Ik zou zo graag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Ik zou zo graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 13:10

Hallo iedereen,

Ik heb een lievelingspony: Queen. Ik zou haar heel graag willen kopen. Maar ik heb geen geld genoeg!!! Huilen Huilen Huilen Iemand tips? Ikke ben pas 12 dus werken mag ik nog niet Huilen

Grtz, Jennifer


GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:25

eeehh..klusjes doen thuis voor je ouders..en dan geld krijgen..
krantenwijkje..
En hoe duur is ze dan?
Overleg met je ouders..dat jij een deel betaald en je ouders de rest ofzo Lachen!!!

Tuigerrijdster # 15 Kwijl

IK BEN VRIJGEZEL » 75 *LOL* «

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:27

Waarom zou je een pony kopen als je geen geld hebt Verward Met alleen de aanschaf ben je er nog lang niet!

[o]

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 13:31

Wel ik weet het! En ze is heel duur en men ouders willen niet al te veel bijleggen! En ik weet ook wle dat ik der met de aanschaf alleen der nog heel lang nie ben! Daarom vraag ik ook tips!

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:31

verootjoo schreef:
Waarom zou je een pony kopen als je geen geld hebt Verward Met alleen de aanschaf ben je er nog lang niet!


Ben ik het helemaal mee eens. Lachen

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:38

Dan ken je dr beter niet aan beginnen..wacht tot je paar jaar ouder ben
en spaar heel wat geld..Schijnheilig
dan ken je als je 17 ben mischien wel een eigen paard nemen
En dat je dan ook geld heb voor het onderhuid/stalling/da e.d.

Tuigerrijdster # 15 Kwijl

IK BEN VRIJGEZEL » 75 *LOL* «

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 13:40

Jah ok ok. Maar dat is mijn vraag net. Hoe kan ik nu al geld sparen? Want ik mag nog niet werken maar ik wil al sparen. Iemand tips????

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:43

klusjes in huis doen, of je zakgeld opsparen. Lachen

[o]

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 14:08

Jah Owk daar was ik al mee bezig! Maar toch bedankt voor de tips! Nog tips?

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:17

Queengekje schreef:
Hoe kan ik nu al geld sparen? Want ik mag nog niet werken maar ik wil al sparen. Iemand tips????


Beroof de bank... ~~}> Cool

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:20

Maar waarom wil je haar dan 'hebben' je hebt haar nu toch al verzorgpony is tohc ook leuk? {en scheelt ook in de kosten Tong uitsteken}
Het lijkt mij nu niet mogelijk om deze pony te kopen, omdat je gewoon het geld en de middelen om het geld te verdienen niet hebt. Geniet gewoon van haar als verzorgpony Haha!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 14:21

Wacht ff Kristie. Dat is een misverstandje. Het is mn lievelingspony maar niet mijn verzorgpony helaas.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:23

oww sorry Blond dacht dat het jou verzorgpony was. Maar kan je haar dan niet gaan verzorgen {vragen of het mag} Of staat ze op een mangegea?

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 14:26

Ze staat inderdaad op een manege en die is nu veel te ver weg. Ik ga der iedere week rijden maar ik kan der niet iedere dag naar toe.

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:07

krantenwijk..
klusjes doen voor mensen bij je in de straat ofzo..
Kijk bij de supermarkt of er nog mensen zijn die hulp zoeken met iets en vraag of ze je er wat geld voor willen geven Schijnheilig!!

Tuigerrijdster # 15 Kwijl

IK BEN VRIJGEZEL » 75 *LOL* «

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:28

Oppassen, honden uitlaten, auto's poetsen, krantjes bezorgen, paardjes in de buurt poetsen, etc.etc.!

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 16:14

Owk!!! Really Thanx!!! Ik doe men best! As ik ooit et paardje heb dan kome jullie et as eerste te wete en ben ik jullie eeuwig dankbaar!!! Tips zijn nog altijd welkom ast maar niet zoiets is as de bank berove want da doe en kan ik nie!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:22

Ik wacht ook op de gouden tip, lijkt me handig. Zonder inkomen snel sparen...

Ontopic: Misschien kan je beter sparen om een paar dagen in de week met de bus naar die manege te gaan. Dan zie je je lievelingspony wat vaker, en kost het niet zo veel.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:25

Geduld hebben, is het meest realistisch denk ik, hoe balen ook!

Ik bedoel je bent 12 jr, je zit neem ik aan op school en een bijbaantje in de avond uren of koopavonden zit er op jou leeftijd niet in, wel kun je klusjes voor andere doen op bv zaterdag of evt af en toe door de weeks, maar daar kun je toch geen paard/pony van kopen laat staan onderhouden?

Maak je school af ga onder tussen op zoek naar een leuk verzorgpaard/pony, zodat je ook weet wat het ong inhoud om later een eigen pony/paard te hebben.

Het kopen van een paard/pony is 1 ding, maar de echte kosten komen pas daarna en al je pech hebt en hij/zij wordt ziek of krijgt een blessuure ben je meestal veel geld kwijt, hoeveel bijbaantjes moet je dan wel niet hebben om dat op te kunnen hoestten?

Iedere paardengek van 12 jr droomt van een eigen paard/pony, dat is meer dan logisch, maar vaak niet haalbaar, op de mensen die een pony krijgen van hun ouders na dan.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:48

cissie schreef:
Iedere paardengek van 12 jr droomt van een eigen paard/pony, dat is meer dan logisch, maar vaak niet haalbaar, op de mensen die een pony krijgen van hun ouders na dan.


Idd, ik denk dat er heel veel paardengekken van 12 jaar zijn die een eigen pony of paard willen. Sommigen hebben geluk, anderen niet en moeten het voorlopig nog met een verzorgpony of lessen op de manege doen. Wat minstens zo leuk is, want als je 12 jaar bent moet je waarschijnlijk nog een hoop leren Lachen!

Op mijn 12de wilde ik ook mijn verzorgpony kopen, maar mijn ouders wilde het niet, dus kon het niet. Op mijn 16de ging ik weer zeuren, wilde ze nog niet meebetalen, dus heb ik mijn paard toen zelf maar gekocht Haha!. Maar dan kun je werken, ik werk in het weekend in een winkel en daar kan ik prima van rondkomen Lachen! Al scheelt het bij mij wel dat ik niets kwijt ben aan stalgeld, omdat die van mij bij mijn oom staat en daar geen stalgeld hoef te betalen..

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 19:40

Jah ok! Maarre ik heb al 15 verzorgpony's en ik weet wat het dus inhoud. Iedere dag ga ik derheen! En ik heb veel tijd voor ze! En weet dus wat et inhoud! Maarre ikke kan nie me de bus naar de manege gaan omdat der geen bus tot daar rijd!!! Enne ik ben gek van haar!!! Ik ben gewoon verliefd op der!!! Ik heb al te veel tegenslag gehad met pony's. Nu wil ik haar hebben en ze mag gewoon niet weg!!! Enne weien en stal hebben we al! Andere paarden voor mee in de wei ook!!! een hoefsmid ook (onze buurman => is ook een goede kennis van ons!) Dus alleen mn paardje nog. Enne ohja. Hooi en Stro krijgen we van de boer een beetje verder! Nog iets wat egt noodzakelijk is????

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:49

15 verzorgpaarden Wow! ? Da's uhm.. veel

Hoe staan je ouders er tegenover? En hoe staat het straks met school? Heb je daar dan nog tijd voor over? Red je dat met al je verzorgpaarden etc?
Want als jij onverwacht een dag niet kan naar je verzorgpaarden is dat geen ramp, maar als je een eigen paard hebt, ben je eigenlijk verplicht er iedere dag langs te gaan.. Lachen

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 19:52

Mijn ouders willen wel, maar ze vinden het een beetje duur, en ze denken dat we niet meer op vakantie kunnen gaan omdat we die pony hebben. Terwijl ik al heel veel kennissen heb die zeggen dat ze de pony dan graag willen bijhouden. Dat zijn ook mensen met paarden. Enne met school alles ok. Ook al heb ik school ik kan nog iedere dag naar de verzorgpony's gaan. En daar moet ik nog een stukje heen met de fiets. Mijn eigen pony kan ik achter ons huis zetten omdat daar een hele grote weide ligt!!! Dus daar kan ik gemakkelijk iedere dag heengaan!

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 19:55

Ow Ja! Als der nog iemand is wat wil sponsoren........ Laat maar horen hé!!! Met €1 zou ik al kweet nie hoe blij zijn!!!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:54

ga anders collecteren: Help mij aan een pony Haha!

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manadeluca, Marlou91 en 76 bezoekers