wormenkuur -> wat een ramp!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

wormenkuur -> wat een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 22:05

Och och, het was weer zover, Jamey moest een wormenkuur hebben. En laat ze dat nou net even NIET leuk vinden Knipoog

Normaal doe ik dat spul altijd door haar voer, en altijd at ze het op. Laatst alleen niet, omdat ze sinds kort door heeft wanneer ik er een wormenkuur doorheen mik. Dus ik besloot vandaag dat ik het toch maar echt via haar mond naar binnen moest krijgen.

Ik was al voorbereid, want dit had ik eerder geprobeer. Gewapend met hengstenketting heb ik haar in de paddock gezet, en geprobeert de spuit erin te krijgen. Jamey had het alweer door en stond dus op der achterbenen. Nou, toen heeft kim Jamey aan de andere kant vastgepakt, en weer proberen te steigeren. Toen heeft een vriendin van mij de spuit er snel ingedouwd en hup, de wormenkuur zat erin. *pfoeh* wat een klus Bloos! Stout paard Knipoog

Ik kan wel zo'n wormenkuur kopen met smaakje, maar dat vind ze NOG VIEZER! haha, kieskeurige dame Knipoog Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 02:50

het is een dame Bloos
Pharaon haat die wormenkuren ook. Maar ik zet hem in stal Knipoog
Verder neemt ie het keurig in hoor! ben ik blij om. Want Pharaon moet ik zelf zijn kuur geven...de andere doet mijn moeder.
Pharaon krijgt geen extra voer dus moet het wel gewoon via de mond Knipoog

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:33

Op stal is het vaak idd net iets makkelijker. Je had het bv ook op een boterhamkunnen smeren, dubbelklappen en opvoeren.
Overigens mag ik niet klagen, mijn paard staat al ver van te voren met haar mond open (bij wijze van). Nee, die heeft er totaal geen problemen mee.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:21

Bij Netty was het ook altijd drama. Ik kreeg het idee om het te doen wanneer ze haar bit in had (na het rijden bijv) Dan had ze al wat in haar mondhoek zeg maar. Dat ging dus super. Nu kan ik het zonder iets. Ik doe wel een halstertouw om haar neus, zodat ik haar mond erna makkelijker dicht kan houden tot ze doorslikt, anders mikt ze de klodder eruit Haha! Maar verder gaat ie er nu zo in.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:23

ben blij dat ze hier opstal vrij makkelijk te ontwormen zijn Lachen

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:37

Ach bij mij heeft het me meerdere touwen en zelfs een leren halster gekost. Vanaf die tijd heb ik het door hele lekkere meusli gedaan. De melasse smaak overheerst dan.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:59

Domingo is gelukkig wat normaler, die kan ik in de wei zonder halster een wormenkuur geven, die staat bij wijze van ook al gelijk met zijn mondje open. Blij toe want die merrie die ik hiervoor had, ai ai, trok alles en iedereen kapot.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:58

buddy is ook zo een ramp, de laatste keer lag weer de helft ernaast...
ik ga het ook maar eens door het voer proberen...

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:53

Ik las gisteren in de Paard en Sport iets over ontwormspul korrels. Kan door het voor en zal ongetwijfeld minder opvallend in het voer aanwezig zijn dan pasta / gel. Misschien is dat wat voor je paard?

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:46

je kunt ook een lege wormen spuit omspoelen en dan er iets lekker in doen en dat dan aan je paard voeren via de spuit,zo raakt je paardje er gewend aan en zou deze niet zo moeilijk doen wanneer hij /zij iets vies krijgt Lachen

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:51

Heb vanochtend Ascot en Rimaica hun kuur ook gegeven, in de stal. Dan hebben ze minder ruimte om rare dingen te doen. Frans het hoofd in de grijphouding en ik beetje bij beetje het spul erin spuiten. Zo krijgen ze de kans om het weg te slikken en het ging ook prima. Meteen daarna kregen ze het voer zodat ze wat ze nog in hun mond hebben niet uittuffen.

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:54

die van mij vind het lekker *LOL*

geen enkel probleem dus Lachen

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:40

Image vond wormenkuren ook verschrikkelijk, steigeren deed ze nog niet, maar wel zo hoog mogelijk ging ze met dr hoofd...

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 18:44

Ja ik heb het ook een keer in de stal gedaan, maar toen werd ik tegen de muur aan gesmeten, ik vind het persoonlijk toch wat veiliger in de paddock, zachte ondergrond, en meer ruimte. Ik wil namelijk niet geplet worden Knipoog