht eigenlijk dat die op waterdruk werkten (zoals een gewone kraan)??
[/quote]

Idd, ik dacht al, hier klopt iets niet, maar ik wist ff niet meer hoe het nou heette... (blonT) Haha!
Divoza heeft nu trouwens in de aanbieding: Voerbak, ijzer verzinkt, nu slechts E 18.13.
Helaas, was dat maar tot vandaag... ze hadden 2 weken lang 'superaanbiedingen'... te laat dus...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:24

bonanza heeft een hele rare, maar wel sterke. Wel van plastic, een half ronde, het plastic is vrij dik, hij is groen. En Abel, die staat bekend om voerbakken eter, krijgt hem neit kapot. Hoogtens wat van die schaafsels.
Als ik er weer ben maak ik er wel even een foto van, ik vind het moeilijk uit te leggen.