Bremsen Bremse.... werkt goed tegen vliegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Bremsen Bremse.... werkt goed tegen vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 15:10

Nog niet zo heel lang op de Nederlandse markt, maar wie heeft er (positieve of negatieve ) ervaring met die anti-vliegenproduct?



Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:17

GeJe schreef:
Nog niet zo heel lang op de Nederlandse markt, maar wie heeft er (positieve of negatieve ) ervaring met die anti-vliegenproduct?


Yep. Ik heb het vorig jaar in België gekocht en ik moet zeggen dat ik nog maar weinig last had van vliegen of dazen!!
Dus ik heb er positieve ervaringen mee (of ja.. mijn paard dan)!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:22

Verward Bedoel je soms 'Bremsenfrei'?

Prima (natuurlijk) product.
Volgens mij hetzelfde als VliegOp van NAF.

Met vernevelen ogen en slijmvliezen beschermen!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:26

Botervlieg schreef:
:? Bedoel je soms 'Bremsenfrei'?

Prima (natuurlijk) product.
Volgens mij hetzelfde als VliegOp van NAF.

Met vernevelen ogen en slijmvliezen beschermen!


Nee.. het heet echt bremse bremsen.....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:32

En is dat een natuurlijk of synthetisch middel?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:21

Lijkt het hier goed te doen! Evenals de Real Relief!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:10

Ik gebruik het sinds kort ook en moet echt zeggen : een stuk minder last van dazen. Het stinkt een beetje naar hoefteer vind ik. Enig (klein) nadeel: het kan op een witte vacht een wat roodachtige verkleuring geven als het paard gaat zweten. Is na een een regenbui wel weer weg hoor.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:01

Het is erg duur spul vind ik maar ik hoor van een hoop mensen positieve ervaringen erover. Hier bij de ruiterwinkels in de omgeving schijnt t vorig jaar zeer snel uitverkocht te zijn geweest.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:48

Ja, ik ben er ook erg blij mee! Ik gebruik het vooral bij onze jonge Tinker die beginnend exceem heeft en bij de oudere paarden als ik ga rijden. Het is een natuurlijk middel en dat vind ik ook wel prettig. De paarden vinden het wel erg stinken (trekken letterlijk hun neus ervoor op), maar het werkt wel en lang ook. Jammer dat die goede middelen zo duur zijn... Als ze de prijs nu naar beneden doen zal het ook meer verkocht worden en verliezen ze er niks op... Maar ja, dat is mijn gedachte...

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:50

geweldig spul...werkt super...en vachtje wordt er lekker zacht van.. maarre het zou juist niet moeten vlekken..het iz toch ook wit spul.. maar ja ik heb een vos dus dan zie je het ook niet

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

fransje23

Berichten: 15305
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:58

Heb het zaterdag gekocht en het vandaag voor het eerst gebruikt met rijden. Ik heb de hele rit geen daas en zeer weinig vliegen rond mijn paard gezien. Het stinkt inderdaad wel enorm. Ik heb een beetje op mijn hand gehad en nu na douchen, afwassen en gewoon handen wassen etc ruik je het nog . Haha! Het is in ieder geval dus redelijk waterproof. De prijs is echter wel een min punt. Gelukkig werkt het dus wel..

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Kitty

Berichten: 7687
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:04

Hoeveel kost het spul dan? Ik spuit mijn paard nu nog steeds in met Veerust, maar dat werkt ook nog niet zoals ik vind dat vliegenspray moet werken.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:06

Kitty schreef:
Hoeveel kost het spul dan? Ik spuit mijn paard nu nog steeds in met Veerust, maar dat werkt ook nog niet zoals ik vind dat vliegenspray moet werken.


Ik dacht rond de 30 euro!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:04

Ik heb 20 euro betaald. Heb mezelf er ook mee ingespoten en inderdaad zoals Fransje al zegt na het douchen stink je nog...Heb het vandaag voor het eerst op mijn paard gespoten en het lijkt wel aardig te werken. Hebben alleen niet heel veel vliegen hier en ik gebruik normaal nooit vliegenspul dus hoe het vergeleken met andere middeltjes is..?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 15:03

Jnien schreef:
Ik dacht rond de 30 euro!


Nee hoor, het kost net geen 20 euro.
Maar goed, is begrijp dat hete en redelijk tot goed werkend middel is, gisteravond zelf voor het eerste gebruikt op het paard, maar inderdaad.... geen vliegen.... wel zelf lang nagenieten van een beetje hoefteer-achtige geur Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:06

Heb het net afgelopen zaterdag gekocht en lijkt net zo goed te werken als Atex Daasspray die ik vorig jaar had. Ruikt (eh... stinkt) ongeveer hetzelfde....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:10

supersambo schreef:
geweldig spul...werkt super...en vachtje wordt er lekker zacht van.. maarre het zou juist niet moeten vlekken..het iz toch ook wit spul.. maar ja ik heb een vos dus dan zie je het ook niet

Nee, het spul is bruinachtig van kleur en kan op witte paarden vlekken geven!
Gelukkig heb ik zwarte paarden Haha! , dus is het bij ons geen probleem Knipoog !

Ik gebruik dit spul nu alweer een paar jaar en het is echt een van de weinige middeltjes die écht helpen !

Er is nu een nieuwe van Effol, die ook goed helpt, maar dat spul ruikt bijna net zoals Bremsen bremse!
Prijs van BB en Effol is overgens ook bijna gelijk Knipoog !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:24

Wij hebben hier anders ook witte Bremsen Bremse Verward.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:08

Ja, heb 't in duitsland gekocht. Werkt heel goed. Is ook een 'zwakkere' variant, die net iets minder tegen dazen maar net zo goed tegen vliegen werkt. Weet effe niet hoe die heet...ligt nu op stal Haha!
Is heel natuurlijk spul en zou ook tegen zon moeten beschermen. Als mens kan je je er ook gerust mee behandelen (zegge ze... Haha! ).

Wel goed te weten dat het nu ook in NL verkrijgbaar is !!

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Sky_Britt en 7 bezoekers