Racemonster!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Racemonster!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 16:30

.... Laila had een veldje ontdekt die perfect was om mel even uit te laten razen... En dat deed ze ook :shock: Ze is nog niet vergeten dat ze ook nog heel hard kan gaan..
Haar mooie koppie toen we naar het veldje gingen

Afbeelding
We begonnen rustig
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgApA*0bWhvpsyKw70waSq!1SUfrcStAVDjCQDN1hfw7UL63sKahTRnPgrd0btqFs*uhYKCF1xfmHPBwWADFsv2WJPEMyuOmwEw4loqZl1kcGexrnL!mHXfW4pPNALd29PQgQs2cfR4/ristige%20galop9naja%20rustig).JPG?dc=4675480811242084695[/img]
Afbeelding
Vanuit stilstaan in galop aanspringen 8)
Afbeelding
hier was ze al nauwelijks meer te houden..

Afbeelding

Na ongeveer 20 minuten van bijna alleenmaar galop, was het echt tijd om te stoppen.. Mel was helemaal bezweet en dacht ik toch ook wel moe. Maar mevrouw had de smaak te pakken en was het er helemaal niet mee eens om terug te gaan... Toen gooide ze steeds haar hoofd de lucht in en rende weg met het bit tussen de kiezen of begon te steigeren Boos!
Afbeelding
Het was erg leuk, we houden allebei erg van crossen
Maar op het eind met dat steigeren en er vandoor gaan vond ik minder Boos!
Ik denk dat ik de volgende keer toch maar weer de thiedeman omdoe...


Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:34

Ow leuke pics! Crossen is inderdaad wel leuk, maar het moet gecontroleerd blijven... Veel succes nog!

If it's love where you're running from there is no hiding place...

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:35

die fotos zijn wel vet hoor hihi

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:47

ze ziet er erg gespannen uit! en heeft echt lol, dat zie je wel!
alleen als ze al zo gespannen is zou ik haar niet extra opfokken, met gelijk vanuit halt aanspringen in galop! Lachen
misschien gaat het in het begin goed, maar je kunt echt snel de controle verliezen. Lachen

k vind het een leuk paardje!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:47

heb je met een thiedemann niet het gevaar dat ze om kan klappen als ie te strak zit?

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:49

Ben het helemaal met Maaykuhhh eens, het ziet er onwijs gespannen uit!
Als je zo graag wilt crossen rij haar dan eerst een stukje dressuurmatig zodat ze iig. beneden blijft met der koppie, anders gaat ze idd stijgeren.

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 16:51

Snoevie schreef:
heb je met een thiedemann niet het gevaar dat ze om kan klappen als ie te strak zit?

Hoezo omklappen??

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:52

Ik vind het onprettige foto's om naar te kijken. Ze ziet er helemaal niet uit alsof ze lol heeft. Misschien zijn de foto's toevallig op het verkeerde moment genomen, maar ze heeft overal haar oortjes naar achteren en ze drukt haar rug zo weg.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:58

Citaat:
Na ongeveer 20 minuten van bijna alleenmaar galop, was het echt tijd om te stoppen.. Mel was helemaal bezweet en dacht ik toch ook wel moe. Maar mevrouw had de smaak te pakken en was het er helemaal niet mee eens om terug te gaan... Toen gooide ze steeds haar hoofd de lucht in en rende weg met het bit tussen de kiezen of begon te steigeren


Sorry?? Scheve mond
Gek he, dat je pony begon te steigeren...
En ik ben het eens met Tessebes eens, het zijn geen prettige foto's om naar te kijken... Je pony heeft het duidelijk niet naar zn zin...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

D1d1
Berichten: 32
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:03

die laatste pic is eg stoer..ma wel jmmr dat ze het deed
leuk paardje trouwens *LOL*

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:11

xtwisterx schreef:
Sorry?? Scheve mond
Gek he, dat je pony begon te steigeren...
En ik ben het eens met Tessebes eens, het zijn geen prettige foto's om naar te kijken... Je pony heeft het duidelijk niet naar zn zin...

Ik had het een beetje vaag gezegd.
Ik heb daar 20 minuten gereden, maar echt niet alleen maar keiharde galop hoor Knipoog Tussendoor ook een beetje dressuren, draven, stappen en een rustig galopje. daar zijn alleen geen foto's van..
Ze heeft het echt wel naar d'r zin, bijna de hele tijd had ze d'r oortjes naar voren. Alleen bij die paar foto's hier niet, maar dat zijn momentopnames en net op het foute moment dus. Ik hebnog veel meer foto's hoor, waar ze met haar oortjes wel naar voren staat, maar die zijn een beetje onscherp dus vandaar dat ik ze niet plaats.. Maar als je me niet gelooft wil ik dat best doen Knipoog
En tja gespannen, tuurlijk is ze gespannen..
Als ze eindelijk weer eens even buiten mag uitrennen ipv. in de bak dressuren, verwacht ik niet dat ze ontpannen is....

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:14

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor... Knipoog Als je er zelf maar in gelooft...
En laten we hopen dat je pony het inderdaad naar zijn zin had...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:15

Mientjeuh schreef:
20 minuten ?!!
Scheve mond
Dan is het niet zo raar dat je pony gespannen, zweterig en moe is .
Je moet het rustig aan doen, mss wat opbouwen, want mss denkt ze nu dat ze altijd zo hard mag gaan Scheve mond
Ohja, en op de laatste foto: als ze steigert: handen naar voren !!

Zie bovenstaand antwoord van mij..ik had dat van die 20 minuten niet helemaal duidelijk gezegd Knipoog

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:33

Lisa_Melody schreef:
Hoezo omklappen??


sorry,
ik bedoelde als je paard steigerd en je hem dan een thiedeman omdoet.
sorry als ik het fout heb,maar dat komt als 1e in me op

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 19:40

Snoevie schreef:
sorry,
ik bedoelde als je paard steigerd en je hem dan een thiedeman omdoet.
sorry als ik het fout heb,maar dat komt als 1e in me op

Ik denk het niet, of ik moet hem al heel strak zetten, maar dat doe ik toch niet..

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 19:41

Snoevie schreef:
sorry,
ik bedoelde als je paard steigerd en je hem dan een thiedeman omdoet.
sorry als ik het fout heb,maar dat komt als 1e in me op

En als ik nog een keer ga, zorg ik er nu voor dat ik misschien 1 keerhard ga, en dat ze zich verder eerst maar eens moet leren beheersen Tong uitsteken
Dus ik denk niet dat ze dan weer zo opgefokt raakt dat ze gaat steigeren..

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:14

pfff..wat is dit Verward ! Dit is je pony gewoon over zijn tempo jagen. In het bos of op het strand is een stukje leuk maar op een weiland heeft dit echt geen zin. En als je pony steigert zou ik de volgende keer zeker te weten je handen naar voren doen om ongelukken te voorkomen Lachen

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:53

Hoezo is bos of strand beter dan weiland Verward Maakt toch niks uit waar je het paard vrijuit laat gaan? Of wil je dat ze stiften indoet ofzo?

@TS: op die 3e foto vind ik niet dat je lekker meegaat. Als ik mijn paard vrijuit laat ga ik meestal in verlichte zit. Afremmen doe ik ruim van te voren, zodat ik een voldoende lange remweg heb Haha!. En dat gewoon met ophoudingen zodat ik niet zo zit te rukken (die eennalaatste ziet er een beetje plukkerig uit, correct me if I'm wrong).
Ik galoppeer ook uit in een wat rustiger tempo en draaf daarna een stukje (heb ik geleerd op cross-training).

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:53

Ik vind het niet echt leuke foto's.
Je kan zien dat het eigenlijk je eigen schuld is.

melly schreef:
Vanuit stilstaan in galop aanspringen 8)

Tja, daar worden de meeste paarden ook wel heet van.

Citaat:
Afbeelding
hier was ze al nauwelijks meer te houden..


Nee, vind je het gek? Je geeft op deze foto ook wel erg veel been...

Als je weet dat je pony graag mag gaan racen snap ik niet dat je dit soort dingen met haar doet...

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:07

de enige reden waarom ze begint te steigeren, is omdat je haar veel te hard opeens terug pakt. Je zit in een flinke galop, en als je dan ineens aan de teugels gaat hangen, dan snap ik goed dat ze/hij ineens de lucht invliegt.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:08

het ziet er meer uit of JIJ wil gaan racen. Niet dat je pony wil gaan racen.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:43

Die een na laatste foto vind ik er niet bepaald prettig uitzien (mond van de pony lijkt wel opengetrokken) maarja..het zijn maar net momentopnamens he dus ik weet niet of ze het fijn vond!
Maar ik vind het er niet bepaald prettig uitzien ...sorry

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:26

Ik snap sowieso de hele combi niet.. Verward Je paardje is altijd heet zeg je.. Je rijdt hem normaal met Thiedemann, dan lijkt het me logischer om buiten ook met Thiedemann te rijden, aangezien paarden buiten heter zijn dan normaal. *Ik zou juist binnen dan proberen zonder Thiedemann te rijden* Lachen
Nou goed, dan snap ik ten eerste ook niet dat je hem buiten voluit laat gaan als je bijna van te voren weet dat je misschien moeite hebt met haar terug te krijgen.
+ als je al een heet paardje hebt, waarom ga je dan niet op een meer gesloten stuk galloperen? Schijnheilig Bijv. tussen bosjes door?
En je hebt een dressuurzweep mee naar buiten.. Verward

Sorry als m'n commentaar TE hard aankomt, maar dit is nou eenmaal hoe ik erover denk! Bloos

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 06:26

KarinvdM schreef:
Ik vind het niet echt leuke foto's.
Je kan zien dat het eigenlijk je eigen schuld is.



Nee, vind je het gek? Je geeft op deze foto ook wel erg veel been...

Als je weet dat je pony graag mag gaan racen snap ik niet dat je dit soort dingen met haar doet...

Reactie heb ik al gegeven op het andere forum...
Dat stukje die jij gequoot had, hoorde bij die foto daaronder, dat was nadat ik haar 3 keer hard had laten gaan en toen werd ze pas heet..

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 06:27

maartjuh schreef:
de enige reden waarom ze begint te steigeren, is omdat je haar veel te hard opeens terug pakt. Je zit in een flinke galop, en als je dan ineens aan de teugels gaat hangen, dan snap ik goed dat ze/hij ineens de lucht invliegt.

Ik had haar gewoon rustig teruggenomen, ze moest alleen even stilstaan, omdat de fotograaf terug ging rijden naar stal. dat stilstaan wou ze niet, dus daarom ging ze steigeren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annelot en 22 bezoekers