iew...luizen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

iew...luizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 16:33

Een ouder paard op de club heeft last van luizen!!! Het beestje komt altijd mee als gezelschapspaard op de trailer, als er clubles is. Het beestje heeft een enorme vacht, verhaart bijna niet meer. En nu zit die dikke vacht dus onder de luizen!

Weet iemand in hoeverre dit wel of niet overspringt op andere paarden? Want met het opzadelen heeft Opium er akelig dicht bij gestaan. Volgens de eigenaar van het oude besje kan het niet, maar ik ben er niet zo zeker van...

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:21

Ik heb een tijdje een fries opgevangen die onder de luizen zat (bleek later-arme beest had er zelfs bloedarmoede door!) maar mijn paarden moesten op advies van DA ook gewassen worden met anti-luizen spul, ze stonden niet bij elkaar in de wei !

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:27

ow luizen irritante rotbeesten duurt een hele tijd voor je er van af bent.
Maar tot die tijd blijven behandelen met dat anti luizen spul. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:42

Mijn oude pony die inmiddels verkocht is is er ook ontzettend gevoelig voor. Dus automatisch werd de ander ook gewassen omdat ze alles deelden.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:45

pfff, moet je sanex maar eens pb'en , zij heeft een ellende gehad met haar shet met die luizen...

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:56

Die luizen springen ook zeker over op andere paarden, vertelde onze da, maar ze geven toch de voorkeur aan wat zwakkere, vatbare paarden. (oudere en jonge paarden, net ziek geweest, enz.) Je komt heel moeilijk van die beestjes af, onze shet hebben we toen gewassen met anti luizenshampoo voor honden. Wij moesten van de da ook al onze borstels, halsters enz. wassen.